Korvlådor!

Korvlådor!

Inläggav GeCe » 2007-07-20/14:04

Hej!

Tänkte nu kosta på mig lite rejäla packväskor och har tittat på alu-väskor från Touratech som verkar ha bra grejor. De verkar vara justerbara när det gäller monteringen, fästen att binda fast saker, extra hållare för vatten- bensindunk etc.

Finns det någon med erfarenhet av dom som törs rekommendera dem?

Mvh
GeCe
GeCe
 
Inlägg: 99
Blev medlem: 2007-04-16/13:30

Inläggav 2660158 » 2007-07-20/15:14

Jag har sånna till min GSA, funkar kanon... helt vatten och dammtäta (blir vakuum i dem)... har även top-boxen som jag är supernöjd med!
2660158
 
Inlägg: 282
Blev medlem: 2005-07-11/01:00

Inläggav Blomqvist » 2007-07-20/15:48

GeCe;17015 skrev:Hej!

Tänkte nu kosta på mig lite rejäla packväskor och har tittat på alu-väskor från Touratech som verkar ha bra grejor. De verkar vara justerbara när det gäller monteringen, fästen att binda fast saker, extra hållare för vatten- bensindunk etc.

Finns det någon med erfarenhet av dom som törs rekommendera dem?

Mvh
GeCe


Jag har också kikat lite på dom.
Har dock inte hittat någon återförsäljare.
Var köper man dom, och vad kostar dom?
Användarvisningsbild
Blomqvist
 
Inlägg: 109
Blev medlem: 2007-08-07/01:00

Inläggav Mats Liifv » 2007-07-20/18:37

Blomqvist;17019 skrev:Jag har också kikat lite på dom.
Har dock inte hittat någon återförsäljare.
Var köper man dom, och vad kostar dom?


Gå in på http://www.touratech.se och kolla så har du svar på allt!
BMW R1200GS Adventure 2015
Användarvisningsbild
Mats Liifv
 
Inlägg: 413
Blev medlem: 1996-05-28/01:00

Inläggav Fredrik Åkesson » 2007-07-20/19:09

Hej
Jag kan varmt rekomendera dom.Jag köpte mina utan att fästena var förmonterade och det var lite scary att montera för man får bara en chans.Gör man fel så blir dom aldrig täta igen :D .Innerväskor köper man på stadium 3 st 99kr.Det är deras alround väska som passar som handen i handsken.Helt vattentäta är lådorna också.Enda nackdelen är priset men som vanligt så får man vad man betalar för.Touratech har inga återförsäljare utan det är postorder som gäller.Det enda jag är något missnöjd med är att jag skulle köpt 2 st 41 liters istället för en 35 och en 41.41 liter låter mycket men när man börjar packa så är det inte mycket.Så här kan det se ut om en funduro:
http://forum.bmw-mc-klubben.se/attachment.php?attachmentid=968&d=1184347566
http://forum.bmw-mc-klubben.se/attachment.php?attachmentid=475&d=1171827736
http://forum.bmw-mc-klubben.se/attachment.php?attachmentid=476&d=1171828448
Fredrik
Användarvisningsbild
Fredrik Åkesson
 
Inlägg: 861
Blev medlem: 2006-04-07/21:37

Inläggav GeCe » 2007-07-21/01:07

Tack för alla svar! :)

Det låter bra det där då är det bara att handla då vilket jag nu kommer att göra.

Har talat med Touratech om de största väskorna och i mitt fall måste det bli en 41 liters och en 35 liters eftersom ljuddämparen tar mycket plats på ena sidan.

Hade tidigare Hepco&Beckers, två ggr 45 l vilket iofs var okey men såg jäkligt konstigt ut med ena sidan som stack långt ut och inget att binda i. Hela cykeln blev sned på något vis. Nu får jag så att säga en modellanpassad version.

35 liters väskan får jag väl kompensera med att binda fast någonting på fästena som finns på varje väska upptill. Sen har jag sedan tidigare en stor toppbox på 46 liter med räcke också plus tankväska så jag tror det ska räcka till.

Har också tankväska sen tidigare kvar plus kraftiga gula sjömanssäckar i gummiväv som går att binda fast.

Kommer också beställa deras fästen för exratankar man sätter utanpå boxarna så det kommer nog finnas att binda i, plus innerväskor

En en gång tack för edra svar det var till hjälp och tack för fina bilder Fredrik!

Mvh
GeCe
GeCe
 
Inlägg: 99
Blev medlem: 2007-04-16/13:30

Inläggav Magnus Brobeck » 2007-07-21/10:48

GeCe;17015 skrev:Hej!

Tänkte nu kosta på mig lite rejäla packväskor och har tittat på alu-väskor från Touratech som verkar ha bra grejor. De verkar vara justerbara när det gäller monteringen, fästen att binda fast saker, extra hållare för vatten- bensindunk etc.

Finns det någon med erfarenhet av dom som törs rekommendera dem?

Mvh
GeCe


Hej GeCe

Vad är det för maskin som du skall använda dom på. Du har väl antagligen nämnt det i annan tråd men .... :o .

MVH Magnus
Magnus Brobeck
 

Inläggav GeCe » 2007-07-21/12:06

mbrobeck;17054 skrev:Hej GeCe

Vad är det för maskin som du skall använda dom på. Du har väl antagligen nämnt det i annan tråd men .... :o .

MVH Magnus




Hej Magnus!

Jag önskar jag kunde säga att det är en BMW XXX någonting men tyvärr är det inte så. Och det är jag mycket ledsen för.

Köpte nämligen en Funduro av en firma och blev grymt besviken. Då det visade sig att cykeln hade en allvarlig defekt i form av växellådeproblem som jag inte kunde upptäcka och var väl dolda. Har aldrig trots min ålder och erfarenhet aldrig varit med om att bli så lurad.

Så jag har nu återgått till gamla försyndelser och köpt en Honda Transalp. Kanske lika bra det eftersom det är enligt min åsikt prisvärda cyklar av bra kvalitet. Dessutom har Hondan en grymt bra V-twin som aldrig gör en besviken. Och drar som tåget vilket är bra när man är två med packning på hojen och dessutom gör den lättkörd. Funduron innehåller en väldigt massa charm och är en helt fantastisk skapelse på sitt sätt men eftersom jag tidigare åkt 5 år på en Transalp kan jag nog stå ut med att fortsätta med det. Trodde nog att BMW borjade för kvalitet men det kanske är så trots allt, att BMW inte är bättre än något annat märke.

Fast jag hade gärna köpt en BMW 1200GS som jag testat men den kostar dubbelt så mycket och jag är inte säker på att den är värd det i mina ögon just nu.

Det jag sörjer över är att inte vara en gänget här på forumet då BMW klubben verkar var en mycket bra och trevlig klubb med massvis av trevliga människor med massvis av erfarenhet att dela med sig av. Och som ni verkar göra också, mycket sympatiskt.

Så är läget idag!

Mvh
GeCe
GeCe
 
Inlägg: 99
Blev medlem: 2007-04-16/13:30

Inläggav Torparen » 2007-07-21/13:37

Man behöver inte äga en BMW för att vara med i klubben och dess gemenskap. Detta kan man tillochmed utläsa ur stadgarna. Det räcker att man är intresserad av BMW hojar. :)
Torparen
 
Inlägg: 491
Blev medlem: 2005-02-09/13:50

Inläggav GeCe » 2007-07-21/14:32

Torparen;17061 skrev:Man behöver inte äga en BMW för att vara med i klubben och dess gemenskap. Detta kan man tillochmed utläsa ur stadgarna. Det räcker att man är intresserad av BMW hojar. :)



Tack Torparen!

Det där visste jag inte men det låter bra och föranleder nog mig vid tillfälle att läsa stadgarna lite bättre.

Önskar dig en trevlig sommar!

Mvh
GeCe
GeCe
 
Inlägg: 99
Blev medlem: 2007-04-16/13:30

Inläggav Marie » 2007-07-21/17:43

GeCe;17059 skrev:Det jag sörjer över är att inte vara en gänget här på forumet då BMW klubben verkar var en mycket bra och trevlig klubb med massvis av trevliga människor med massvis av erfarenhet att dela med sig av. Och som ni verkar göra också, mycket sympatiskt.


Hej!

Jag för min del terroriserade det här forumet (och var medlem i klubben) mer än ett år innan jag kom till skott att köpa en BMW. Du har ju redan ägt en BMW (och blivit bränd) så du platsar säkert mer än väl!
Marie Lennerljung
K100 RS "Röd Kalle"
Användarvisningsbild
Marie
 
Inlägg: 5650
Blev medlem: 2005-09-09/01:00

Inläggav GeCe » 2007-07-21/18:22

Marie;17070 skrev:Hej!

Jag för min del terroriserade det här forumet (och var medlem i klubben) mer än ett år innan jag kom till skott att köpa en BMW. Du har ju redan ägt en BMW (och blivit bränd) så du platsar säkert mer än väl!



Tack Marie!

Terrorist, ja sådana behövs det med ibland om det ska bli någon debatt att tala om. Det går ju inte an att alla bara jamsar och jamar med då händer det aldriiiiiii något, söm di säger en del här i gnällbältet runt Örebro.

Du är nog snäll iallafall du Marie, det tror jag. Och rolig, fasen om du visste vad kul i helgen jag haft åt ditt skämt om di därigna fiskmåsarna i Båstad. Jag har terroriserat min omgivning med det skämtet och du kan vara säker på att det blev poppis och lockat många till skratt. Och jag skrattar än.

Såg en kul BMW idag när jag tog en tur med scootern. Kolla min profil.

Mvh
GeCe
GeCe
 
Inlägg: 99
Blev medlem: 2007-04-16/13:30

Inläggav Magnus Brobeck » 2007-07-21/23:11

GeCe;17059 skrev:Hej Magnus!

Jag önskar jag kunde säga att det är en BMW XXX någonting men tyvärr är det inte så. Och det är jag mycket ledsen för.

Köpte nämligen en Funduro av en firma och blev grymt besviken. Då det visade sig att cykeln hade en allvarlig defekt i form av växellådeproblem som jag inte kunde upptäcka och var väl dolda. Har aldrig trots min ålder och erfarenhet aldrig varit med om att bli så lurad.

Så jag har nu återgått till gamla försyndelser och köpt en Honda Transalp. Kanske lika bra det eftersom det är enligt min åsikt prisvärda cyklar av bra kvalitet. Dessutom har Hondan en grymt bra V-twin som aldrig gör en besviken. Och drar som tåget vilket är bra när man är två med packning på hojen och dessutom gör den lättkörd. Funduron innehåller en väldigt massa charm och är en helt fantastisk skapelse på sitt sätt men eftersom jag tidigare åkt 5 år på en Transalp kan jag nog stå ut med att fortsätta med det. Trodde nog att BMW borjade för kvalitet men det kanske är så trots allt, att BMW inte är bättre än något annat märke.

Fast jag hade gärna köpt en BMW 1200GS som jag testat men den kostar dubbelt så mycket och jag är inte säker på att den är värd det i mina ögon just nu.

Det jag sörjer över är att inte vara en gänget här på forumet då BMW klubben verkar var en mycket bra och trevlig klubb med massvis av trevliga människor med massvis av erfarenhet att dela med sig av. Och som ni verkar göra också, mycket sympatiskt.

Så är läget idag!

Mvh
GeCe


Hej GeCe

Jo det där med Funduron visste jag, men inte att du hade blivit med Transalp. Grattis till den och som sagt av flera, att ha BMW är inget krav i denna klubben. Min fråga var helt enkelt för att veta vilken cykel som det skulle rekommenderas väskor till.

MVH Magnus
Magnus Brobeck
 

Inläggav GeCe » 2007-07-22/01:40

mbrobeck;17089 skrev:Hej GeCe

Jo det där med Funduron visste jag, men inte att du hade blivit med Transalp. Grattis till den och som sagt av flera, att ha BMW är inget krav i denna klubben. Min fråga var helt enkelt för att veta vilken cykel som det skulle rekommenderas väskor till.

MVH Magnus



Tack Magnus!


Ursäkta mig Magnus jag kände inte igen din sign. vid första anblicken.

Ja, jag är naturligtvis inte frisk och stark än för att klara några större strapatser i sadeln. Men jag lever med framtidstro och hopp om bättre tider. Kunde helt enkelt inte motstå frestelsen när ett ypperligt tillfälle öppnade sig till en i mitt tycke bra affär.

Du förstår att jag ägde under 5 år en Transalp -87, urmodellen eller urTransalpen som den kallas. Med trumbromsar bak och utan avgasrening med 55 ystra HK.

Nu när Honda firade 50-jubileum som MC-tillverkare 1999 tog man fram "jubileumsmodeller" och Transalpen av -99 års modell ser ut som en
-87:a. Silvermetallic med blåa inslag.
När det då gick att få till ett bra pris på cykeln som inte gått många mil och var i så gott som nyskick kunde jag inte motstå frestelsen till i min tycke bra affär. Och det är naturligtvis en helt annan cykel idag med förbättringar gjorda på allting. Motorn var redan bra förut men är nu ännu bättre och trumbromsarna är för länge sedan utbytta mot bättre grejor.

Jag och frugan planerar för många sköna mil nu tillsammans där många resmål står på önskelistan. Norge, Finland, sydsvenska kusten, dalarna där vi har bekanta, Åland, för att inte tala om till sommarstugan och alla trevliga åkturer på hemmaplan. Frugan älskar att åka med och det kommer vi att göra i framtiden och njuta av livet så mycket det bara går. Man har bara ett liv och det gäller att leva i nuet för man vet aldrig hur länge det varar.

Mvh
GeCe
GeCe
 
Inlägg: 99
Blev medlem: 2007-04-16/13:30

Inläggav Fredrik Åkesson » 2007-07-23/12:30

Som sagt..Innerväskor på stadium så slipper man bli rånad.Touratech tar sinnessjukt bra betalt för några tygbitar.....
http://www.stadium.se/content.asp?viewstate=LIST&mode=products&ProductID=230608&maingroup=60&subgroup=6001&brands=STADIUM

//Fredrik
Användarvisningsbild
Fredrik Åkesson
 
Inlägg: 861
Blev medlem: 2006-04-07/21:37

Inläggav GeCe » 2007-07-23/12:58

Det är uppmärksammat Fredrik, tack för tipset.
Stadium står på besökslistan.

Mvh
GeCe
GeCe
 
Inlägg: 99
Blev medlem: 2007-04-16/13:30


Återgå till Kläder och utrustning

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst