tommykn;15922 skrev:Sedan finns det förstås en gräns för hur mkt regn man vill utsätta sig för resp. hur länge, innan man stannar och tar skydd
Helmetrock;15942 skrev:En sån här
http://bmwswedenpinter01.ergointegration.no/mc/category/en_artikkel.asp?articleid=2541&categoryid=category05
Skyddar förhoppningsvis mot det mesta som kan drabba halsen!!
Fast jag verkar vara helt ensam om att tycka att den verkade vettig!!
Kan det ha berott på priset:rolleyes:
Marie;15958 skrev:Det där tror jag att nån BMW-ingenjör hittat ritningarna till bland bevarade konstruktionsritningar för tortyrredskap i spanska inkvisitionens arkiv.... (tillsammans med "ryggskydden") ....
Jag föredrar att ha full rörlighet när jag sitter på hojen.
Helmetrock;15961 skrev:Hihihi ja den ser inte go ut, men faktum är att hittils har jag inte vridit på skallen så det tagit emot i den!! Den märks faktiskt inte alls! Och jag föredrar också full rörlighet, även efter en olycka:D
Helmetrock;15942 skrev:En sån här
http://bmwswedenpinter01.ergointegration.no/mc/category/en_artikkel.asp?articleid=2541&categoryid=category05
Skyddar förhoppningsvis mot det mesta som kan drabba halsen!!
Fast jag verkar vara helt ensam om att tycka att den verkade vettig!!
Kan det ha berott på priset:rolleyes:
Marie;15958 skrev:Det där tror jag att nån BMW-ingenjör hittat ritningarna till bland bevarade konstruktionsritningar för tortyrredskap i spanska inkvisitionens arkiv.... (tillsammans med "ryggskydden") ....
Jag föredrar att ha full rörlighet när jag sitter på hojen.
Marie;15958 skrev:Det där tror jag att nån BMW-ingenjör hittat ritningarna till bland bevarade konstruktionsritningar för tortyrredskap i spanska inkvisitionens arkiv.... (tillsammans med "ryggskydden") ....
Jag föredrar att ha full rörlighet när jag sitter på hojen.
Lime;15975 skrev:Inte mot regn, som är det som frågan gäller. Men mot resten. Misstänker att vi inom 20 år har lag på att alla som kör mc skall ha en neck-brace.
Ripper;15996 skrev:Undra om det är en generationsfråga det där med skydd...
Marie;15966 skrev:Hur det blir efter en olycka får man väl fundera över om det skulle inträffa. Det bekymrar jag mig inte över nu.
Helmetrock;16019 skrev:Byter du inte olja förrän motorn börjar låta illa? Det är ju inte säkert att den skär innan du hinner sälja om du aldrig byter den:D
Marie;16027 skrev:Givetvis sköter jag oljebytena på mina maskiner. De far garanterat illa av uteblivna oljebyten, och jag räknar sällan med att sälja något fordon 'i förtid' (XJ-600:an är ett klart undantagsfall).
Att strunta i diverse 'nödvändiga' skydd har ju inga som helst negativa konsekvenser så länge det inte händer någon olycka, och det som kan ta skada är i så fall bara min kropp. Jag vet att olyckor kan hända, men de finns inte med i mina kalkyler. De och deras konsekvenser får man börja fundera över om de väl har hänt.
Ripper;16042 skrev:Varför byter du olja, motorn går ju inte sönder förrän den skär och då får man ta ställning till vad det innebär när det har hänt?
Kör du oförsäkrat när du ändå inte planerar att bli inblandad i något?
Bara maskinskadeförsäkring?
Har man någon gång klotat och landat på ryggen i någon slänt eller i annan ogästvänlig terräng så uppskattar man ryggskyddet, hjälmen, handskar och all annan utrustning man paltat på sig.
Marie;16062 skrev:Det enda sätt en massa skyddsutrustning påverkar min ekonomi är genom att den med största sannolikhet utgör en helt onödig kostnad.
Marie;16062 skrev:För din information så HAR jag faktiskt 'klotat' och det utan ryggskydd. Detta har inte i någon som helst mån påverkat min syn på nödvändigheten av skydd.
Marie;16062 skrev:Må Herren beskydda även dig, som så totalt saknar tilltro till Honom!
Marie;16001 skrev:Den lagen lär väl bli lika effektiv som lagen om bilbälte....
Bilbältet struntar jag i nästan alltid, och har alltid så gjort.
Hjälmen är en annan femma, för det syns så förbaskat väl om man inte har den....
Eller en kulturfråga. Jag förlitar mig betydligt mera på min skyddsängel och s:t Christoffer (de vägfarandes skyddshelgon) än på tekniska mojänger som i sig utgör risker genom att de minskar rörligheten.
Helmetrock;16120 skrev:Ripper: Jag fick testa Lars på BMWs eget ex, de ville inte ta hem ett jag kunde prova... Du kan få prova min om du är intresserad! Vi bor ju inte så långt isär!
Återgå till Kläder och utrustning
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst