Fotografier och kanske en Kalender eller bakgrundsbild?

Fotografier och kanske en Kalender eller bakgrundsbild?

Inläggav Peter Nordlund » 2019-08-22/11:21

Vet inte om jag kanske skulle mejlat någon i styrelsen direkt, men jag lägger det här så kanske man får lite input om det är en bra eller dålig idé.

Andreas Wennborg la precis upp en bild på Facebook som Lasse Eklöf tagit https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10156760111755805&set=gm.1983554271746509&type=3&theater&ifg=1 (jag vet att långt ifrån alla har FB men det är en kanonbild (som vanligt) med en kurvig väg i ett sommarlandskap och 2 hojar.

Det tog ett tag innan jag insåg att Lasse är eller har varit professionell fotograf så för någon som kan är det kanske inte så svårt men han tar helt fantastiska bilder tycker jag och jag vet flera med mig, så jag tänkte...

Har man funderat på att använda dessa på något trevligt sätt? en Kalender kanske inte är så dyr att framställa?
En årsbok med bilder och korta beskrivningar är dyrare men kanske vore trevligt?
Jag vet att bumsen hade en bild på omslaget med en bild från honom kanske senast men åtminstone ganska nyligt (säker många fler gånger än jag vet)

Och mitt sista förslag kanske högupplösta bilder som skrivbordsunderlägg för datorn?

Det kanske har mycket begränsat intresse men jag tycker det vore roligt, sedan kanske Lasse själv inte är intresserad och så är det en fråga om ersättning, man vill nog inte bara skänka bort bilder om man har det som yrke (därför la jag inte upp en kopia här)

Vilket som så uppskattar jag bilderna mycket. :)
MC: *MC Paus*
Katt: Elmo & Elvis
Användarvisningsbild
Peter Nordlund
 
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2011-05-26/22:16
Ort: D5 - Strängnäs

Re: Fotografier och kanske en Kalender eller bakgrundsbild?

Inläggav Måns Ulveståhl » 2019-08-22/18:04

Att Lasse är en duktig fotograf kan jag hålla med om efter att ha sett hans fotografier på klubbens Facebook.
Fast en årsbok/kalender tror jag knappast skulle vara särskilt lönsamt för varken klubb eller Lasse.
Mycket jobb för en liten peng.

Hoppas i stället att Lasse fortsätter publicera sina fotografier när han så önskar, och att Bumsen anlitar honom för diverse lämpliga reportage.
R1250RS
Användarvisningsbild
Måns Ulveståhl
 
Inlägg: 3746
Blev medlem: 2016-07-27/18:46
Ort: Stockholm/Malmö

Re: Fotografier och kanske en Kalender eller bakgrundsbild?

Inläggav wennborg » 2019-08-27/11:38

Uhm,
Kalender gillar jag spontant. Får låta det skvalpa runt i skallen ett tag.

Tar upp idén på nästa styrelsemöte.
Bor: Stockholm. Hjärtat i Göteborg
MC 1: R1200C Montauk
MC 2: K1600GTL
Användarvisningsbild
wennborg
 
Inlägg: 534
Blev medlem: 2012-04-09/17:11

Re: Fotografier och kanske en Kalender eller bakgrundsbild?

Inläggav Peter Nordlund » 2019-08-27/20:59

Tillägg..

Jag inser att jag var tydlig i mitt eget huvud men inte så mycket i texten :oops: ;)

Jag menade att kanske alla i klubben kunde delta och man röstar fram bilder typ, men då får inte alla rösta på Lasse för då blir det ju skevt haha, typ någon blandning, kanske med en eller ett par proffsbilder och resten glada amatörer eller nått.
MC: *MC Paus*
Katt: Elmo & Elvis
Användarvisningsbild
Peter Nordlund
 
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2011-05-26/22:16
Ort: D5 - Strängnäs

Re: Fotografier och kanske en Kalender eller bakgrundsbild?

Inläggav Svahn » 2019-08-28/09:13

Om det blir en väggkalender ,mycket bra idé förresten, lägg då in klara event( tex årsmötet ) i almanackan så blir man enkelt påmind.
Med vänlig hälsning
Les
Svahn
 
Inlägg: 22
Blev medlem: 2005-08-24/01:00

Re: Fotografier och kanske en Kalender eller bakgrundsbild?

Inläggav GSven » 2019-08-28/19:53

Kalender kan vara trevligt. T ex bästa bilden ur varje Bumsen-nummer, några bilder från årsträff och region- eller distriktsarrangemang, bästa inskickade bild .Kan öka aktivitet i forum och klubb, ger bättre och positivare samhörighet och diskussionsämnen än tröjor, muggar och klisterdekaler.
Jury, redaktör eller PR-ansvarig kan välja ut.
Tryckning kostar pengar, distribution kostar och kräver logistik och beredskap för returhantering.
Mitt förslag: överväg ett test. Gör en pdf, medlemmar kan ladda ner, var och en får titta i sin dator/skriva ut/lämna till tryckeri, ev ett tryckeri klubben har avtal med.
Fördel: klubben behöver inte gissa upplaga, den som inte vill slösa med papper behöver inte, arbete med distribution, adresser, returer uteblir. En liknande diskussion som med milpinnen behöver inte uppstå.
Sven Erik
R 1250 GS -22
GSven
 
Inlägg: 251
Blev medlem: 2015-06-16/20:45


Återgå till Klubb- och forumrelaterade

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst