Tråkigt!

Tråkigt!

Inläggav Peppen » 2007-02-10/01:38

Saknar det Forum jag hittade som nybliven Bumseägare!
Massa fakta och information om sånt man inte ens visste att man borde veta.
Numera blir man mest vrång av att se samma jävla nick i alla trådar utan av att tillföra något.

Kanske mig det är fel på men hoppar vidare nu...

MVH

Peter Gustafsson
Peppen
 
Inlägg: 10
Blev medlem: 2005-10-31/18:28

Konstruktiv kritik?

Inläggav Michael Fored » 2007-02-10/12:04

Peppen;6854 skrev:Saknar det Forum jag hittade som nybliven Bumseägare! Massa fakta och information om sånt man inte ens visste att man borde veta. Numera blir man mest vrång av att se samma jävla nick i alla trådar utan av att tillföra något.


Peter, nu tycker jag du är orättvis! Efter höstens "nystart" är vi ganska många som försöker bidra till forum men vi har kanske ännu inte lyckats ända fram. Forum bygger på att medlemmarna både ger och tar! ;)

Vänliga hälsningar
R1200GS -10
Användarvisningsbild
Michael Fored
 
Inlägg: 196
Blev medlem: 2003-06-06/01:00

Inläggav surfbrother » 2007-02-10/12:34

Peppen skriver:
Numera blir man mest vrång av att se samma jävla nick i alla trådar utan av att tillföra något.


Det är väl ganska solklart vad han menar.

Så mycket mer konstruktiv är väl svårt att vara utan att namnge personer och direkt uppmana dom att lugna ner sig.

Det är ju inte första gången detta kommer upp så det kanske ligger lite i det?

Sen finns det ju givetvis en hel del trådar med seriöst snack som inte skrivits sönder.

Mvh
Klas
surfbrother
 

Kanske sjunga tillsammans?

Inläggav Michael Fored » 2007-02-10/12:44

surfbrother;6871 skrev:Det är väl ganska solklart vad han menar.
Så mycket mer konstruktiv är väl svårt att vara utan att namnge personer och direkt uppmana dom att lugna ner sig.
Det är ju inte första gången detta kommer upp så det kanske ligger lite i det?
Sen finns det ju givetvis en hel del trådar med seriöst snack som inte skrivits sönder.


Klas, du har förståss helt rätt. Det har kommit upp många gånger och det har kanske inte gjort någon skillnad. Vi kanske får stå ut med det och försöka se till det i forum som vi var och en förhoppningsvis tycker är bra. Forum blir aldrig perfekt för alla, var och en, samtidigt.

Nej, nu tycker jag vi sjunger "We shall overcome"! :D
R1200GS -10
Användarvisningsbild
Michael Fored
 
Inlägg: 196
Blev medlem: 2003-06-06/01:00

Inläggav Magnus Brobeck » 2007-02-10/13:53

surfbrother;6871 skrev:Peppen skriver:
Numera blir man mest vrång av att se samma jävla nick i alla trådar utan av att tillföra något.


Det är väl ganska solklart vad han menar.

Så mycket mer konstruktiv är väl svårt att vara utan att namnge personer och direkt uppmana dom att lugna ner sig.

Det är ju inte första gången detta kommer upp så det kanske ligger lite i det?

Sen finns det ju givetvis en hel del trådar med seriöst snack som inte skrivits sönder.

Mvh
Klas


MichaelF;6872 skrev:Klas, du har förståss helt rätt. Det har kommit upp många gånger och det har kanske inte gjort någon skillnad. Vi kanske får stå ut med det och försöka se till det i forum som vi var och en förhoppningsvis tycker är bra. Forum blir aldrig perfekt för alla, var och en, samtidigt.

Nej, nu tycker jag vi sjunger "We shall overcome"! :D


Jag har sagt det innan och säger det igen, hymlandet och tystnaden är ofta den värsta fienden.

Är det mig som folk är förbannade på, skriv det då, PMa åtminstone. Är det Marie ni är förbannade stå då för det så att det blir klart för vederbörande att ni tycker så.

Jag tycker att man skall tala direkt med den det gäller och be honom/henne lugna ner sig. För att det inte skall bli helt godtyckligt har vi moderatorerna som man kan be kliva in i matchen.

Är det så att det försvinner folk från forumet på grund av enskilda individer bombar sönder allt så blir det inte bättre av vi inte konfronterar vederbörande. Det är bara det att det är obehagligt att tala klarspråk och då drar sig folk för det.

Därför!

Marie, det irriterar mig, och som jag har uppfattat det många andra, när du är inne i så många trådar och samtal som du är utan att det tillför trådämnet något nämnvärt och att du ändå måste skriva ett par rader. Jag ber dig vänligen och kamratligen att begränsa det.

MVH Magnus
Magnus Brobeck
 

Inläggav Bajen-Sam » 2007-02-10/14:59

Om ett forum skall leva tycker jag alla inlägg har nått att tillföra, blir man lack på något inlägg så påpekar man det eller sållar bort det och inte bryr sig. Om forumet blir ett tillhåll för besservisse nissar lämnar jag i varje fall det till dem som tycker de är bättre en oss andra. :cool:
Min hemsida. http://www.nogg.se/BajenSamMC
Användarvisningsbild
Bajen-Sam
 
Inlägg: 101
Blev medlem: 2006-06-19/01:00

Inläggav Magnus Brobeck » 2007-02-10/15:58

Bajen-Sam;6882 skrev:Om ett forum skall leva tycker jag alla inlägg har nått att tillföra, blir man lack på något inlägg så påpekar man det eller sållar bort det och inte bryr sig. Om forumet blir ett tillhåll för besservisse nissar lämnar jag i varje fall det till dem som tycker de är bättre en oss andra. :cool:


Jag måste ha varit otydlig!

BMW klubben är en klubb där vi i grunden är kompisar och vänner. Det är därför vi är med i klubben. Mellan vänner kan man prata öppet och i klarspråk. Jag uppfattar Marie som en vän bland andra vänner i klubben och därmed kan man öppna munnen och ha en synpunkt på något. Varken mer eller mindre.

Vad jag måste ha varit speciellt otydlig med var att jag vänder mig mot när man skriver antydningar och pekar lite diffust på någon istället för att vara rakryggad och stå för sin synpunkt. "Vi vet ju alla vem jag menar" snack imponerar inte på mig.

I ett välfungerande kompis gäng kan man vara rak och tydlig, man fortsätter ändå att vara goda vänner. Jag tar hellre ett "snabba dig nu, vi andra väntar sedan 20 minuter vi vill komma iväg" istället för att man pratar bakom min rygg om jag skall bjudas med på nästa utfärd eller inte. Är jag alltid sist och sen iväg och zinkar andra tar jag hellre ett rakt "skall du med får du fan visa att du kan hålla tiden, annars kör vi ensamma" än tystnad, få ryggar vända mot sig och att jag inte begriper varför.

Som jag ser det ger mig mina vänner rak feedback, de som inte är vänner pratar skit bakom min rygg.

Är det så att en kompis i gänget gör något som irriterar många och "alla vet men ingen säger något" så ser jag det som en vänskaplig sak att ge lite feedback till honom/henne. Att inte göra det och istället prata bakom rygen, det är vuxen-mobbing det.



Sådan är jag och det står jag för. Tack för dina synpunkter Bajen-Sam!

MVH Magnus
Magnus Brobeck
 

Inläggav Bajen-Sam » 2007-02-10/16:13

Magnus instämmer med allt du skriver i inlägget ovan.

Som sagt ett levande forum behöver alla inlägg det kan få, så alla stå på och skriv utav h-----e men håll skrivandet på rätt sida av alla lagar och respektera varandra så kommer forumet bli bättre en någonsin. :D

Skriv, skriv, och skriv. :)
Min hemsida. http://www.nogg.se/BajenSamMC
Användarvisningsbild
Bajen-Sam
 
Inlägg: 101
Blev medlem: 2006-06-19/01:00

MichaelF

Inläggav Peppen » 2007-02-11/01:12

Tråkigt om mitt inlägg togs som kritik av er som sliter med forumet!
Som vanligt..inget forum blir bättre än sina medlemmar ink mig naturligtvis.
Inser att det var korkat av mig att skriva förra inlägget, vore enklare att bara logga ut och inte hetsa upp sig, jag vet.
Är dock övertygad om att jag inte är den ende som lessnat!
Läst nu att man skall vara rak och ärlig...låter bra tycker jag.
Jag har inte skickat någe pm för gissar att det vore lika harmoniskt som att hälla Nitro på Big Bang....men, jag blir så less på Maries vrångresonemang ibland, roliga inlägg kryddar men spam sänker vilken fin tråd som helst!
Nu har ju jag hittat ett nytt forum jag trivs i... tror det handlar om Djepnr.
Kan inga av bokstäverna men mysigt verkar det va..

Sorry Marie..borde naturligtvis ha skickat Pm.



Peter Gustafsson
Peppen
 
Inlägg: 10
Blev medlem: 2005-10-31/18:28

Inläggav .Z. » 2007-02-11/01:55

Vet inte jag men jag tycker att vissa är lite skitviktiga i detta klagande, är själv bara här för kul & för att lära mig & hoppas att jag inte stör när jag kanske lägger in inlägg som inte tillför kunskaper.

Varför ska det vara så förbaskat strikt? Jag trivs jättebra här men tycker att det klagas väl så mycket på offtopic m.m, klart att trådar kan förstöras av det men litegrann sådant skadar inte så länge det är kul.

Tycker jag i alla fall...

//Larsa
.Z.
 
Inlägg: 267
Blev medlem: 2006-07-04/19:56

Inläggav Bengt Allevad » 2007-02-11/07:47

.Z.;6935 skrev:Vet inte jag men jag tycker att vissa är lite skitviktiga i detta klagande, är själv bara här för kul & för att lära mig & hoppas att jag inte stör när jag kanske lägger in inlägg som inte tillför kunskaper.

Varför ska det vara så förbaskat strikt? Jag trivs jättebra här men tycker att det klagas väl så mycket på offtopic m.m, klart att trådar kan förstöras av det men litegrann sådant skadar inte så länge det är kul.

Tycker jag i alla fall...

//Larsa


Det är din inställning som gör ett forum trevligt och du stör verkligen inte med ditt trevliga sätt. Alla kan dessutom inte vara teknikdårar;) .

Vi är alla olika och det skall finnas plats för oss.

Tycka vad man vill om forumet sporhoj.com men där har deltagarna i alla fall insett vad ett forum är för något. I den här typen av media kan man inte ställa några som helst krav på innehållet, utan man formar det helt själv med sina frågor eller svar och läser det som passar just mig.

Mycket vänliga hälsningar till dig.:)
Användarvisningsbild
Bengt Allevad
 
Inlägg: 1191
Blev medlem: 1996-01-03/01:00

Inläggav klabbarpan » 2007-02-11/10:01

Jag kan själv reta mig lite i forumen, här och SMC, på att det kommer in en massa onödigt trams som inte har med ämnet att göra. Letar man efter fakta eller söker hjälp så är det bara störande. Nu finns det ju OT-trådar att hålla ordbajseriet i så det borde inte vara något problem...
HMR har löst det här bra i GPS-forumet, han flyttar helt enkelt det som inte hör hemma där, hatten av för HMR.
När det gäller Marie, som nämnts tidigare, så tror jag att hon gillar att provocera och jävlas lite med oss i största allmänhet.
klabbarpan
 
Inlägg: 66
Blev medlem: 2005-07-20/21:09

Inläggav Magnus Brobeck » 2007-02-11/10:53

.Z.;6935 skrev:Vet inte jag men jag tycker att vissa är lite skitviktiga i detta klagande, är själv bara här för kul & för att lära mig & hoppas att jag inte stör när jag kanske lägger in inlägg som inte tillför kunskaper.

Varför ska det vara så förbaskat strikt? Jag trivs jättebra här men tycker att det klagas väl så mycket på offtopic m.m, klart att trådar kan förstöras av det men litegrann sådant skadar inte så länge det är kul.

Tycker jag i alla fall...

//Larsa


Hej .Z. (Larsa kanske man skall säga)

Jag tycker du slår huvudet på spiken med det du skriver. Det behövs en balans, lite spexande har ingen dött av, tvärtom så förlänger skrattet livet. Men det finns en skala där för strikt ligger i ena ändan och sönderspammat ligger i andra delen av skalan.

Tricket är då, precis som alltid, att hitta balansen, punkten där både fakta och humor blandas i lagom proportioner.

När jag tittar på forumet så, precis som MikaelF säger är det på väg mot en bättre balans och att det är många som gör sitt bästa för att bidra till detta. Jag försöker också på mitt sätt att bidra till detta även om det inte alltid är (i ärlighetens namn är det ganska sällan) speciellt framgångsrikt. Samtidigt vet vi också vad som är de nödvändiga attributen för att driva forumet för långt mot ena eller andra ytterändan på skalan (aktiv fundamentatlistisk forumtalibanism eller överdrivet spammande t.ex). Båda är lika fel så att säga, speciellt om vi skall täcka bredden av de individer som är med i klubben. Om priset för att minst 90% av de som är här på forumet skall trivas och inte lämna oss är att att ett par procent ute på extremkanterna (OBS båda sidor) behöver tas i örat så är det ett pris som jag är beredd att betala.

Grundproblemet tycker jag till stor det ligger i att vi har polariserat debatten till extrempunkterna och alla blir antingen "Höger eller Vänster". Det är alltid svart mot vitt så fort vi börjar argumentera. Detta gör att vi har alltid minst 50% missnöjda med sakernas status och därmed ett ganska ointressant forum. Kan vi vända på det och aktivt ta bort ytterligheterna som säkert minst 90% av oss inte tycker hör hemma här så får vi ett trevligare och läsvärdare forum tror jag.

Sedan är det en annan sak att driva linje lagom till mellanmjölkens nirvana, det vill säga för långt, gör det till ett urvattnat forum. Detta tror jag dock är ett mycket osannolikt scenario med tanke på den kamratlighet, komptens och debattlusta som det finns här.

MVH Magnus
Magnus Brobeck
 

Inläggav surfbrother » 2007-02-11/16:33

mbrobeck;6946 skrev: Det behövs en balans, lite spexande har ingen dött av, tvärtom så förlänger skrattet livet. Men det finns en skala där för strikt ligger i ena ändan och sönderspammat ligger i andra delen av skalan.

Tricket är då, precis som alltid, att hitta balansen, punkten där både fakta och humor blandas i lagom proportioner.
/
/
/
MVH Magnus


Håller med dig, och om detta är nog de allra flesta rörande eniga.

Forumet ska ju vara kul och är det oftast. Här kan man lära sig massor av kunniga medlemmar.

Mvh
Klas
surfbrother
 

Alls inga ömma tår!

Inläggav Michael Fored » 2007-02-11/18:01

Peppen;6934 skrev:Tråkigt om mitt inlägg togs som kritik av er som sliter med forumet!


Inte alls tråkigt! :) Kritik är bra! Kritik kan vara negativ eller positiv, och konstruktiv. Se vilken bra diskussion ditt inlägg skapade! Vårt forum lever!
R1200GS -10
Användarvisningsbild
Michael Fored
 
Inlägg: 196
Blev medlem: 2003-06-06/01:00

Inläggav Marie » 2007-02-11/20:39

Peppen;6934 skrev:Läst nu att man skall vara rak och ärlig...låter bra tycker jag.
Jag har inte skickat någe pm för gissar att det vore lika harmoniskt som att hälla Nitro på Big Bang....


Då har du nog missbedömt mig!

Raka puckar kan jag mer än väl ta, Värre med halvmumlanden i skägget, där många kan ta åt sig, ibland sådana som avsändaren inte tänkt sig som måltavlor. Likaså reagerar jag naturligtvis när det hela går till direkt ärekränkning, men det tror jag då inte att du hade tänkt dig.

Däremot blev jag en aning ledsen, eftersom jag jobbat hårt med att hålla igen på snackesaligheten den senaste månaden. Jag får väl ta i ännu hårdare med mig själv, tydligen.

Kul att du hittat ett Dnjepr-forum. Är det ryskt eftersom du har problem med bokstäverna? Själv stavar jag mig hackigt igenom sådant, läste ryska ett år på gymnasiet nån gång på stenåldern. Intressant men ganska svårt.
Marie Lennerljung
K100 RS "Röd Kalle"
Användarvisningsbild
Marie
 
Inlägg: 5650
Blev medlem: 2005-09-09/01:00

Inläggav Temp Galnaste Dansken » 2007-02-12/03:14

Marie;6983 skrev:..
Däremot blev jag en aning ledsen, eftersom jag jobbat hårt med att hålla igen på snackesaligheten den senaste månaden. Jag får väl ta i ännu hårdare med mig själv, tydligen.

...


Raka puckar - Marie, jag tycker du verkligen har tatt bra i - och att du bidrar positivt. Tänkte bara att tala om detta ;)

(Själv jobbar jag oxå på att hålla lite igen :D )
Bästa Bumse MC hälsning
Galne Dansken - Jesper Christensen
Användarvisningsbild
Temp Galnaste Dansken
 
Inlägg: 163
Blev medlem: 2004-03-21/12:00

hmmm

Inläggav Tishultaren » 2007-02-12/08:32

:D Nu tycker jag det låter lite som PMS för karlar...
är inte forumet öppet för alla-Gillar Maries små kommentarer-inget fel i dom !
Det blir förbannat tråkigt om alla ska va så där strikta..lite svängrum tack!:rolleyes:
Alla är vi olika !!
Tishultaren
 
Inlägg: 51
Blev medlem: 1990-05-23/01:00

Asså..

Inläggav Crusty » 2007-02-26/19:32

Jag har varit inne o läst ganska mycket på forumet. Tycker då absolut att d är roligare att läsa lite mer "slappa" inlägg, än bara massa tekniska termer.
Hmm, i o med att det här är mitt första inlägg så kanske det kommer uppfattas som innehållslöst. Kanske inte tillförde så mycket heller.......

Mvh
Crusty
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 2007-02-26/19:20


Återgå till Klubb- och forumrelaterade

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst