Ang forumet

Ang forumet

Inläggav henriksch » 2021-11-28/21:43

(flyttat från annan tråd under fel rubrik)
Hej

Noterat att det bara är öppet för medlemmar nuförtiden, man måste logga in för att se forumet. OM jag förstår saken rätt så innebär det att om man inte betalar medlemsavgift i BMW-klubben så kan man inte följa de trådar som pågår på forumet. Fattar jag fel så sorry och resten av det jag skriver här saknar relevans.

Förra året gjorde jag en större renovering av en R100 tidigt 80-tal "En skrothög och en hög skrot". Många verkade följa tråden, ett par hundra klick per uppdatering. Inte så många kommentarer, "BMW-mats och Håkan R" var några som kommenterade när man ställde frågor. Stor glädje och nytta av det hade jag men det är inte den enda, inte ens den viktigaste, drivkraften för mig.

Som jag ser ett forum bör det vara öppet för alla. Har svårt att inte se ett forum som en mystack som vi alla drar ett strå till. Om det är stängt för icke-medlemmar i en märkesklubb så mister man finessen att nya hittar dit, trevar runt, får hjälp och blir sugna på att testa själv vilket är det fina för mig utifrån att jag själv får så mycket hjälp genom att snurra runt och läsa nörd-trådar.

Har absolut inger emot att betala medlemsavgift, ren slöhet att det inte blev av tidigare, har råd och ingen fara men jag tycker att jag märker avsevärt klenare fart på forumet jämfört med den ändå ganska klena fart det var innan efter förändringen.

Så ser jag det och därmed har tyvärr ett forum förlorat sin finess för mig som tycker att det är helt okej att lägga tiden på att publicera sin historia och bilder.

Antingen kommer jag att som så många andra driva offentligheten kring kommande projekt på Instagram, Maskinisten eller (om jag kan hitta något) annat öppet forum, eller så blir det så att jag fnurra ensam i min verkstad.

Sorry, så ser jag på frågan.

mvh
Henrik Schmidt, Vitaby
henriksch
 
Inlägg: 519
Blev medlem: 2011-05-02/18:29

Re: Ang forumet

Inläggav Magne » 2021-12-02/13:43

Om du vill ändra på detta så finns bara en väg, lägg en motion till årsmötet och låt årsmötet bestämma hur det ska vara.
Magne Hansen
R1250GSA
Användarvisningsbild
Magne
 
Inlägg: 628
Blev medlem: 2007-07-29/01:00

Re: Ang forumet

Inläggav Kenneth Lundgren » 2021-12-03/15:54

Det skulle vara tråkigt om det inte är publikt längre. Jag hängde här i flera år innan jag blev med BMW i år, det kan inte gynna klubben/forumet då jag tycker vi håller en anständigt hög nivå mot varandra.
BMW R1200RT LC
Ducati ST3
Användarvisningsbild
Kenneth Lundgren
 
Inlägg: 89
Blev medlem: 2021-05-27/18:13
Ort: Laholm

Re: Ang forumet

Inläggav Bror Gårdelöf » 2021-12-03/17:47

Letar ni, så hittar ni webmaster förklaring här på Forum. Det finns en teknisk orsak.
Jag beklagar också, att Forum (latin för torg) blir mindre, men accepterar realiteter.
Användarvisningsbild
Bror Gårdelöf
 
Inlägg: 17091
Blev medlem: 2007-11-29/01:00
Ort: Linköping

Re: Ang forumet

Inläggav Haavee » 2021-12-08/23:11

På forumets indexsida står det att vi är "Totalt antal medlemmar 18411", jämfört med klubbens medlemsantal 7679 st som redovisades i senaste Bumsen. Om de här siffrorna stämmer så har majoriteten inte längre möjlighet att göra inlägg eller skapa nya trådar, med ett så stort bortfall borde vi väl jobba på att lösa de teknika problem som ligger bakom. Jättetråkigt om vi skulle gå samma väg som SMC's forum.
BMW 1200 GS 2018
Haavee
 
Inlägg: 329
Blev medlem: 2017-03-06/20:20
Ort: D8 Skaraborg.


Återgå till Klubb- och forumrelaterade

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron