Hur var det...

Hur var det...

Inläggav Mimmi » 2007-01-24/21:59

Hej!

Finns det någon som vet vad som hänt med klubbens utträde ur "BMW-mcklubbparaplyorganisationen":confused:
Jag minns inte det korrekta namnet, men det finns det säkert någon som gör...
Vi skulle ju på så sätt spara en massa pengar, vad har dom gått till i stället:confused:

Vår klubb skulle väl på något sätt få stå utanför på prov ett tag, men det är numera alldeles tyst i den frågan. Sedan Matz (sign Mr MR) lämnade uppdraget där har inte hörts mycket, om ens något...
Marie-Louise Grückner
Nie die goldene Mitte,
immer volles Risiko!

Användarvisningsbild
Mimmi
 
Inlägg: 6452
Blev medlem: 2004-09-15/01:00

Inläggav hpngs1000 » 2007-01-24/22:38

Mimmi;5949 skrev:Finns det någon som vet vad som hänt med klubbens utträde ur "BMW-mcklubbparaplyorganisationen"


Hej alla!

Jodå, det som sker stort, sker tyst!! Nåväl, det finns en del att rapportera.

Sålunda:
Jag har skrivit ett utkast till stadgar för den nya organistaionen som, om allt går som det ska, kommer att sjösättas till nyår. Stadgarna baserades ursprunligen på underlag från Australiensiska BMW klubben, BCE's stadgar och ICBC's egna plus eget påhitt med tanke på vad vi önskade. Mitt förslag har omarbetats under den gångna hösten och har varit ute på remiss till de andra klubbarna. Det har varit många bra diskussioner, lite tjäbbel har det givetvis varit. Någon av de ursprungliga klubbarna har fått kalla fötter men jag tror att det mest är personrelaterat, ett par nya klubbar har visat oss sitt stöd istället. Slutligen har de nya stadgarna godkänts av alla ingående klubbars styrelser.

Stadgarna är för tillfället skickade till International Council of BMW Clubs, ICBC, för en första påsyn. Inom de närmaste veckorna kommer ICBC att tycka till om dessa, och troligen får vi stadgarna i retur för komplettering. De innehåller en del nytänkande, är anpassade till ett modernt och nytt sätt att bedriva en sammanslutning. Därefter skall vi till tidiga hösten, minns inte vilket datum, ha ett slutligt förslag som då kommer att godkännas av ICBC.

Så är dagsläget och jag ser ingen större vits med att publicera stadgarna i nu eftersom jag inte vet om de kommer att godkännas av ICBC. Givetvis kommer fortlöpande info att publiceras i Bumsen men för närvarande är inget fastlagt.

Fö håller jag fortfarande i ärendet men kommer allt eftersom att slussa över ansvaret till Georg Müller.
Mr MR / HPNGS1000 / Matz Rosenquist
HPN,HP2 E,G/S P-D,GS Basic,HP(n),K1100RS
Användarvisningsbild
hpngs1000
 
Inlägg: 303
Blev medlem: 1987-01-01/01:00

Jättebra...

Inläggav Mimmi » 2007-01-24/23:11

HPNGS1000;5956 skrev:Hej alla!

Jodå, det som sker stort, sker tyst!! Nåväl, det finns en del att rapportera.
--------------------------------------------------------------------------
Fö håller jag fortfarande i ärendet men kommer allt eftersom att slussa över ansvaret till Georg Müller.


... att få reda på lite i detta ämne:).

Ursäkta att jag blandat bort mig; jag hade absolut för mig att Du lämnat det uppdraget, men det kanske var något annat Du lämnat...
Marie-Louise Grückner
Nie die goldene Mitte,
immer volles Risiko!

Användarvisningsbild
Mimmi
 
Inlägg: 6452
Blev medlem: 2004-09-15/01:00

Inläggav Magnus Brobeck » 2007-01-25/14:18

Mimmi;5949 skrev:Vi skulle ju på så sätt spara en massa pengar, vad har dom gått till i stället:confused:


Halva frågan besvarad men inte denna delen, jag minns den animerade debatten om pengarna - Så, vart blev dom av?

MVH Magnus
Magnus Brobeck
 


Återgå till Klubb- och forumrelaterade

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst