Klubbmärke-logga

Klubbmärke-logga

Inläggav 2651859 » 2007-06-16/18:09

Brukar bara ha den vid "högtidliga" tillfällen. "Den" är en minst 20 år gammal roströd T-shirt med vår klubblogga på bröstet och två mcåkare på ryggen (minns du den?) Men i veckan har den varit med på några butiksbesök i stan och genast har det kommit folk och snackat. "Jasså, du är med i BMW-klubben?" I några fall var de i ålder att de kunde varit mina barnbarn och det tyckte jag var jättekul. Jodå- deras farsa hade/hade haft/ BMW o s v.

M. a.o det måste vara en för klubben mycket billig marknadsföring om medlemmarna flaggar för klubben. Och tänk så många nya bekantskaper det kan bli;)

Således - om det är för omständligt att ta fram, lagerhålla och distribuera hela plagg (T-shirt är önskvärt som minimum)

så vill jag ha ett tunt, tryckt, tvättbart tygmärke(det stickade som finns är för tjockt) med klisterbaksida så kan jag sätta det på vilket plagg jag vill.

Nog borde klubbledningen-eller någon reklamknutte- kunna ordna detta märke snabbt och helst innan sommaren är över, eller hur?

Således - om inte klubben kan tillhandahålla en T-shirt så kan den väl i vart fall hålla med märke om jag/vi håller plagget.
Tre hjul
2651859
 
Inlägg: 15
Blev medlem: 1992-10-30/01:00

Ett instämmande.

Inläggav Mimmi » 2007-06-16/19:25

Hej!

Jag kan bara till fullo instämma i föregående inlägg, och tycker det är en jättebra idé som kom fram i inlägget!
Marie-Louise Grückner
Nie die goldene Mitte,
immer volles Risiko!

Användarvisningsbild
Mimmi
 
Inlägg: 6452
Blev medlem: 2004-09-15/01:00

Inläggav Helmetrock » 2007-06-16/19:41

Visst borde vi ha profilkläder, men först tycker jag att den nuvarande loggan borde moderniseras betydligt!!

De intryck jag får av vår logga är en blandning av lika delar kadaverdisciplin från beredskapstiden, nationalism/rasism och en linjalmissbrukande formgivare....

Sen om formgivaren läser detta ber jag så hemskt mycket om ursäkt för jag är bara 22 och förstår nog inte bättre;)

Kunde vi inte ha någon tävling i Bumsen om att formge en ny logga?

Obs! Jag vill inte modernisera den för att den är omodern utan för att den knappast var snygg ens när den var modern:rolleyes:
Rickard H
Damage Inc.
Numera pedaldriven student
Användarvisningsbild
Helmetrock
 
Inlägg: 1153
Blev medlem: 2003-05-28/01:00

Inläggav Gunnar Elmgren » 2007-06-16/20:07

Helmetrock;14810 skrev:Visst borde vi ha profilkläder, men först tycker jag att den nuvarande loggan borde moderniseras betydligt!!

De intryck jag får av vår logga är en blandning av lika delar kadaverdisciplin från beredskapstiden, nationalism/rasism och en linjalmissbrukande formgivare....

Sen om formgivaren läser detta ber jag så hemskt mycket om ursäkt för jag är bara 22 och förstår nog inte bättre;)

Kunde vi inte ha någon tävling i Bumsen om att formge en ny logga?

Obs! Jag vill inte modernisera den för att den är omodern utan för att den knappast var snygg ens när den var modern:rolleyes:


Att byta klubblogga är inte gjort i en handvändning, och definitivt inte så trivialt som det kan förefalla.
Jag var med i hela processen när 'bilklubben' (BMW Club Schweden) bytte logga för 10-talet år sedan, och det var ett bestyr kan jag säga!
Som 'officiell' BMW-klubb har man att rätta sig efter de regler för loggan (eller klubbskölden eller vad man nu vill kalla den) som överenskommits mellan BMW AG och 'paraplyorganisationerna' BMW Club Europa och International Council of BMW Clubs, där både Svenska BMW Mc-klubben och BMW Club Schweden är medlemmar. Då, för 10 år sedan, fanns det tre 'grundformer' som var godkända - dels en cirkelformad, dels den nuvarande rektangeln med halvcirkelformad 'botten', samt en 'romb-form' (snedställd rektangel).
Samtliga dessa ska ha ett horisontellt fält i mitten med klubbnamnet, och BMW-loggan under. Den övre delen ska innehålla lämplig klubbsymbol, som ska godkännas av BMW Club Europas styrelse efter att BMW AG fått inspektera den.
Strikta regler således, och ett byte av klubbsköld gör man därför inte utan att noga ha övervägt det hela. Dessutom får man ju en hel del 'egna' kostnader - allt som har klubbloggan på sig (regalia, klubbmärken, brevpapper, visitkort, hemsidor...) blir ju inaktuellt och måste kasseras, vilket innebär både besvär och kostnader!

För egen del har jag inget emot klubbskölden som den ser ut -den är i alla fall hederligt 'svensk'!
/// Gunnar Elmgren
R1200GS
F650GS
R90S
CRF250L
701 E
Hva M24
Användarvisningsbild
Gunnar Elmgren
 
Inlägg: 10768
Blev medlem: 2007-05-22/01:00

Inläggav Helmetrock » 2007-06-16/20:18

Hehe ok trodde det bara var att rita någon krumelur:rolleyes:

Då får vi väl stå ut med den, men jag skulla aldrig sätta den på något jag äger....
Rickard H
Damage Inc.
Numera pedaldriven student
Användarvisningsbild
Helmetrock
 
Inlägg: 1153
Blev medlem: 2003-05-28/01:00

Inläggav Marie » 2007-06-16/20:21

Helmetrock;14810 skrev:De intryck jag får av vår logga är en blandning av lika delar kadaverdisciplin från beredskapstiden, nationalism/rasism och en linjalmissbrukande formgivare....


Att börja prata om rasism/nationalism bara för att man använder blågult och tre kronor ser jag som enbart löjligt! Nationalism kan jag gå med på -men det har ingen absolut negativ klang för mig, och varför svenskar skall vara så inih-e rädda för nationell stolthet är något jag aldrig lyckats fatta!
Rasism däremot ser jag som fullständigt barockt! Att bara säga en sådan sak är ju att lämna fältet fritt för just rasister att missbruka de svenska nationella symbolerna. Genom flitigt användande i alla tänkbara sammanhang minskar risken för sådana här felaktiga associationer. :mad:
Marie Lennerljung
K100 RS "Röd Kalle"
Användarvisningsbild
Marie
 
Inlägg: 5650
Blev medlem: 2005-09-09/01:00

Inläggav Gunnar Elmgren » 2007-06-16/20:30

Marie;14818 skrev:Att börja prata om rasism/nationalism bara för att man använder blågult och tre kronor ser jag som enbart löjligt! Nationalisn kan jag gå med på, men varför svenskar skall vara så inih-e rädda för nationell stolthet är något jag aldrig lyckats fatta!
Rasism däremot ser jag som fullständigt barockt! Att bara säga en sådan sak är ju att lämna fältet fritt för just rasister att missbruka de svenska nationella symbolerna. Genom flitigt användande i alla tänkbara sammanhang minskar risken för sådana här felaktiga associationer. :mad:


Instämmer!
Utseendet/formgivningen på loggan kan man tycka vad man vill om (jo, jag tycker det finns snyggare!), men symbolen som sådan, blågul med tre kronor, är helt klart något att vara stolt över. Jag använder den med glädje, helt utan att tänka en enda rasistisk tanke. Stolt att vara svensk tillåter jag mig självklart att vara, även om jag har synpunkter både på det ena och det andra i samhället.
Poängen i Maries resonemang köper jag helt - genom att använda 'nationalsymbolerna' så mycket vi kan, hjälper vi till att avväpna de rasistiska/fascistiska krafter som försöker 'kidnappa' våra nationella symboler och vår stolthet!
/// Gunnar Elmgren
R1200GS
F650GS
R90S
CRF250L
701 E
Hva M24
Användarvisningsbild
Gunnar Elmgren
 
Inlägg: 10768
Blev medlem: 2007-05-22/01:00

Inläggav Helmetrock » 2007-06-16/20:50

Det är INTE de gula och blå färgerna jag tycker skulle vara rasistiskt, utan hela märkets utformning som jag tycker kan härledas till diverse extremhögergrupper... Men det är bara en kansla jag har själv!!!

Sen är nationalism absolut inte fel, men den nationalism de grupper jag tror skulle kunna använda samma märke fast med annan text och ett "rödsvart märke" istället för BMWs är definitivt fel....

Och om det är så att det är så detaljstyrt hur märket ska se ut är det ju inte ens något att diskutera.....
Rickard H
Damage Inc.
Numera pedaldriven student
Användarvisningsbild
Helmetrock
 
Inlägg: 1153
Blev medlem: 2003-05-28/01:00

Inläggav Jörgen I Larsson » 2007-06-17/09:47

Om man vill trycka upp tröjor så finns det väl ingen lag som säger att det måste vara den officiella loggan på tröjan? Dvs man kan som Helmetrock föreslår utlysa en tävling och sedan trycka det vinnande bidraget på tröjan.
Jörgen I Larsson
 

Att ta fram en ny profil kostar.

Inläggav Hubbiken2 » 2007-06-17/09:54

Helmetrock;14817 skrev:Då får vi väl stå ut med den, men jag skulla aldrig sätta den på något jag äger....

Tyvärr så tror jag att den yngre BMW-generationen håller med dig. Loggan har mkt volvo740 över sig och borde få en uppfräshning i framtiden. Fast det lär inte hända inom en snar framtid i en sammaslutning där det är ok att kalla sin medlemstidning för "Knu--a". Bild

/mark
Användarvisningsbild
Hubbiken2
 
Inlägg: 580
Blev medlem: 2007-04-05/01:00

Inläggav Helmetrock » 2007-06-17/10:04

hubbiken;14845 skrev:Tyvärr så tror jag att den yngre BMW-generationen håller med dig. Loggan har mkt volvo740 över sig och borde få en uppfräshning i framtiden. Fast det lär inte hända inom en snar framtid i en sammaslutning där det är ok att kalla sin medlemstidning för "Knu--a". Bild

/mark

Hmm ok det kanske finns ett och annat att justera först då:rolleyes:

Helmetrock;14810 skrev:De intryck jag får av vår logga är en blandning av lika delar kadaverdisciplin från beredskapstiden, nationalism/rasism och en linjalmissbrukande formgivare....


Lägg också til en del ölands djurpark 1983:D
Rickard H
Damage Inc.
Numera pedaldriven student
Användarvisningsbild
Helmetrock
 
Inlägg: 1153
Blev medlem: 2003-05-28/01:00

Inläggav Surikaten » 2007-06-17/10:07

Jag tycker trådens första inlägg är bra men håller särskilt i sammanhanget med helmetrock om själva loggan. Tycker den blivit lite dammig. Den oproportionerligt stora sverigedelen (Helt okej om man är utomlands, men lite skumt här i Sverige), den pyttelilla BMW-delen, textens obegripliga vänstercentrering, samt lite haltande radbrytningen (Svenska BMW. MC Klubben). När min R1100S ritades var asymetri en del av designen vilket jag tycker funkar bra där, och jag försöker därför förklara loggan med samma tanke till vänner som undrar. Jag inser att vi i Sverige har en mall från tyskarna att rätta oss efter, så förhoppningsvis kommer en förändring därifrån vad det lider (När tyska 22-åringar sagt sitt). Loggor är en jättesvår konst, som dessutom ändrar sig en aning över tiden. Idag måste de funka både som jätteflagga och som 16x16 pixlars favikon på hemsidan - nåt vi idag saknar på. Och om nu klubben börjar göra tröjor, kepsar och kaffekoppar där vi går ifrån användandet av loggan är väl det en indikation på att loggan snart kommer ändras.
Användarvisningsbild
Surikaten
 
Inlägg: 42
Blev medlem: 2004-09-14/01:00

Inläggav Jörgen I Larsson » 2007-06-17/10:13

gunnare;14816 skrev:A... Strikta regler således, och ett byte av klubbsköld gör man därför inte utan att noga ha övervägt det hela. ...


BMW verkar ju hålla på och modernisera sig (i alla fall om man tittar på cyklarna) och då kan ju vi som medlemmar i den europeiska paraplyorganisationen föreslå en modernisering av loggan den officiella vägen. Det måste ju ligga i BMWs intresse att medlemmarna har en logga som de tycker är värd att bära...
Jörgen I Larsson
 

Inläggav Marie » 2007-06-17/16:09

Surikaten;14847 skrev:Den oproportionerligt stora sverigedelen (Helt okej om man är utomlands, men lite skumt här i Sverige


Här kommer återigen det där som jag inte begriper. Jag är ju sannolikt underbegåvad som inte förstår, men snälla Surikaten, förklara för mig vad det är för skumt med svenska nationalsymboler och svenska färger i en svensks ögon?
Marie Lennerljung
K100 RS "Röd Kalle"
Användarvisningsbild
Marie
 
Inlägg: 5650
Blev medlem: 2005-09-09/01:00

Inläggav 2651859 » 2007-06-17/17:23

Håller med dig Marie! Vi har ju ett landslag i hokey som heter Tre Kronor och med liknande logga, duger det åt dom så duger det väl åt oss - eller?

Prioritet A: att få fram ett klubbmärke med nuvarande logga enligt mitt första inlägg så snart som möjligt,

Prioritet Ö: diskutera och ta fram ett nytt märke med ny logga.
Torde vara klart omkring 2015 om alla regler och rutiner skall följas
Tre hjul
2651859
 
Inlägg: 15
Blev medlem: 1992-10-30/01:00

Inläggav Hubbiken2 » 2007-06-17/19:42

Tre Hjul;14880 skrev:Prioritet Ö: diskutera och ta fram ett nytt märke med ny logga.
Torde vara klart omkring 2015 om alla regler och rutiner skall följas

Bueno!
2015 är bra för mig. Passa på att hitta på ett nytt namn till tidningen i samma veva! Bild

/mark
Användarvisningsbild
Hubbiken2
 
Inlägg: 580
Blev medlem: 2007-04-05/01:00

Inläggav Gunnar Elmgren » 2007-06-17/20:24

Spiff;14844 skrev:Om man vill trycka upp tröjor så finns det väl ingen lag som säger att det måste vara den officiella loggan på tröjan? Dvs man kan som Helmetrock föreslår utlysa en tävling och sedan trycka det vinnande bidraget på tröjan.


Det ligger något i det resonemanget. Man kan ju faktiskt skippa loggan på profilkläder och annan regalia, för dem som inte gillar loggans utseende. Jag tycker det kan vara helt OK med bara text med klubbnamnet.
Tyvärr finns det juridiska hinder att använda BMW-loggan ('propellern') om den inte ingår i en 'godkänd' klubblogga, och BMW AG har vid flera tillfällen varit på hugget och satt stopp för 'icke auktoriserat användande' av varumärke och logga.
Alltså, gärna profilkläder med bara klubbnamnet, dock är det nog inte tillrådligt att trycka en 'alternativ' logga där BMW-rundeln ingår.
/// Gunnar Elmgren
R1200GS
F650GS
R90S
CRF250L
701 E
Hva M24
Användarvisningsbild
Gunnar Elmgren
 
Inlägg: 10768
Blev medlem: 2007-05-22/01:00

Om logotypen.

Inläggav Mimmi » 2007-06-17/22:49

Hej!

Först vill jag bara komma med en liten varning. Jag tog mig i vintras friheten att våga framföra kritik mot vår klubbloggas grafiska utformning samt mot dess design. Det skulle jag inte gjort! Det tog helt enkelt "hus i h....e"
Det skrevs mycket vreda inlägg som svar på detta, och det framkom med all önskvärd tydlighet att jag råkat trampa på någons allför ömma tår. Så, tagen Eder i akt, I som anför kritik mot vår logotype!

Det om detta; som ett exempel på en väldigt fin och snygg "logga" vill jag bara visa min "moderklubbs" emblem. Nämligen Kinna Motorklubbs märke.
Enligt min mening är det väldigt stilrent, och med tanke på hur gammalt det är, ofattbart snyggt! Det har sett ut på samma sätt sedan 1926!

Bild
Marie-Louise Grückner
Nie die goldene Mitte,
immer volles Risiko!

Användarvisningsbild
Mimmi
 
Inlägg: 6452
Blev medlem: 2004-09-15/01:00

Inläggav Surikaten » 2007-06-17/22:52

Marie;14872 skrev:men snälla Surikaten, förklara för mig vad det är för skumt med svenska nationalsymboler


För att de främst är till för att markera gentemot andra nationer att vi är svenskar. Medan BMW-klubbens emblem främst är till för att markera för andra svenskar att vi kör BMW MC. Om man skall ut i världen och slå andra på käften, exempelvis i hockey, då är det en poäng att markera att man representerar Sverige. Men om man startat t.ex. en klubb med syfte att blåsa lergök, och i sverige vill marknadsföra sin klubb, skall man väl ha en logga om den saken, exempelvis en stiliserad gök.

Jag lät nyligen attitude.se trycka mig en t-shirt med bara weblänken till min hemsida. Den gick på 135 spänn inklusive allt. Likaså skulle de kunna trycka bara "[url="http://www.bmw-mc-klubben.se"]www.bmw-mc-klubben.se[/url]". Är man fler som delar blir det billigare.
Användarvisningsbild
Surikaten
 
Inlägg: 42
Blev medlem: 2004-09-14/01:00

Inläggav Marie » 2007-06-17/23:24

Surikaten;14907 skrev:För att de främst är till för att markera gentemot andra nationer att vi är svenskar. Medan BMW-klubbens emblem främst är till för att markera för andra svenskar att vi kör BMW MC. Om man skall ut i världen och slå andra på käften, exempelvis i hockey, då är det en poäng att markera att man representerar Sverige. Men om man startat t.ex. en klubb med syfte att blåsa lergök, och i sverige vill marknadsföra sin klubb, skall man väl ha en logga om den saken, exempelvis en stiliserad gök.


Med tanke på hur mycket många av klubbens medlemmar kör utomlands faller ditt resonemang på sin egen logik, eller skall man använda olika klubbmärken för utlandsresor och för inrikes trafik, menar du? :confused:

I andra länder ser jag inte att man i ringaste omfattning skäms för att använda nationsfärgerna i alla möjliga och nästintill omöjliga sammanhang. I Österrike är det röd-vit-rödrandiga ett ständigt återkommande tema, i Tyskland är svart-rött-guld inte något ovanligt förutom i Bayern där det mesta är blå-vitrutigt i rombformade rutor :rolleyes: . I Frankrike är åtskilligt randigt i blått-vitt-rött, I Italien randigt i grönt-vitt-rött.....

Jag antar att du inte heller hissar svenska flaggan när någon i din familj fyller år eller har någon annan form av bemärkelsedag? - det syns väl i så fall bara inom landet?

Du har fortfarande inte besvarat frågan, vad en svensk ser för skumt i att använda de svenska nationsfärgerna?
Marie Lennerljung
K100 RS "Röd Kalle"
Användarvisningsbild
Marie
 
Inlägg: 5650
Blev medlem: 2005-09-09/01:00

håller med dig Marie

Inläggav Tishultaren » 2007-06-17/23:44

Vi Svenskar har en konstig hållning till vår flagga!

Danskarna däremot försöker hitta all anledningar för att få lov att vifta med flaggan-häromdan kom det 2 turistande cyklister på väg mot ängelholm och de hade varsin dansk flagga på cyklarna-det tyckte jag såg trevligt ut!

Men om jag sätter på en svensk flagga , så tittar folk konstigt på en om det inte är inför nån flaggdag ..:D
(att jag sen är "skinhead by nature" kan ju ha betydelse:D ):läs naturligt håravfall... (alltså inga sympatier åt det hållet=bäst att skära ut det i papp)

Har jag däremot den skånska flaggan framme så e det ingen som tycker det e konstigt!

~Vi kanske skulle närma oss "broderfolket på andra sidan vattenpölen" lite mera !:p

jag har förövrigt kvar ett par av de gamla t-shirtarna med bmw motorcyklar där bak och även ett par BMW Klubbs sommarjackor -gillar dom !
Tishultaren
 
Inlägg: 51
Blev medlem: 1990-05-23/01:00

Inläggav Jörgen I Larsson » 2007-06-17/23:46

Fransmän som bor här i Sverige tycker vi är preverst ultra nationalistiska eftersom vi flaggar så mycket...

Jag tycker också att vi som inte är rasister/nationalister skall återerövra vår fana men det innebär ju inte att jag vill ha ett klubbmärke som för tankarna till hemvärnet. Dessutom är färgerna i alla fall på min skärm inte de svenska färgerna men det kan vara jag som har en dåligt inställd skärm.

Varför inte gå hela vägen och låna från försvaret? Det är ändå de som nyttjar tre kronor mest.
Jörgen I Larsson
 

Inläggav Marie » 2007-06-17/23:58

Tishultaren;14917 skrev:Danskarna däremot försöker hitta all anledningar för att få lov att vifta med flaggan-häromdan kom det 2 turistande cyklister på väg mot ängelholm och de hade varsin dansk flagga på cyklarna-det tyckte jag såg trevligt ut!


Ja nu säger väl Surikaten att de var utomlands så det gills inte....;)

På den tiden jag bodde i Sverige och körde droska hade jag alltid svenska flaggan hissad på båda framflyglarna om det råkade vara allmän flaggdag.

Däremot så har jag sedan jag flyttat till Skåne bara skånska och tyska flaggan som fasadflaggor (används dock icke samtidigt)... :o
Marie Lennerljung
K100 RS "Röd Kalle"
Användarvisningsbild
Marie
 
Inlägg: 5650
Blev medlem: 2005-09-09/01:00

Inläggav Surikaten » 2007-06-18/06:27

Marie;14921 skrev:Ja nu säger väl Surikaten att


Marie. Du skumläser andras inlägg för att vifta med dina käpphästar. Jag talar om potentialen i en logga. Du om den allmänna debatten om slaget om svenska flaggan. Häng ut nån annan att vifta mot.
Användarvisningsbild
Surikaten
 
Inlägg: 42
Blev medlem: 2004-09-14/01:00

Inläggav Marie » 2007-06-18/08:29

Surikaten;14925 skrev:Marie. Du skumläser ......


Aha!
Det var så du menade "skumt".... :D :p
Marie Lennerljung
K100 RS "Röd Kalle"
Användarvisningsbild
Marie
 
Inlägg: 5650
Blev medlem: 2005-09-09/01:00

Inläggav ansod » 2007-06-18/08:37

Jag är svensk och kör BMW och inget av det skäms jag för.De som inte är svenska men ändå är med i vårat sammanhang ärju ändå med i en svensk BMW-klubb.
Jag växte till stor del upp i Spanien och även där var de patriotiska färgerna (även de lokalpatriotiska) något man var stolt över. De gånger jag bar de färgerna var jag stolt över att bli inbjuden till den gemenskapen. Jag bär gärna blå/gult och delar gärna med mig av det!

Anders
ansod
 
Inlägg: 97
Blev medlem: 2006-05-27/15:47

Inläggav Thomas Weglert » 2007-06-18/09:05

Tishultaren;14917 skrev:Vi Svenskar har en konstig hållning till vår flagga!

Danskarna däremot försöker hitta all anledningar för att få lov att vifta med flaggan-häromdan kom det 2 turistande cyklister på väg mot ängelholm och de hade varsin dansk flagga på cyklarna-det tyckte jag såg trevligt ut!

Men om jag sätter på en svensk flagga , så tittar folk konstigt på en om det inte är inför nån flaggdag ..:D
(att jag sen är "skinhead by nature" kan ju ha betydelse:D ):läs naturligt håravfall... (alltså inga sympatier åt det hållet=bäst att skära ut det i papp)

Har jag däremot den skånska flaggan framme så e det ingen som tycker det e konstigt!

~Vi kanske skulle närma oss "broderfolket på andra sidan vattenpölen" lite mera !:p

jag har förövrigt kvar ett par av de gamla t-shirtarna med bmw motorcyklar där bak och även ett par BMW Klubbs sommarjackor -gillar dom !


Jag tycker det är helt naturligt att hissa flaggan när det är allmän flaggdag. Grannarna tycker också det är trevligt. Även födelsedagar och vid några fler tillfällen åker flaggan i topp.

När vi är på landet hissas flaggan varje dag. Bra för grannarna då det signaleras att man är i stugan. Bilar, MC, kanoter och små motorbåta kommer från alla håll. För det sprider sig att vi gillar oväntat besök:D

Trevlig sommarförmiddag
Thomas Weglert
Användarvisningsbild
Thomas Weglert
 
Inlägg: 765
Blev medlem: 2003-06-04/01:00

Inläggav Asterix » 2007-06-18/14:12

Här är en länk med billiga märken/flaggor m.m.
http://www.flagstore.se/
Asterix
 
Inlägg: 138
Blev medlem: 2006-11-12/07:54

Loggade prylar!

Inläggav Michael Fored » 2007-06-18/14:54

Helmetrock;14810 skrev:Visst borde vi ha profilkläder, men först tycker jag att den nuvarande loggan borde moderniseras betydligt!!


Vad jag förstår bestämmer vi inte helt själva över vår klubblogga utan frågan är mer komplicerad än man kan tro. Vår klubb ingår i ett internationellt kollektiv med reglerade loggor.

I den medlemsenkät som genomfördes i våras har 1600 medlemmar angett sina prioriteringar för en rad klubbfågor. Klubbprylar fick inte en hög prioritet bland klubbmedlemmarna och blir därför kanske inte det första klubben satsar på. En sammanfattning av enkätens resultat kommer med nästa nummer av Bumsen.
R1200GS -10
Användarvisningsbild
Michael Fored
 
Inlägg: 196
Blev medlem: 2003-06-06/01:00

Inläggav Johnny Kinnunen » 2007-06-19/20:51

Förlåt en dåligt insatt person, men vilken av dessa bilder diskuterar ni?
BMW R1200GSA-06/ Zumo350LM.
Medlem: 2692750
Användarvisningsbild
Johnny Kinnunen
 
Inlägg: 968
Blev medlem: 2004-05-02/13:21
Ort: Göteborg

Inläggav Gunnar Elmgren » 2007-06-19/20:55

Jompa;15076 skrev:Förlåt en dåligt insatt person, men vilken av dessa bilder diskuterar ni?


Den högra. Den vänstra är förvisso snarlik, men tillhör 'systerklubben' för fyrhjuliga (och trehjuliga!) BMW-fordon, BMW Club Schweden.
/// Gunnar Elmgren
R1200GS
F650GS
R90S
CRF250L
701 E
Hva M24
Användarvisningsbild
Gunnar Elmgren
 
Inlägg: 10768
Blev medlem: 2007-05-22/01:00

Inläggav Hubbiken2 » 2007-06-19/21:30

Korrekt, den högra.

*Får..............inte..............tänka...............Volvo 740..............när .............jag ..............ser.............kronorna!!!!!*:mad:

/mark
Användarvisningsbild
Hubbiken2
 
Inlägg: 580
Blev medlem: 2007-04-05/01:00

Inläggav Marie » 2007-06-19/23:57

hubbiken;15084 skrev:Korrekt, den högra.

*Får..............inte..............tänka...............Volvo 740..............när .............jag ..............ser.............kronorna!!!!!*:mad:

/mark


Men snälla Mark!
Volvo 740 är väl bland det mest positiva man kan tänka på (i bilväg). Den är stabil som få, pålitlig som en kronofogde och i princip outslitlig....
Marie Lennerljung
K100 RS "Röd Kalle"
Användarvisningsbild
Marie
 
Inlägg: 5650
Blev medlem: 2005-09-09/01:00

Inläggav Gunnar Elmgren » 2007-06-20/00:13

Marie;15100 skrev:Men snälla Mark!
Volvo 740 är väl bland det mest positiva man kan tänka på (i bilväg). Den är stabil som få, pålitlig som en kronofogde och i princip outslitlig....


Och.... T R Å K I G .... utan vägegenskaper, utan prestanda, utan personlighet. Inte ens särskilt ekonomisk. Ful är den också. V-vo sjuförti är väl bland det minst positiva jag kan tänka mig bland fyrhjulade fordon.
/// Gunnar Elmgren
R1200GS
F650GS
R90S
CRF250L
701 E
Hva M24
Användarvisningsbild
Gunnar Elmgren
 
Inlägg: 10768
Blev medlem: 2007-05-22/01:00

Inläggav Marie » 2007-06-20/00:18

gunnare;15101 skrev:Och.... T R Å K I G .... utan vägegenskaper, utan prestanda, utan personlighet. Inte ens särskilt ekonomisk. Ful är den också. V-vo sjuförti är väl bland det minst positiva jag kan tänka mig bland fyrhjulade fordon.

Men det spelar väl ingen roll? Bil kör man ju ändå inte för att det är roligt, utan för att man *måste*. Man har alltå med andra ord inte på något sätt lyckats hitta ett sätt att lösa det transportproblem man står inför, med hjälp av motorcykeln.... ? :D
Marie Lennerljung
K100 RS "Röd Kalle"
Användarvisningsbild
Marie
 
Inlägg: 5650
Blev medlem: 2005-09-09/01:00

ööpp ööpp

Inläggav Roma55 » 2007-06-20/00:25

gunnare;15101 skrev:Och.... T R Å K I G .... utan vägegenskaper, utan prestanda, utan personlighet. Inte ens särskilt ekonomisk. Ful är den också. V-vo sjuförti är väl bland det minst positiva jag kan tänka mig bland fyrhjulade fordon.


Fy på dig Gunnar inte tala illa om volvo, jag vet var din brevlåda står :D.
Roma55
 
Inlägg: 381
Blev medlem: 2006-05-10/13:23

Inläggav Lime » 2007-06-20/07:16

Jompa;15076 skrev:Förlåt en dåligt insatt person, men vilken av dessa bilder diskuterar ni?


De första kronorna är för lika de som används i den Svenska riksvapnet. De eller kronor som kan förväxlas med dessa får inte användas eftersom de är skyddade enligt lagen om mönsterskydd.

De svenska rikets vapen fastställtes i lag 1908 och reviderades 1982. Lagen säger bl.a. att det endast är statliga myndigheter och verk (och kungahuset då) som har rätt att använda symbolen tre kronor. Ett av få undantag är hockeylandslaget.

Alltså kan vi i princip glömma att använda oss av de tre kronorna i vår logga. Vi kommer mest troligt att få rejält på skallen om vi gör det.

Vad otroligt tråkig jag känner mig...
Ove "Lime" Lindström
Lime
 
Inlägg: 1011
Blev medlem: 2004-01-29/01:00

Inläggav Gunnar Elmgren » 2007-06-20/15:10

Marie;15103 skrev:Men det spelar väl ingen roll? Bil kör man ju ändå inte för att det är roligt, utan för att man *måste*. Man har alltå med andra ord inte på något sätt lyckats hitta ett sätt att lösa det transportproblem man står inför, med hjälp av motorcykeln.... ? :D


Roma55;15104 skrev:Fy på dig Gunnar inte tala illa om volvo, jag vet var din brevlåda står :D.


Ibland kör jag bil för att det är roligt, det också. Bland annat därför går Volvo fet-bort, och det står jag för!
Plus att jag kör bil sådär 7.000 mil/år, och jag vägrar åka tråk-bil!
/// Gunnar Elmgren
R1200GS
F650GS
R90S
CRF250L
701 E
Hva M24
Användarvisningsbild
Gunnar Elmgren
 
Inlägg: 10768
Blev medlem: 2007-05-22/01:00


Återgå till Kläder och utrustning

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst