Hej alla! RFS här..

Hej alla! RFS här..

Inläggav RobertFS » 2020-09-21/23:56

8-)
Hej!

Nytt medlem här, och numera betalande i 010 Gbg..
och det innan jag ens har en BMW!

Ni som är aktiva på bmw mc klubben på facebook har nog redan sett mitt pladder där,
men detta tror jag är första inlägget här.

Jag är en norrman på 49år och har sen min uppväxt på en gård i Sogndalsdalen
haft motorcykel till och från under åren..

Parallelt med moppe och 125cc tiden, så hade vi en trimmad Yamaha YZ125 på gården som alltid stod och väntade på nytt broms eller kopplingshandtag. och på gården där var det 3km till närmsta kompis så vi körde traktor från vi var tio och bil/mc från vi var 13..

Dom senaste hojarna var en Kawasaki VN1500 och efter det en Suzuki M1800R som såldes för ca 1 år sedan.

När längtan efter hoj igen blev för stort efter att kört ett par cabbar så åkte jag för att prövköra en R1200R
och efter denna ville säljaren att jag skulle prova en R1250GS, och efter det har jag undrat om jag ska byta karriere till bankrånare, men fant ut att min fru säkert inte vill ha en man i fängelse så nu måste bilen säljas.. tidigare har prioriteringen varit dyr bil och lagom dyr hoj, men nu letar jag billigare bil och som ni vet en dyr hoj.(ja dom är rätt dyra bmw). för jag har ju fått lite krav också, det ska vara en bmw självklart, en GS, och senare än 2018 för man måste ju ha TFT, och den bmw jackan jag såg på YouTube måste man ju ha.. ja också hjälmen då.. ja och med com monterad, men vänt nu lite.. nu är vi ju snart i priset vad en ny kostar, och nu är det kampanj på väskorna. Nej stopp nu lite, lyxfällan nästa? Jag vill ju inte vara den "Norrmanen på tv som måtte sälja hojen och sluta röka" he he..

Men några krav har jag kvar:
R12X0GS
Inte gsa, inte gps, behöver bara en topbox, inte väskor.
2018 eller 2019 men inte 2020/21

Färg.. ja det spelar ingen roll för jag har inte vant mig med hur dom ser ut än...och helt ärligt är dom inte så fina någon av denna typen hoj i min mening, men dom är "fulsnygga" lite i samma klass som en gammal landrover, hummer eller en gelendewagen där det formeligt lyser av fuktionalitet och jag har inte körd något mera funktionellt och komfortabelt än en R1250GS!

Så till våren ska mercecaben bytas mot en Volvo v40 bland annat för att den är 40cm kortare än mercan och då är det plats innerst i garaget om vintern för hojen, och den är 150k billigare och det är pengar att lägga på hoj och jacka och hjälm och com..

En tråkig grej bara.. hur ska jag sen berätta för brorsan att jag köpt bmw när jag sagt till honom att hans bil, en bmw X3 är det sämsta jag någonsin har kört sen grannens variomatic eller farsans skoda 120ls :D

Blev långt detta, men har du läst helt hit kan jag bara avsluta med tack för det, och tack för att jag fick upptäcka GS träsket som ett annat medlem uttryckte det på Facebook :!:
Användarvisningsbild
RobertFS
 
Inlägg: 1
Blev medlem: 2020-09-21/22:47

Re: Hej alla! RFS här..

Inläggav Magnus Brobeck » 2020-09-22/08:46

Välkommen i träsket.

MVH Magnus
There are two rules in life:
1. Never give out all the information.
2.
Användarvisningsbild
Magnus Brobeck
Webmaster
 
Inlägg: 2144
Blev medlem: 1994-04-06/01:00

Re: Hej alla! RFS här..

Inläggav Måns Ulveståhl » 2020-09-22/10:57

Välkommen!

Ett stort plus att du kommer från vackra, och för hojåkare roliga Sogndalsdalen.
Ett minus att du numera är göteborgare, men vi får ha överseende med det :D
R1250RS
Användarvisningsbild
Måns Ulveståhl
 
Inlägg: 3746
Blev medlem: 2016-07-27/18:46
Ort: Stockholm/Malmö

Re: Hej alla! RFS här..

Inläggav Håkan » 2020-09-24/06:22

Välkommen! :D
Jag hamnade i träsket, med en R80G/S ParisDakar, våren -95. :D
mvh
Håkan Runfeldt
Lådö, straxt utanför Enköping
Ombud Classic sektionen
Användarvisningsbild
Håkan
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 1985-08-01/01:00
Ort: Lådö


Återgå till Klubb- och forumrelaterade

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst