Frågor kring Atacamaväskor 1250 gs

Frågor kring Atacamaväskor 1250 gs

Inläggav Jonas Hedlin » 2020-09-19/10:56

Hej!

Jag har en 1250 gs på gång med dessa väskor. Ser helt ok ut när jag kollar på nätet ända fram till att de tas av. Kvar sitter stora svarta fästen som ser bedrövliga ut om inte sidoväskorna används. Jag kör mesta tiden utan sidoväskor med en mjuk väska på pakethållaren så inte så kul. En av mina frågor är om fästena använder varioförberedelsen och lätt kan plockas bort eller måste jag köpa både fästen och väskor om jag inte blir nöjd med Atacamalösningen.

Några andra tankar om för och nackdelar Vario vs Atacama?

Tack på förhand

Mvh
Jonas
Jonas Hedlin
 
Inlägg: 5
Blev medlem: 2020-05-31/21:33

Re: Frågor kring Atacamaväskor 1250 gs

Inläggav BrooklynS » 2020-09-23/18:05

Jonas Hedlin skrev:Hej!

Jag har en 1250 gs på gång med dessa väskor. Ser helt ok ut när jag kollar på nätet ända fram till att de tas av. Kvar sitter stora svarta fästen som ser bedrövliga ut om inte sidoväskorna används. Jag kör mesta tiden utan sidoväskor med en mjuk väska på pakethållaren så inte så kul. En av mina frågor är om fästena använder varioförberedelsen och lätt kan plockas bort eller måste jag köpa både fästen och väskor om jag inte blir nöjd med Atacamalösningen.

Några andra tankar om för och nackdelar Vario vs Atacama?

Tack på förhand

Mvh
Jonas


Hej Jonas!

Jag använder Mosko Motos väskor (de tillverkar Atacama åt BMW). Det är riktigt att de svarta fästena sitter kvar när man lyfter av väskorna. Dock använder man inte variofästena utan bågarna för aluväskor.

Jag har också aluväskorna men de ligger på hyllan sedan jag skaffade mjuka väskor. De är robusta, flexibla, vattentäta, hållbara och betydligt mer lämpade för offroadkörning. Man kan också komprimera dem när man inte har så mycket i dem. Eller ta av dem helt och hållet.

Jag störs inte av fästplattorna, jag ser dem aldrig när jag kör. :lol:


Varioväskorna är av plast och praktiska på sitt vis, men går inte att jämföra med "riktiga" väskor...
R1200GSA-15
2xF800S-07
IBA #78874 - SMC instruktör+grus+guide
Användarvisningsbild
BrooklynS
 
Inlägg: 3704
Blev medlem: 2013-11-26/21:36
Ort: Luleå

Re: Frågor kring Atacamaväskor 1250 gs

Inläggav Jonas Hedlin » 2020-10-05/08:34

Hej och ursäkta sent svar. Jag har inte fått någon avisering om att du svarat. Jag valde en ny maskin med Varioväskorna men tack för att du tog dig tid att svara.

Mvh
Jonas
Jonas Hedlin
 
Inlägg: 5
Blev medlem: 2020-05-31/21:33


Återgå till Kläder och utrustning

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst