Upptaktsmöte i Malmö

Upptaktsmöte i Malmö

Inläggav Torparen » 2007-03-03/19:35

...........................
Torparen
 
Inlägg: 491
Blev medlem: 2005-02-09/13:50

Inläggav Torparen » 2007-03-03/19:36

Idag hade vi skåningar som vanligt ett välbesökt upptaktsmöte, denna gång i Förenade bils nya frächa lokaler. Ca. 120 pers av distriktets ca 900 medlemmar dök upp för att frossa i varmkorv och dricka både läsk och kaffe. Förenade bil bjussade, man tackar och tar en gång till...
Naturligtvis passade man på att trycka, dra och känna på allehanda Bmw-hojar och tillbehör. En och annan gjorde även bra affärer på restad utrustning som såldes ut till ½ priset.

Bild

Nya modellerna väckte stort intresse. (K1200rs...mmm...)
Bild

Varm korv i "bikers corner".
Bild

Koffeinladdning på väg till konferensrummet.
Bild




//L-E Jönsson
Torparen
 
Inlägg: 491
Blev medlem: 2005-02-09/13:50

forts..

Inläggav Torparen » 2007-03-03/19:38

En av våra DO (Lennart),öppnar upp och hälsar alla välkomna.
Bild

Fullsatt!! Och förra DO Thomas, njuter av att inte längre stå i rampljuset.
Bild

Förenade bils personal tar över och informerar bl.a. om de nya modellerna.
Man konstaterar också att x650 kommer att finnas för provkörning på Kul på hjul - avrostningen på Revinge.
Bild
Torparen
 
Inlägg: 491
Blev medlem: 2005-02-09/13:50

forts..

Inläggav Torparen » 2007-03-03/19:39

Mc-försäljaren Mats hinner koppla av med en korv medans vi tittar på verkstaden. Pryyydligt...
Bild

Jan däremot, har fullt upp det mesta av tiden med att sälja tillbehör. Ingen korv där inte..
Bild
Torparen
 
Inlägg: 491
Blev medlem: 2005-02-09/13:50

K800i

Inläggav Boss » 2007-03-04/16:23

Hm, ingen ny hoj men senaste nyförvärvet verkar vara lika rolig. Otroligt bra bilder denna lilla pratlåda åstadkommer. En annan bra grej är ju att man har den med sig, hepp nu hamnade jag utanför ämnet :rolleyes: . Korven var god säger du,,,,synd man missade det annars var det väl inga sensationella nyheter. Eller?
Boss
 
Inlägg: 48
Blev medlem: 2007-01-27/08:57

Inläggav Torparen » 2007-03-04/20:49

Jo, för att vara en telefon så tar den riktigt skapliga bilder. Tyvärr hade jag inte ställt in rätt läge, så resultatet kunde nog blivit ännu bättre. Ge mig 10 år eller så...så har jag kanske lärt mig att hantera den.
Tills dess så får man nöja sig med ovanstående kvalitetsnivå, och det bästa är just att man har den med sig - alltid. På så sätt så kan man dokumentera lite av alla aktiviteter som vi hittar på där ute "in real life".

Annars inga större sensationer, som du säger. Men nya lokaler och trevlig tillmötesgående personal är värt att uppmärksamma. Efter nå´t år av inkörning, så verkar det idag vara ett starkt och vinnande team på mc-sidan.

OCH så naturligtvis K1200R Sport som satt som en fläskläpp, med sin halvkåpa och något högre styre. En klassisk trevlig körställning som påminner lite om Kawasakis ZRX1200s - fast i modern upplaga med kännbart lägre tyngdpunkt, (och kardan). Det blir nog en provkörning till sommaren.
Tyvärr får jag vänta tills den får en begagnatprislapp i rätt nivå om sådär 10 år. Lagom till jag lärt mig ta bra bilder med telefonen alltså...

Bild

//L-E Jönsson
Torparen
 
Inlägg: 491
Blev medlem: 2005-02-09/13:50


Återgå till Klubb- och forumrelaterade

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst