Flyttat från...pga OT

Flyttat från...pga OT

Inläggav Torparen » 2007-03-05/10:05

Boss;8110 skrev:..............
.........
......... Många gånger är det så att nya medlemmar anses trampa de tidigare aktiva på tårna och således inte accepteras och släpps in i den inre cirkeln. Som då tröttnar och sållar sig till de inaktiva, inget ovanligt alls tyvärr.

........
.....

Så är icke fallet i Skånedistriktet, det räcker att dyka upp på ett evenemang och presentera sig för DO eller "reiseleitern" för dagen, så är man inne i smeten. Ett ännu smidigare sätt som garanterar att man känner sig välkommen och med i gänget från första stund, är att ringa till DO i samband med att man söker medlemskap. Då får man automatiskt en gräddfil rakt in i soppan (ärtsoppan?). Naturligtvis så krävs det liite ansträngning från individens håll också, liite ödmjukhet och att bjussa på sig själv brukar vara rätt smörjmedel i sådana sammanhang.

Efter en sådan introduktion är det lättare att vara konstruktiv och ta egna intiativ för att bidra till verksamheten. Något som uppmuntras i Distrikt 15. Här läggs inte antalet år som medlem till automatisk merit, det är intresset och viljan som räknas.

Det är därför som jag tycker att hemsidan skall fånga upp intressenter och slussa dem via rätt kanaler in i klubbens verkliga, alldeles på ricktigt -verksamhet, innan forumet sätter sina klor i den nyfikne och ger en snedvriden bild av klubbens essens.


//L-E Jönsson
Torparen
 
Inlägg: 491
Blev medlem: 2005-02-09/13:50

Den som ger skall vara givet!

Inläggav Michael Fored » 2007-03-05/17:47

Torparen;8123 skrev:Så är icke fallet i Skånedistriktet, det räcker att dyka upp på ett evenemang och presentera sig för DO eller "reiseleitern" för dagen, så är man inne i smeten.


Jag håller benhårt med Torparen. Min egen erfarenhet av ABC-distriktet och av hela klubben är verkligen inte att det är svårt att "komma med i gänget". När jag för snart fyra år sedan med nytt A-körkort och ny motorcykel för första gången hängde med på en kvällskörning fick jag ett fantastiskt mottagande. Kjelle som då var ordförande klev rakt fram och hälsade välkommen. Den kvällen fick jag många nya vänner och på den vägen är det.

Jag var förståss ingen bra motorcyklist och körde nog många gånger på mariginalen. Någon uppmanade mig att hänga med på klubbens körteknikträningar. Jag började lära mig köra, och träffade fantastiska vänner.

När jag senare fick möjligheten att hjälpa till som instruktör vid ABC-distriktets go-kartbane-BKK kunde jag hos deltagarna känna samma glädje jag själv kände vid min första insikter om broms- och kurvteknik. Att få den glädjen är god lön för mödan att instruera. Jag fick ännu fler vänner.

Utan BMW-klubbens BKK hade jag nog fortfarande egentligen inte kunnat köra och utan gemenskapen i BMW-klubben hade jag varit en mycket ensam motorcyklist. Sådant får man inte i klubbar för inbördes beundran!

Man blir nästan lite gråtmild! :D
R1200GS -10
Användarvisningsbild
Michael Fored
 
Inlägg: 196
Blev medlem: 2003-06-06/01:00


Återgå till Klubb- och forumrelaterade

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst