"Varför gick jag med här?"

"Varför gick jag med här?"

Inläggav Bror Gårdelöf » 2019-04-20/08:23

Webmaster låste tråden, innan jag hann svara på JerrySiris fråga, så svaret får bli början på en egen tråd.
Mitt svar är: Var optimist och framåt i kontakterna med såväl Din(a) DO som representanter för kringliggande distrikt etc. Att aktiviteter ordnas via FaceBook etc är en sak, som inte behöver tröskas vidare här (det är redan gjort på förra tråden), men det är ju långt ifrån hela sanningen. Dessutom antar jag, att DO ställer sig positiva till idéer etc från enskilda medlemmar.
Själv hade jag som tradition att under några år leda D9:s första långtur på asfalt, när säsongen drog igång (och någon gång ytterligare någon tur). Av olika skäl har det inte blivit av de senaste åren - men traditionen kan mycket väl återuppstå.
Som sagt, klubben blir, vad vi gör den till - och "vi" består av en massa "jag". Ju fler "jag", som kommer med initiativ, desto livaktigare blir det. Väntar man däremot på, att den välkände "någon" skall ordna något, bör man inte stå på ett ben.
Senast redigerad av Bror Gårdelöf 2019-04-20/12:46, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Bror Gårdelöf
 
Inlägg: 17091
Blev medlem: 2007-11-29/01:00
Ort: Linköping

Re: "Varför gick jag med här?"

Inläggav Magnus Brobeck » 2019-04-20/10:37

Väl skrivet Bror

/M
There are two rules in life:
1. Never give out all the information.
2.
Användarvisningsbild
Magnus Brobeck
Webmaster
 
Inlägg: 2144
Blev medlem: 1994-04-06/01:00

Re: "Varför gick jag med här?"

Inläggav Bror Gårdelöf » 2019-04-20/12:46

Tack! :)
Användarvisningsbild
Bror Gårdelöf
 
Inlägg: 17091
Blev medlem: 2007-11-29/01:00
Ort: Linköping

Re: "Varför gick jag med här?"

Inläggav Måns Ulveståhl » 2019-04-20/14:21

Allt är inte upp till medlemmarna.
Jag har tyvärr upplevt baksidan av klubbmyntet också.
Oavsett så kommer resultatet att bli lyckat i sitt nuvarande format.

Fast resultatet innebär även att jag inte längre ser mitt medlemskap som det 11:e budordet såsom en märkestroende BMW-entusiast, och under resterande del av mitt medlemskap enbart kommer att vara en passiv medlem.
Eller ja, passiv och passiv, jag har svårt att vara passiv, men passiv i bemärkelsen sitta i tv-fåtöljen, pilla mig i naveln, och stilla undra vad klubben har att erbjuda mig. I stället för tvärtom.
Senast redigerad av Måns Ulveståhl 2019-04-20/14:28, redigerad totalt 1 gång.
R1250RS
Användarvisningsbild
Måns Ulveståhl
 
Inlägg: 3746
Blev medlem: 2016-07-27/18:46
Ort: Stockholm/Malmö

Re: "Varför gick jag med här?"

Inläggav Odd Arne Kjørstad » 2019-04-20/14:25

Så kanskje noen nå kan tilby litt krisepsykiatri til den som startet den omtalte tråden?

Vedkommede er nå sannsynligvis skremt fra enhver befatning med BMW MC-klubben eller forumet.
Die, my dear? Why, that's the last thing I'll do! (Groucho Marx)
Användarvisningsbild
Odd Arne Kjørstad
 
Inlägg: 1571
Blev medlem: 2004-03-25/01:00
Ort: Årjäng

Re: "Varför gick jag med här?"

Inläggav Bror Gårdelöf » 2019-04-20/15:01

Varför i hela friden skulle någon behöva psykoterapi efter en vänlig uppmaning att vara optimistisk och vid behov ta egna initiativ?

Till Måns: Jag är inte heller någon BMW-fanatiker (vilket åtskilliga tror), men jag trivs med cykeln, som med hjälp av föreskriven service "bara går", och vars värdeminskning numera asymptotiskt närmar sig noll. Dessutom trivs jag med klubben, Forum och Bumsen.

En del synpunkter på bristfällig service etc finns att läsa på såväl Forum som i Bumsen. Efter att tidigare ha åkt Aprilia har jag något att jämföra med, och det utfaller definitivt till BMW:s fördel. Det förekom, att jag fick vänta i månader på en reservdel till Aprilian - medan BMW som regel kan leverera beställd vara till verkstaden följande arbetsdag.
Likaså: När jag vid ett tillfälle snabbt behövde en reservdel till min första hoj, Kawasaki EN 500, fick jag veta, att delen ifråga befann sig i företagets europeiska reservdelslager i Holland. Där ligger BMW definitivt bättre till.

Att det sedan är glest mellan serviceverkstäderna är rimligen en följd av kombinationen, att Sverige är glesbefolkat, samtidigt som BMW Motorrad förmodligen vill ha hög lägstanivå på verkstäderna.
Användarvisningsbild
Bror Gårdelöf
 
Inlägg: 17091
Blev medlem: 2007-11-29/01:00
Ort: Linköping

Re: "Varför gick jag med här?"

Inläggav Odd Arne Kjørstad » 2019-04-20/17:09

Bror Gårdelöf skrev:Varför i hela friden skulle någon behöva psykoterapi efter en vänlig uppmaning att vara optimistisk och vid behov ta egna initiativ?


Jeg har ikke sagt noe om psykoterapi, jeg sa krisepsykiatri. Det er noe helt annet.

Når man skriver sitt første innlegg overhode i forumet, i en klubb man antagligen nettopp har blivit medlem av, og det resulterer i irettesettelse, at Kovlingen må gjøre botsøvelse etter å ha retat opp for åpen scene og moderator må stenge tråden for å få slutt, da ville ihvertfall jeg sagt takk for meg.

Han sier det jo selv, og det ble valgt å sitere ham som overskrift til denne tråden: "Varför gick jag med här?"

Noen burde kanskje overbevise ham om at dette (for det meste) er et trivelig forum.
Die, my dear? Why, that's the last thing I'll do! (Groucho Marx)
Användarvisningsbild
Odd Arne Kjørstad
 
Inlägg: 1571
Blev medlem: 2004-03-25/01:00
Ort: Årjäng

Re: "Varför gick jag med här?"

Inläggav Kovlingen » 2019-04-20/17:26

Kom igen Odd Arne . Det var bara lite smågnabb mellan lekkamrater . ;)
Inte så farligt och vi kan väl lägga detta till handlingarna och gå vidare .
En lång fin helg och likaså en begynnande sommar ska lösa detta
snabbt tycker jag .
Nu tar vi några ägg , funderar och lägger energin på att tänka på resor
som skall göras :)
R1200R
Användarvisningsbild
Kovlingen
 
Inlägg: 16847
Blev medlem: 2009-04-15/22:49
Ort: D3 Nära Sundsvall

Re: "Varför gick jag med här?"

Inläggav Odd Arne Kjørstad » 2019-04-20/17:38

Kovlingen skrev:Kom igen Odd Arne . Det var bara lite smågnabb mellan lekkamrater . ;)
Inte så farligt och vi kan väl lägga detta till handlingarna och gå vidare .
En lång fin helg och likaså en begynnande sommar ska lösa detta
snabbt tycker jag .
Nu tar vi några ägg , funderar och lägger energin på att tänka på resor
som skall göras :)


Ja, det var ikke meningen å dra deg inn i debatten mot din vilje. Innlegget mitt (det jeg skrev før Bror svarte) var mer et forsøk på å ironisere rundt hvordan man tar imot nye medlemmer og forumdeltagere.

Hvis man leser i teknisk forum - Rmodeller kan man läsa om mine påsketurer på min nye GSA i tråden "lösa ekar"

Glad Påsk!
Die, my dear? Why, that's the last thing I'll do! (Groucho Marx)
Användarvisningsbild
Odd Arne Kjørstad
 
Inlägg: 1571
Blev medlem: 2004-03-25/01:00
Ort: Årjäng

Re: "Varför gick jag med här?"

Inläggav Kovlingen » 2019-04-20/17:44

Odd Arne Kjørstad skrev:Ja, det var ikke meningen å dra deg inn i debatten mot din vilje.

Gör ingenting om jag kom med . Vi lägger det åt sidan och går vidare :)

Glad Påsk !
/Håkan
R1200R
Användarvisningsbild
Kovlingen
 
Inlägg: 16847
Blev medlem: 2009-04-15/22:49
Ort: D3 Nära Sundsvall

Re: "Varför gick jag med här?"

Inläggav Bror Gårdelöf » 2019-04-20/17:54

Odd Arne Kjørstad skrev: Noen burde kanskje overbevise ham om at dette (for det meste) er et trivelig forum.

Han behöver inte överbevisas. Det räcker med att läsa ett antal trådar. En sak är, att de har en tendens att spåra ur (till vilket jag genom åren av och till erkänt mig skyldig), men det hör till de definitiva ovanligheterna, att inläggen är otrevliga - och krispsykiatri för dessa två trådar känns som att skjuta mygg med kanon!
Användarvisningsbild
Bror Gårdelöf
 
Inlägg: 17091
Blev medlem: 2007-11-29/01:00
Ort: Linköping

Re: "Varför gick jag med här?"

Inläggav BmwMats » 2019-04-23/16:47

Hej ... !

Kul att se att du ramlat in här på forumet. Mycket välkommen hit ! :)

Skulle varit med på D10's nybörjarträff hade jag tänkt, kanske inte så ny här egentligen, men alltid roligt att åka på körningar med nytt folk och stifta bekantskap, men jag hade jobbat natt i "Blöteborg" och varit vaken 26 timmar i följd, så jag åkte istället hem och sov några timmar och tänkte kanske försökt åka med på turen från Kungälv, men jag vaknade vid 10:30- tiden av mig själv och insåg att jag missat starten.

Får bli någon annan gång som vi ses.
Jag kör mycket, ofta ensam, ibland med BMW-folk, ibland med andra knuttar.

Jag lägger ibland in en liten blänkare här för körningar som jag anordnar, oftast spontanturer i våra omgivningar, så håll utkik här på forumet så kanske vi kan ta en sväng någon gång.
Jag kör relativt lugnt och försiktigt, har gamla hojar men det är lika kul ändå.

Ses frampå, tills vidare hörs vi här på forumet Gäst !

Mvh BmwMats
Jag tycker inte om fakta, dessa stör min argumentation...
Numera med GS
Användarvisningsbild
BmwMats
 
Inlägg: 6092
Blev medlem: 2015-05-22/17:55
Ort: P-län

Re: "Varför gick jag med här?"

Inläggav Bror Gårdelöf » 2019-04-23/17:00

Gäst skrev:Forumet, tja, jag vänjer mig nog - men det känns rötet att mina inlägg skall "vettas" av ngn moderator på förhand innan de skrivs ut. Hur länge håller sånt på?

Så, ngn Kristerapi behövs nog inte.

Moderatorerna kan förstås svara för sig själva, men som jag förstått systemet, håller man lite extra koll på nykomlingar. När de "hållit" för några granskningar, kommer inläggen in omgående. Min bedömning är, att Din prognos i det avseendet är mycket god. ;)

I övrigt: Varmt välkommen! Det är så självklart, att det är lätt att glömma bort att skriva.
Användarvisningsbild
Bror Gårdelöf
 
Inlägg: 17091
Blev medlem: 2007-11-29/01:00
Ort: Linköping

Re:

Inläggav BrooklynS » 2019-04-23/17:24

Bror Gårdelöf skrev:
Gäst skrev:Forumet, tja, jag vänjer mig nog - men det känns rötet att mina inlägg skall "vettas" av ngn moderator på förhand innan de skrivs ut. Hur länge håller sånt på?

Så, ngn Kristerapi behövs nog inte.

Moderatorerna kan förstås svara för sig själva, men som jag förstått systemet, håller man lite extra koll på nykomlingar. När de "hållit" för några granskningar, kommer inläggen in omgående. Min bedömning är, att Din prognos i det avseendet är mycket god. ;)

I övrigt: Varmt välkommen! Det är så självklart, att det är lätt att glömma bort att skriva.


Japp, dessutom är det en automatfunktion för att stoppa spam. Man måste skriva ett antal inlägg (5?) som förhandsgranskas, sedan får man fritt fram.

På det viset slipper forumet en mängd robotar och reklamspridare.

Som vanligt på forum så gnabbas det också mellan ”kända profiler” och emellanåt kommer moderator med en åtminstone ibland förståelig åthutning. Dvs allt i sin ordning på ett forum och det fina här är att alla är störtsköna lirare i verkliga livet - även om diskussionerna ibland kan bli heta så är det med glimten i ögat och en god dos självinsikt. Och prestige får man faktiskt leta länge efter vilket är väldigt skönt. :D

Välkommen till forumet!


Brooklyn Garage
R1200GSA-15
2xF800S-07
IBA #78874 - SMC instruktör+grus+guide
Användarvisningsbild
BrooklynS
 
Inlägg: 3704
Blev medlem: 2013-11-26/21:36
Ort: Luleå


Återgå till Klubb- och forumrelaterade

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst