Extra tillbehör R1200GSA


Wunder eller Toura

Inläggav Szinbad » 2007-06-14/20:46

Bägge har mycket fina grejor.
Jag har köpt en förträfflig GPS hållare från Touratech, och en stänkskydd från Wunderlich. Korrekta leveranser.
Sedan listan kan bli hur lång som helst.Det är bara apetiten, drömmarna och plåneboken som sätter gränsen....
Facebook Zsolt Somogyi
1200 GS Adventure LC´17 TrippleBlack
Användarvisningsbild
Szinbad
 
Inlägg: 207
Blev medlem: 2000-06-05/01:00

Inläggav kjellf » 2007-06-14/21:45

Det mesta tycker jag är onödigt eller finns billigare på andra ställen.

Batteriladdare, jag använder Cteks köpt på Claes O.

Handtagshöjare. Om jag monterar något sådant behöver jag MER än 2 cm.

Hur ofta stoppar någon in stenar i motorn via oljepåfyllningen? Ditt svar avgör om du behöver ett lock.

Jag har aldrig tagit bort stänkskärmen och har alltså inget behov av denna.

INSTRUMENT TIDY, har du en hög pengar liggande så ...

TUBELESS TYRE REPAIR KIT, för en gångs skull har BMW ett prisvärt alternativ.

TYRE INFLATOR, väldigt intressant om du planerar att byta däck i skogen. Med tubeless repair kit (både det ovan och BMWs) medföljer gaspatroner som räcker till närmaste mack.

PACK PLUS (REAR), mindre nödvändigt än det mesta.

Cruise Control, det finns billigare alternativ och alla dessa fungerar bara på plan väg.

Spoiler for original hand protectors, en av de få saker som jag ser ett behov av men jag tycker inte om fastsättningen med skruv och mutter. Jag vill inte slå nävarna i muttrar om jag kör omkull.

Jag har Touratechs strålkastarskydd och det räddade mina strålkastare när vi var på Snöå. Jag har inte "Anti glare shield set" vilket skulle kunna vara bra för strålkastarljus reflekteras i skyddsglaset men inte så mycket att det stör allt för mycket. Motorskyddsbågar kan också vara bra och dessa skyddar bättre än BMWs. I stort sett allt annat ser jag som bra barlast om du tycker att hojen är för lätt.

KjellF
kjellf
 
Inlägg: 106
Blev medlem: 1997-03-18/01:00

Inläggav chpalm » 2007-06-15/08:24

Hej på er!

Jag har följande prylar och synpunkter på hur man barlastar en GSA, det är uppdelat i "måste ha", "bra att ha" samt "måste ha grus" och "bra att ha grus" grus är i detta fall allt bortom fast vägbeläggning.

måste ha!
* Cteks fungerar och är bra och är billig, montera bifogad sladd direkt på batteriet så kan du ladda när du vill.

bra att ha!
* Oljepåfyllningslock insex eller torx är bra, verktyget till BMW's lock är uselt.

måste ha grus!
* Strålkastarskydd, helst metall gallret, jag tycker reflexerna från plast skyddet är riktigt störande, någon som vill köpa ett lätt använt plast skydd för 250 SEK?

bra att ha grus!
- Skydd för bromsljuskontakten (fot), BMW's plastbit är riktigt dåligt!
- Trottel potentiometer skydd!
- Skyddsbågar för bränsle ledningarna!
- Förlängningen av motor skyddet, med motivering att hojen kan fastna i terrängen mellan motor och bakhjul.

Vist sjutton är det kul att handla prylar :-)
/Christer
--
Any where any time for no reason at all!
Användarvisningsbild
chpalm
 
Inlägg: 47
Blev medlem: 2006-03-02/01:00

Inläggav Johnny Kinnunen » 2007-06-19/21:02

Tack för svaren! Tog lite tid så jag trodde nästan jag var ensam om funderingar i att komplettera GSAn med mer "vikt"..
Har i dagsläget Touratechs strålkastarskydd.
Kommer nog att skaffa Cteks, Anti glare shield set,Spoiler for original hand protectors inom snar framtid sen får diverse småskydd/förstärkningar anstå till senare.
BMW R1200GSA-06/ Zumo350LM.
Medlem: 2692750
Användarvisningsbild
Johnny Kinnunen
 
Inlägg: 968
Blev medlem: 2004-05-02/13:21
Ort: Göteborg


Återgå till Kläder och utrustning

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron