Trist beteende

Trist beteende

Inläggav Bror Gårdelöf » 2019-01-28/10:20

För undvikande av missförstånd: Detta inlägg är enbart mitt eget och skall således inte ses som ett inlägg från styrelsen.

Under styrelsens sammanträde den gångna helgen fick vi veta, att arrangörskommittén för årsträffen 2019 fått ta emot ett antal - ibland skarpt formulerade - kritiska inlägg, för att besöket på ubåtsflottiljen så snabbt blev fulltecknat.
Mina egna reskamrater och jag var mycket intresserade, men vi hann inte i tid - och accepterade förstås detta.

Vad gäller besök på Marinens skyddsklassade område, är Marinen naturligtvis helt enväldig i beslut om, hur många som släpps in. Åt detta kan träffarrangörerna inte göra något alls - vilket jag trodde var fullständigt självklart. Där hade jag uppenbarligen fel!

Inför årsträffen i Söderköping 2014 var jag en aning engagerad, och som styrelseledamot har jag sett vilket enormt arbete, som arrangörskommittéerna lägger ner - helt ideellt. De är värda allt beröm för detta - och skall enligt min åsikt inte behöva stå ut med närmast kränkande kommentarer från folk, som inte fått, som de velat, när arrangörerna själva inte kan göra något åt det!

I rättvisans namn skall sägas, att kommittén även fått ta emot åtskilliga positiva kommentarer - men det är ändå trist, att ett antal medlemmar inte begriper enkla realiteter och kritiserar fel personer.
Användarvisningsbild
Bror Gårdelöf
 
Inlägg: 17091
Blev medlem: 2007-11-29/01:00
Ort: Linköping

Re: Trist beteende

Inläggav Måns Ulveståhl » 2019-01-28/21:36

Tyvärr inget nytt för ideella organisationer/föreningar i dag.
Många som tror att medlemsavgiften innebär en årlig betalning för 100% service, och inkluderar att "någon annan" ska ge denna service när så önskas.

Jag tror folk inte förstår skillnaden mellan företag och förening längre.


PS
Ring Putin! Om vi vill så ställer han säkert upp med några extra ubåtar :mrgreen:
R1250RS
Användarvisningsbild
Måns Ulveståhl
 
Inlägg: 3746
Blev medlem: 2016-07-27/18:46
Ort: Stockholm/Malmö

Re: Trist beteende

Inläggav Konsument » 2019-02-03/12:21

Kanske någon av de som inte fick komma in kan anordna en förlängd vistelse och ta de kontakter som krävs för att, om möjligt, få till ytterligare ett besök dagen före eller efter det som klubben anordnar?
Användarvisningsbild
Konsument
 
Inlägg: 1926
Blev medlem: 2002-04-29/01:00

Re: Trist beteende

Inläggav Bror Gårdelöf » 2019-02-04/08:11

Försöka duger, men min gissning är, att det inte går. Torsdagen vore principiellt möjlig, om Marinen vill, men lördagen?
I min gissning ligger, att Marinen inte vill - och jag blir glad, om jag har fel.
Användarvisningsbild
Bror Gårdelöf
 
Inlägg: 17091
Blev medlem: 2007-11-29/01:00
Ort: Linköping

Re: Trist beteende

Inläggav Olof Eriksson » 2019-02-04/09:45

Bror Gårdelöf skrev:Försöka duger, men min gissning är, att det inte går. Torsdagen vore principiellt möjlig, om Marinen vill, men lördagen?
I min gissning ligger, att Marinen inte vill - och jag blir glad, om jag har fel.

Detta kommer från min diskussion på MC-Mässan på lördag med en medlem. Som jag skrivit om på FB. Denna medlem var mycket besviken på att han inte kom med. Och småsur på arrangörerna. Jag noterade att han var pensionär. Och således har mer tid än vi som jobbar. Och varför inte själv ta kontakt med Marinen och bokar ett eget besök för sej själv och sina vänner. Är man pensionär så har man flexibilitet resonerade jag. Personen blev tyst och jag fokuserade på muntrare medlemmar.
// Olof
R1200 GSA -17
Husqvarna 701 Enduro -19
D3
Användarvisningsbild
Olof Eriksson
 
Inlägg: 2822
Blev medlem: 2013-05-17/01:45

Re: Trist beteende

Inläggav Kovlingen » 2019-02-04/11:53

Olof Eriksson skrev: Jag noterade att han var pensionär

Ja det är inte lätt att bli pensionär :( Då hinner man oftast allt tror alla :oops:
Vid en besvikelse är det inte alltid så lätt att hitta den ansvarige utan man
tar i första hand det som "kommer ivägen" .
Kan ju vara en förklaring till att någon/några har blitt lite gramse .
Det kan väl hända den bäste :?
R1200R
Användarvisningsbild
Kovlingen
 
Inlägg: 16847
Blev medlem: 2009-04-15/22:49
Ort: D3 Nära Sundsvall

Re: Trist beteende

Inläggav Olof Eriksson » 2019-02-04/12:19

Kovlingen skrev:
Olof Eriksson skrev: Jag noterade att han var pensionär

Ja det är inte lätt att bli pensionär :( Då hinner man oftast allt tror alla :oops:
Vid en besvikelse är det inte alltid så lätt att hitta den ansvarige utan man
tar i första hand det som "kommer ivägen" .
Kan ju vara en förklaring till att någon/några har blitt lite gramse .
Det kan väl hända den bäste :?

När jag menade att han var pensionär så innebär det rent generellt att personen inte behöver infinna sig på arbete ca 40h/vecka och med restid och lunch så är det åtminstone 50h.

Även om alla svenska pensionärer är upptagna nå enormt. Så beror det på oftast på att dom har aktiviteter som man kan avstå. Det är svårt att avstå att dyka upp på jobbet. Det blir oftast inte så bra stämmning då ;)

Och om jag inte minns fel från arrangemanget med Årsträffen i Arjeplog 2017. Så var det en pensionär som var där och jobbade. I övrigt så var det heltidsanställda som lade en extra semesterdag eller två för att få det att gå runt. Lite synd att ni som kan lägga många timmar inte gör det, i alla fall de gånger då det är uppenbart att det finns ett stort behov.

Sen tror jag att folk kanske inte är så van på att skriva mail. Och då blir det ofta hårdare tongångar än om man säger det till personen direkt.
// Olof
R1200 GSA -17
Husqvarna 701 Enduro -19
D3
Användarvisningsbild
Olof Eriksson
 
Inlägg: 2822
Blev medlem: 2013-05-17/01:45

Re: Trist beteende

Inläggav Bror Gårdelöf » 2019-02-04/14:08

Olof Eriksson skrev: Detta kommer från min diskussion på MC-Mässan på lördag med en medlem.

Mja - skälet, till att jag startade tråden var, att som jag uppfattade det, hade arrangörskommittén fått ta emot (mycket) sura kommentarer från många olika medlemmar. Hade det rört sig om en enda surkart, hade jag nog inte skrivit något, för enstaka stollar kommer man aldrig ifrån.
Användarvisningsbild
Bror Gårdelöf
 
Inlägg: 17091
Blev medlem: 2007-11-29/01:00
Ort: Linköping

Re: Trist beteende

Inläggav Olof Eriksson » 2019-02-04/14:32

Bror Gårdelöf skrev:
Olof Eriksson skrev: Detta kommer från min diskussion på MC-Mässan på lördag med en medlem.

Mja - skälet, till att jag startade tråden var, att som jag uppfattade det, hade arrangörskommittén fått ta emot (mycket) sura kommentarer från många olika medlemmar. Hade det rört sig om en enda surkart, hade jag nog inte skrivit något, för enstaka stollar kommer man aldrig ifrån.
Där är vi enig. Men förslaget att man själv kan kontakta marinen skrev jag på FB. I en tråd där hela ditt första inlägg i denna tråd var inkopierad i första inlägget.

Glasklart ;)

Oavsett så var det många som kommenterade att de inte hann med. Men fann sig i sin lott :)
// Olof
R1200 GSA -17
Husqvarna 701 Enduro -19
D3
Användarvisningsbild
Olof Eriksson
 
Inlägg: 2822
Blev medlem: 2013-05-17/01:45

Re: Trist beteende

Inläggav Bror Gårdelöf » 2019-02-04/15:26

Enig. Glasklart.
Användarvisningsbild
Bror Gårdelöf
 
Inlägg: 17091
Blev medlem: 2007-11-29/01:00
Ort: Linköping

Re: Trist beteende

Inläggav Kovlingen » 2019-02-04/16:55

Olof Eriksson skrev:Oavsett så var det många som kommenterade att de inte hann med. Men fann sig i sin lott :)

Dom gjorde som Hönan Agda :
"Men hon fann sej i sin lott , för hon vänta på nåå gott" :D
Jag har lärt mej att vi alla är olika individer och reagerar olika på saker .
Några bryr sej inte medan andra kan hetsa upp sej nått otroligt för ingenting .

Jag är väldans tolerant och försöker lösa problem .
Andra reagerar tvärtemot .
R1200R
Användarvisningsbild
Kovlingen
 
Inlägg: 16847
Blev medlem: 2009-04-15/22:49
Ort: D3 Nära Sundsvall

Re: Trist beteende

Inläggav Magnus Brobeck » 2019-02-05/06:09

Det känns som vi har tömt ämnet nu.

Med vänlig hälsning, Magnus
There are two rules in life:
1. Never give out all the information.
2.
Användarvisningsbild
Magnus Brobeck
Webmaster
 
Inlägg: 2144
Blev medlem: 1994-04-06/01:00


Återgå till Klubb- och forumrelaterade

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst