Nya Bumsen, kanoners.

Nya Bumsen, kanoners.

Inläggav Danneman » 2007-03-06/00:01

Det var ett rent nöje att ögna igenom nya Bumsen (oops), idag. Bra tryck, bra layout, blandat innehåll. Rindars kåserande klart läsvärt. Bra jobbat till alla de som ligger bakom nya numret.
Höj medlemsavgiften en tjuga till och leverera dubbelt så många nummer är mitt förslag:) Klubbtidningen kommer alldeles för sällan.

MVH
/Danne
1250GSA -21
KTM 1290SA -15
1200GSA -08
G650XC -08
R1200RT -06
BMW650F -98
Användarvisningsbild
Danneman
 
Inlägg: 104
Blev medlem: 2005-08-15/01:00

Superbra!!!

Inläggav 2660158 » 2007-03-06/08:39

Jag tänkte precis gå in och skapa en ny "hyllningstråd" till nya bumsen - den fanns redan. Riktigt snyggt! Bra jobbat!
2660158
 
Inlägg: 282
Blev medlem: 2005-07-11/01:00

Inläggav Bengt Allevad » 2007-03-06/08:51

Danneman;8182 skrev:Det var ett rent nöje att ögna igenom nya Bumsen (oops), idag. Bra tryck, bra layout, blandat innehåll. Rindars kåserande klart läsvärt. Bra jobbat till alla de som ligger bakom nya numret.



Vill bara instämma i ovanstående, även om jag hör till dem, som inte är övertygad om att tidningen behövs.

Men; Äras den som äras bör, Snyggt jobb med tidningen:)
Användarvisningsbild
Bengt Allevad
 
Inlägg: 1191
Blev medlem: 1996-01-03/01:00

u eller ū?

Inläggav Lime » 2007-03-06/10:25

Kan bara stämma in i hyllningskören. Hopp och gänget har gjort ett riktigt bra jobb. Tidningen var bra förut men nu är den verkligen proffskvallisort på den.

Det enda som störde mig var att de skrivit Zumo i GPS-testet när den heter zūmo (fast det är ett härke att få till strecket över u:et...). Men de var konsekvent "fel" så det får vara.
Ove "Lime" Lindström
Lime
 
Inlägg: 1011
Blev medlem: 2004-01-29/01:00

Inläggav Guzzi-Leif » 2007-03-07/00:17

En till här.

Med all respekt för den tidigare redaktionsgruppen, tycker jag att den nya given är ett jättelyft! Heders!
Får jag sedan som jag vill, att de Internet-bitna kan välja bort den tryckta versionen OM DE VILL för att hålla ned tryck- och portokostnader, då blir jag ännu gladare.

Namnet ger glada fniss men stör mig inte nämnvärt. Däremot har jag alltid tyckt att smeknamn av typen "bumse", "hoj", "gixxer" och så vidare är värsta sortens infantila, löjeväckande smaklöshet men det är välan en annan historia....
Leif Gustavsson, Karlstad. Leg tråkmåns och gubbe.
Användarvisningsbild
Guzzi-Leif
 
Inlägg: 2235
Blev medlem: 2004-07-13/01:00

Inläggav Temp Galnaste Dansken » 2007-03-07/00:37

Kurth, Pippi, Kenneth, Claes och övriga har gennom åren gjort en jättebra tidning och ett stort och beundrings värdigt arbeta - som jag verkligen har värdsat.
Även om jag till tider nog har varit i mitt debatt hörn :rolleyes:

Ni ska här få al tack från mej ;)


Sittar som vanligt på jobbet och idag har jag skrattad vid flera tillfällen, när blicken har gått över skrivbordet.

Nya MC Folket liggar där med BMW´s nya XChallenge på framsiden brassande runt i snön.. Och jag gläds över att det har kommit lite mera fläkt runt tidningen.

Bredvid liggar Bumsen, och jösses va det gazzaz XChallenge där - jag har fortfarende lite jobbigt att fatta att det är go´a gamla Bumsen i modern förpackning.

Grattis till nya teamet - det är en bra och mycket läsvärd - alsidig tidning.
Bästa Bumse MC hälsning
Galne Dansken - Jesper Christensen
Användarvisningsbild
Temp Galnaste Dansken
 
Inlägg: 163
Blev medlem: 2004-03-21/12:00

Inläggav Bajen-Sam » 2007-03-07/08:45

Håller med nya Bumsen var great, längtar redan till nästa nr. :D
Min hemsida. http://www.nogg.se/BajenSamMC
Användarvisningsbild
Bajen-Sam
 
Inlägg: 101
Blev medlem: 2006-06-19/01:00

Inläggav runeo » 2007-03-07/09:34

Hej

Tror att Bumsen anpassats till en lite yngre målgrupp. Precis som MC-folket gjorde för ett tag sedan. Tror också att största förbättringen som kan göras nu, är att göra den till en månatlig tidning. FÖrstår dock at det kräver mer mycket mer arbete och allt på kortare tid. Dessutom att vi ställer upp för våran tidning, och inte bara serveras.

All heder till våra tidigare kämpar, som med så små resurser gjort en fantastisk tidning.

hälsar
/Rune
SH300i
K1600 GTL
SR400 -82
18S-55
G3LSC-55,G80CS-66
Användarvisningsbild
runeo
 
Inlägg: 628
Blev medlem: 2004-07-09/01:00

Inläggav surfbrother » 2007-03-07/10:09

Stämmer in i hyllningskören.
Bästa Bumsen jag läst hittills! Tack till alla inblandade.
surfbrother
 

Inläggav Torparen » 2007-03-07/16:17

JA! Nu liknar tidningen alla andra, precis som BMW-hojen på omslaget. Tillochmed körställningen känns igen från t.ex. BIKE..

Härligt glassig och lite kaxigt psykadeliskt rörigt formspråk, precis som moderna tider förespråkar. Och med det lilla fjärmandet från de medlemmar som kanske inte känner sig så moderna, är ju steget inte längre så långt till en internettidning istället.

Bra eller dåligt? Tja, var och en får själv bilda sig en uppfattning. Det har iallafall jag gjort.
EN fördel är att Bumsen numera "räcker" längre, jag hinner nämnligen inte läsa så mycket innan ögonen skelar åt vars ett håll och påkallar en stunds vila.. :rolleyes:


//L-E Jönsson
Torparen
 
Inlägg: 491
Blev medlem: 2005-02-09/13:50

Inläggav Leif Andersson » 2007-03-07/17:47

Jag håller med alla föregående ,DET VAR EN BRA TIDNING.
Men Jag skulle vilja se flera nummer på den,gärna varje månad om det skulle gå.
Leif
Leif Andersson
 
Inlägg: 35
Blev medlem: 1998-03-18/01:00

Snigelposten!!!!

Inläggav HåkanH » 2007-03-07/19:12

Jag blir lite otålig! Här lovordar ett flertal forumister den "nya" Bumsen och här sitter jag utan tidning i dag också! Ändå tycker inte jag att jag bor direkt i "obygden", då Sundsvall ligger ungefär mitt mellan Ystad & Haparanda.
Kanske imårrn kanske? Den som lever får se! (lite surrigt kanske men jag har druckit några glas vitt vin till middagen, lax på saltbädd, mums)
/HåkanH
1200RT-11
Gammel blir du uansett - bli voksen er mer frivillig!
Användarvisningsbild
HåkanH
 
Inlägg: 1740
Blev medlem: 2006-03-15/01:00
Ort: D3/Alnö

Inläggav gstomte » 2007-03-07/20:45

suverän tidning:D :p
gstomte
 
Inlägg: 4
Blev medlem: 2005-07-14/01:00

Inläggav Forslund » 2007-03-07/21:56

Skickade in en ansökan om att bli medlem precis....finns där en chans att få detta nr. av Bumsen eller kanske t.o.m köpa den ???

Forslund !
Forslund
 
Inlägg: 41
Blev medlem: 2007-01-01/12:26

Inläggav Martin Gyld » 2007-03-07/22:08

Tidigare nummer har jag läst med stort intresse!
Gårdagens nummer är några "strån" vassare!
Redaktionsfolket ska ha mycket berömm, både för tidigare nummer och detta!
Önskar som några tidigare inlägg, en tidning per månad och gärna en tjuga mer i medlemsavgift. Hoppas att det går att genomföra.

Martin gyld
Bingsmarken
Kör lugnt
Martin Gyld
Användarvisningsbild
Martin Gyld
 
Inlägg: 44
Blev medlem: 2005-04-20/01:00

Inläggav Guzzi-Leif » 2007-03-07/23:46

Torparen;8246 skrev:JA! Nu liknar tidningen alla andra, precis som BMW-hojen på omslaget. Tillochmed körställningen känns igen från t.ex. BIKE..

Härligt glassig och lite kaxigt psykadeliskt rörigt formspråk, precis som moderna tider förespråkar. Och med det lilla fjärmandet från de medlemmar som kanske inte känner sig så moderna, är ju steget inte längre så långt till en internettidning istället.

Bra eller dåligt? Tja, var och en får själv bilda sig en uppfattning. Det har iallafall jag gjort.
EN fördel är att Bumsen numera "räcker" längre, jag hinner nämnligen inte läsa så mycket innan ögonen skelar åt vars ett håll och påkallar en stunds vila.. :rolleyes:


//L-E Jönsson


Så gav du mig åter något att reflektera över! Gott att tvingas pröva sina åsikter; något du är mästare på att initiera.
Bike-stils-allergin delar vi redan men (än så länge) är jag som synes positiv till det nya stuket i Bumsen....
Det allra viktigaste är förstås att vår klubb skall vara till för ALLA medlemmar oavsett personlig stil och att de som inte är nätnarkomaner skall garanteras fortsatt cellulosaversion.
Leif Gustavsson, Karlstad. Leg tråkmåns och gubbe.
Användarvisningsbild
Guzzi-Leif
 
Inlägg: 2235
Blev medlem: 2004-07-13/01:00

Inläggav Pippi » 2007-03-08/08:37

Forslund;8258 skrev:Skickade in en ansökan om att bli medlem precis....finns där en chans att få detta nr. av Bumsen eller kanske t.o.m köpa den ???

Forslund !


Välkommen till klubben, du får det senaste numret av Bumsen med ditt välkomstbrev, så ge dig till tåls.......... :)

Hälsningar

Pippi
Pippi
 
Inlägg: 22
Blev medlem: 2004-05-02/20:24

Inläggav Forslund » 2007-03-08/17:28

jag tackar :) får väl sitta och rulla tummarna under tiden... har ju en ny GSA i garaget så man har ju inget att göra :D

Mvh Forslund !
Forslund
 
Inlägg: 41
Blev medlem: 2007-01-01/12:26

Bra flyt

Inläggav Hans Säfström » 2007-03-08/19:05

Bra och varierat upplägg i tidningen.
Extraplus om det blir en utveckling av service och mektips för Bumsar på svenska.
Det är man inte bortskämd med.
Ser idag önskemål på Forumet om teknikhjälp.

BMW:s akilleshäl är hjälp dig självmanualer service mm för dem som önskar
utan att traggla "swahili" och andra språk .:D De flesta behärskar ju det men
så jäkla lätt har väl inte alla.

I övrigt skall det bli väldigt intressant att se vad medlemmarna tycker i enkäten.
Jättebra initsiativ samt att styrelsen är aktiv på Forumet.
Hans Säfström
 
Inlägg: 194
Blev medlem: 2002-04-05/01:00

äntligen!

Inläggav cicci w » 2007-03-08/20:25

Sorry, till er som gjort tidningen tidigare:o , men nu känns den inte lika möglig längre i layout och typsnitt och papperskvalitet. Man blir liksom mer inspirerad och läsa den nu när den känns ny och fräsch:D .

Innehållet känns också mer intressant än tidigare, men där får vi hjälpas åt att komma med mer roliga artiklar och reseberättelser. Det vore kul att på nåt sätt föra fram tjejerna i klubben lite mer. De tycks ju i o f inte växa på trän. Speciellt inte om man tittar på nya medlemmar i klubben:eek: !

thingeling!!!
cicci w
 
Inlägg: 15
Blev medlem: 2005-06-28/17:01

Inläggav Marie » 2007-03-08/23:05

Något lite bättre har väl kanske blaskan blivit, men den största och nödvändigaste förbättringen låter ännu vänta på sig - ETT NAMNBYTE!

Som det nu är måste man ju gömma undan den så fort den kommit. En tidskrift med ett så ekivokt namn kan man ju bara inte ha liggande framme :mad:
Marie Lennerljung
K100 RS "Röd Kalle"
Användarvisningsbild
Marie
 
Inlägg: 5650
Blev medlem: 2005-09-09/01:00

Inläggav skylt » 2007-03-08/23:06

Bra jobbat!
> HP2 Sport 09 <
> G650X moto 07 <
[medlem 2658530]
Användarvisningsbild
skylt
 
Inlägg: 190
Blev medlem: 2002-06-18/01:00

"Blaskan"

Inläggav Kurth K » 2007-03-09/13:32

Marie;8296 skrev:Något lite bättre har väl kanske blaskan blivit, men den största och nödvändigaste förbättringen låter ännu vänta på sig - ETT NAMNBYTE!

Som det nu är måste man ju gömma undan den så fort den kommit. En tidskrift med ett så ekivokt namn kan man ju bara inte ha liggande framme :mad:


Blaskan lite bättre. Jag håller med dig att Bumsen har blivit bättre. Men det blir säkert ännu bättre om du kunde bidra med något. Under alla mina år som redaktör har Du aldrig bidragit med något till Bumsen. Kom gärna med positiv kritik i stället för att bara gnälla. Som du vet så är redaktionen beroende av medlemmarnas bidrag.
Kurth Kristensson f.d. redaktör, Bumsen
Kurth K
 

Inläggav Marie » 2007-03-09/14:19

Herr bättre beg. redaktör'n är uppenbarligen lindrigt läskunnig. Naturligtvis skulle det icke falla mig in att bidra med text till nämnda tidskrift. Jag vill icke få mitt namn nedsvärtat genom att låta det förknippas med en blaska, bärande ett namn som är så ekivokt att jag skulle rodna om jag skulle behöva skriva det, för att icke nämna uttala det.
Marie Lennerljung
K100 RS "Röd Kalle"
Användarvisningsbild
Marie
 
Inlägg: 5650
Blev medlem: 2005-09-09/01:00

Inläggav surfbrother » 2007-03-09/14:50

Marie;8296 skrev:Något lite bättre har väl kanske blaskan blivit, men den största och nödvändigaste förbättringen låter ännu vänta på sig - ETT NAMNBYTE!

Som det nu är måste man ju gömma undan den så fort den kommit. En tidskrift med ett så ekivokt namn kan man ju bara inte ha liggande framme :mad:



Vad är det för ekivokt men namnet Bumsen och hur hade ett namnbyte kunna göra den bättre?

Fib Aktuellt hade ju inte blivit bättre av att den ex hade hetat Bumsen!
surfbrother
 

Inläggav Kurth K » 2007-03-10/12:06

Mari
Jag antar att du sitter i garderoben med ficklampa och läser Bumsen. Om du tar kontakt med kansliet så kan Hans ta bort ditt namn från Bumsens register så slipper du skämmas om den skulle råka ligga framme när du får besök.
Mvh/Kurth K
Kurth K
 

Inläggav 2658996 » 2007-03-10/15:12

Kurth Kristensson;8357 skrev:Mari
Jag antar att du sitter i garderoben med ficklampa och läser Bumsen. Om du tar kontakt med kansliet så kan Hans ta bort ditt namn från Bumsens register så slipper du skämmas om den skulle råka ligga framme när du får besök.
Mvh/Kurth K


Hejsan!
Det där var väl inte så elegant?
Det finns flera medlemmar som stöter sig på tidningsnamnet av uppenbara skäl och då tycker jag att man skall respektera det.
Enklast är väl bara att byta namn på tidningen till något mer neutralt....för det är väl tidningen i sig som är viktig, inte namnet på den?

I övrigt så tycker jag att det senaste numret såg rätt trevligt ut......
2658996
 
Inlägg: 144
Blev medlem: 2003-05-30/01:00

Inläggav Guzzi-Leif » 2007-03-10/15:35

När det nu är så att en BMW mc allmänt (tyvärr) kallas såväl "hoj" som "Bumse", anser jag det vara aningen löjligt att överväga namnbyte på tidningen. För min del skulle jag inte gömma den om den så hette "Påsättningsbladet", "Pipp och Papp" eller något annat heller. Skulle jag få in en tysk som ser tidningen blir det förstås ett gott skratt från båda sidor.

Åsså är vi ju inte en tysk klubb heller...
Därför kan tidningen heta "Bumsen" och mycket väl publicera ett test av ficklampor utan att någon behöver rodna.

För övrigt är det bara att acceptera att i Sverige är engelska andraspråk. Tyska är inte ens självklart tredjespråk längre utan i paritet med franska och spanska på nivån "övrigt" Tyck vad ni vill men ni kan näppeligen ändra på det.
Leif Gustavsson, Karlstad. Leg tråkmåns och gubbe.
Användarvisningsbild
Guzzi-Leif
 
Inlägg: 2235
Blev medlem: 2004-07-13/01:00

Inläggav surfbrother » 2007-03-10/15:43

Izze;8363 skrev:Hejsan!
Det där var väl inte så elegant?
Det finns flera medlemmar som stöter sig på tidningsnamnet av uppenbara skäl och då tycker jag att man skall respektera det.
Enklast är väl bara att byta namn på tidningen till något mer neutralt....för det är väl tidningen i sig som är viktig, inte namnet på den?

I övrigt så tycker jag att det senaste numret såg rätt trevligt ut......



Låt mig först säga att jag inte är tysktalande. Jag har dock trott mig förstå att bumsen betyder knu..a på tysk slang. Rätta mig om jag har fel.

Bumsen är en svensk tidskrift och har så hetat sedan sitt andra nummer, om jag inte är felunderrättad, och har funnits i över 20 år.
Vad jag förstått är Bumsen svenskt slang för en BMW hoj med boxermotor.

Räcker för mig för att tidningen ska behålla sitt namn!

Det finns alltid något att stöta sig på om man anstränger sig!
surfbrother
 

Inläggav 2658996 » 2007-03-10/16:17

surfbrother;8366 skrev:Låt mig först säga att jag inte är tysktalande. Jag har dock trott mig förstå att bumsen betyder knu..a på tysk slang. Rätta mig om jag har fel.

Bumsen är en svensk tidskrift och har så hetat sedan sitt andra nummer, om jag inte är felunderrättad, och har funnits i över 20 år.
Vad jag förstått är Bumsen svenskt slang för en BMW hoj med boxermotor.

Räcker för mig för att tidningen ska behålla sitt namn!

Det finns alltid något att stöta sig på om man anstränger sig!


Hejsan!
Personligen har jag ingen speciell åsikt när det gäller namnet på medlemstidningen.
Det jag främst vände mig emot var att när Marie kände sig illa berörd av namnet Bumsen och nämnde det, fick hon ett nedsättande svar att hon antagligen sitter i en garderob och läser den med ficklampa. Inte speciellt moget i mina ögon :rolleyes:

Annars är det principiellt en intressant fråga, vem bestämmer namnet på tidningen?

De som vill byta namn på medlemstidningen kanske kan ta upp det som motion till föreningsstämman?
Kanske det redan skett tidigare?

Som sagt det är ju bara ett namn ;)
2658996
 
Inlägg: 144
Blev medlem: 2003-05-30/01:00

Inläggav Bengt Allevad » 2007-03-10/16:20

Lite utanför tidningsnamnsdiskussionen men på femtiotalet, när jag var i 10-årsåldern och polismotorcyklar infördes i Sverige, minns jag att jag hörde uttrycket bumsemotorcykel och bumse-snutar. (Förlåt polisen;) )

Min asociation då, var att motorcyklarna som hette BMW var lite klumpiga, präktiga men förmodligen bra och driftsäkra.
En del poliser hade då även Triumph som tjänstefordon och dessa föll aldrig någon in att kalla bumse-sn...

Vad jag vill säga är, att jag tror inte så många i Sverige tänker på tyska ordet när de hör Bumse. Det har snarare blivit synonymt med en BMW-motorcykel med kardan och för all del gärna Earlsgaffel och plunge där bak.

Jag, mitt oskyldiga barn trots snart uppnådda 62 år, hade inte hört talas om tyska ordet förrän vårt forum startade.:D
Användarvisningsbild
Bengt Allevad
 
Inlägg: 1191
Blev medlem: 1996-01-03/01:00

Inläggav surfbrother » 2007-03-10/17:05

Izze;8370 skrev:Hejsan!
.... Inte speciellt moget i mina ögon :rolleyes:
......


Så brukar min 22 åriga dotter svara. Får mig att må illa... Är du utsedd av någon att bedömma mogenhetsgraden på oss deltagare här? Eller är det självpåtaget? :rolleyes:

Den som skrev svaret kanske tyckte att det hade den "mogenhetsgrad" som Maries inlägg förtjänade. Eller så blev han bara lite förbannad!
surfbrother
 

Inläggav 2658996 » 2007-03-10/17:28

surfbrother;8374 skrev:Så brukar min 22 åriga dotter svara. Får mig att må illa... Är du utsedd av någon att bedömma mogenhetsgraden på oss deltagare här? Eller är det självpåtaget? :rolleyes:

Den som skrev svaret kanske tyckte att det hade den "mogenhetsgrad" som Maries inlägg förtjänade. Eller så blev han bara lite förbannad!


Nej, det är min personliga uppfattning att jag inte tycker att det var speciellt moget.
Om du inte respekterar min åsikt så är det ok för mig och jag repekterar det.
2658996
 
Inlägg: 144
Blev medlem: 2003-05-30/01:00

Snygg tidning!

Inläggav DustRat » 2007-03-10/17:33

Det var glatt överraskande med tidningens förnyelse! :D Som alltid är förändringar spännande och inspirerande. Kontinuerlig utveckling är ju viktigt i allt man gör...

Det är svårt som utomstående att förstå hur mycket jobb det ligger bakom en publikation likt Bumsen, därför vill även jag rikta heder till både nuvarande och tidigare redaktioner som enträget arbetat med vår klubbtidning. Tack för den stunds avkoppling :) ert arbete skänkt många av oss medlemmar under åren!
/Ali Arhan
Användarvisningsbild
DustRat
 
Inlägg: 293
Blev medlem: 1996-03-28/01:00

Inläggav surfbrother » 2007-03-10/18:48

Izze;8375 skrev:Nej, det är min personliga uppfattning att jag inte tycker att det var speciellt moget.
Om du inte respekterar min åsikt så är det ok för mig och jag repekterar det.



Men uppenbarligen tyckte du att det Marie skrev var ok eller moget som du säger.
Citat:
Herr bättre beg. redaktör'n är uppenbarligen lindrigt läskunnig.
Slut citat.

Hur som helst, jag tycker det var bästa numret hittills av Bumsen.
Namnet på tidningen är kanon! De som kom på namnet hade verkligen glimten i ögat vare sig dom ville eller ej.
Hoppas att den kommer att behålla sitt namn länge!


Favorituttryck: DRA RÖVA I KOKS
surfbrother
 

Inläggav 2658996 » 2007-03-11/11:27

surfbrother;8383 skrev:Men uppenbarligen tyckte du att det Marie skrev var ok eller moget som du säger.
Citat:
Herr bättre beg. redaktör'n är uppenbarligen lindrigt läskunnig.
Slut citat.

Surfbrother,
Det verkar som du har livlig fantasi.
Om du vill fabulera mer om åsikter som jag inte har eller skrivit är du välkommen att PMa mig direkt, eller starta en ny tråd.

surfbrother;8383 skrev:Namnet på tidningen är kanon! De som kom på namnet hade verkligen glimten i ögat vare sig dom ville eller ej.
Hoppas att den kommer att behålla sitt namn länge!

Uppenbarligen är namnet Bumsen på medlemstidningen för dig inte bara ett namn utan något mer..... vilket jag respekterar. Högst sannolikt kommer nog namnet att vara kvar kulle jag tro.

surfbrother;8383 skrev:Hur som helst, jag tycker det var bästa numret hittills av Bumsen.

Håller med. En wheelande BUMSE ;) på framsidan vill vi se mer av!
2658996
 
Inlägg: 144
Blev medlem: 2003-05-30/01:00

Inläggav surfbrother » 2007-03-11/14:11

Izze;8407 skrev:Surfbrother,
.
.
.
Håller med. En wheelande BUMSE ;) på framsidan vill vi se mer av!



Ja, det är ju kul att vi är överens om något ;) .



Favorituttryck: DRA RÖVA I KOKS
surfbrother
 

Bumsen

Inläggav Serge P-Gibert » 2007-03-13/01:11

Jag är ny medlem i BMW MC klubben (höst 06). Och har hittills läst fyra st. av tidningen Bumsen. Den senast var klart mera "innovativ". Att tidningen finns är bl.a. en av orsaken till att jag blev medlem i klubben (det finns flera):). Minst 6 numer per år, är ett önskemål? Keep going on ni gör ett bra jobb.
Jag längtar redan till nästa numer.:D
"the VENUE"
Carpe Diem på en R1200GS
Användarvisningsbild
Serge P-Gibert
 
Inlägg: 34
Blev medlem: 2006-09-14/01:00

Bra blir bättre

Inläggav Magnus Brobeck » 2007-03-13/10:04

Jag har varit mycket nöjd med Bumsen som den var, den höll en mycket hög klass och jämfört med t.ex BMW MOA's tidning så var den klart stråt vassare trots deras avsevärt mycket större resurser.

Till min stora glädje har nu den nya redaktionen lyckats med att förbättra den ytterligare, vilket är anmärkningsvärt med tanke på vilka små resurser som i praktiken står till deras förfogande. (En vanlig MC blaska har kanske 40 - 50' i upplaga och ett pris på 50 - 60 kr, här är det 5000 ex * ca 20 kr om jag inte förstod matematiken fel).

MVH Magnus

PS Lite OT bensin på Bumse brasan kanske ;), är det så att vi skall inleda en kampanj även mot Pussy kattmat och Pricks kakor? Har för övrigt haft nöjet att jobba med en kollega med det intressanta namnet Dick Cock (engelsman dessutom, stackarn). :D och nu åter till tråden. DS
Magnus Brobeck
 

Inläggav cicci w » 2007-03-13/11:21

mbrobeck;8525 skrev: Har för övrigt haft nöjet att jobba med en kollega med det intressanta namnet Dick Cock (engelsman dessutom, stackarn). :D och nu åter till tråden. DS


Precis vad jag skulle komma till ; namnet Dick, när ändå den patetiska diskussionen är igång med namnbyte. Det funkar alldeles utmärkt att tidningen heter Bumsen, när engelsmän och amerikaner kan döpa sina barn till Dick:eek: . Det är betydligt mer anmärkningsvärt tycker jag..........

Som sagt för att knyta lite mer an till tråden- nya numret är snyggast!:cool:

puss o kram på er....
cicci w
 
Inlägg: 15
Blev medlem: 2005-06-28/17:01

Som en boll - bumsi, bumsi!

Inläggav Michael Fored » 2007-03-13/12:37

mbrobeck;8525 skrev:PS Lite OT bensin på Bumse brasan kanske ;), är det så att vi skall inleda en kampanj även mot Pussy kattmat och Pricks kakor? Har för övrigt haft nöjet att jobba med en kollega med det intressanta namnet Dick Cock (engelsman dessutom, stackarn). :D och nu åter till tråden. DS


Med en liten test av den här avdelningens moderator undrar jag bara:

Vad heter egentligen uttrycket "kan jag bära din väska för en krona" på danska?

:D
R1200GS -10
Användarvisningsbild
Michael Fored
 
Inlägg: 196
Blev medlem: 2003-06-06/01:00

Heheee!

Inläggav GOJL » 2007-03-13/13:09

MichaelF;8530 skrev: ...

Vad heter egentligen uttrycket "kan jag bära din väska för en krona" på danska?

:D


Det var en billig h********a... :D

Trevligt med en Stockholmare som är bevandrad i danska. Umgänge eller härkomst!?

Jag vet inte vad ni tycker, men oavsett tidningsnamn, har det här blivit väldigt OT! Dock riktigt kul! ;)
Användarvisningsbild
GOJL
 
Inlägg: 30
Blev medlem: 2006-06-15/01:00

Bumsen

Inläggav Torgeir Nilsen » 2007-03-13/22:49

Det finns faktiskt företag som lever på att hitta på namn på saker tex bilar så att dom inte skall heta något dumt, stötande, löjeväckande osv på något annat språk....
Jag föreslår därför ett namnbyte till: MEDLEMSTIDNINGENFÖRBAYRICHEMOTORWERKSÄGARESOMINTEVILLBLIRETADEOMENTYSKSKULLEFÅSYNPÅDETTAALSTER.
Torgeir Nilsen
Torslanda
<p>De Soto</p>
Torgeir Nilsen
 
Inlägg: 476
Blev medlem: 2004-05-09/01:00

Inläggav Jörgen » 2007-03-14/09:56

De Soto;8565 skrev:Det finns faktiskt företag som lever på att hitta på namn på saker tex bilar så att dom inte skall heta något dumt, stötande, löjeväckande osv på något annat språk....
Jag föreslår därför ett namnbyte till: MEDLEMSTIDNINGENFÖRBAYRICHEMOTORWERKSÄGARESOMINTEVILLBLIRETADEOMENTYSKSKULLEFÅSYNPÅDETTAALSTER.
Torgeir Nilsen
Torslanda


Jättebra, men du........tyvärr......."LEM", förekommer i ditt förslag.

Jörgen
Jörgen
 
Inlägg: 24
Blev medlem: 2004-05-03/07:42

Inläggav Gunsan » 2007-03-14/10:42

Jörgen;8582 skrev:Jättebra, men du........tyvärr......."LEM", förekommer i ditt förslag.

Jörgen


På temat o fy så OT, så vill man hos min arbetsgivare rekrytera en task-handläggare. Härligt med mix av språk:o

Åter till ämnet.
Vad kul att Bumsen blev så bra.
Men vad har hänt är både Bike och MC-folket ser ut att köpa material av Bumsen. jag vill veta allt om G650Xchallang. Hur mycket trycks den ihop när man sitter... skulle jag då kunna hantera den trotts brist på egenlängd.
Ha en bra dag önskar Maria Holmberg
Användarvisningsbild
Gunsan
 
Inlägg: 89
Blev medlem: 2005-05-27/01:00


Återgå till Klubb- och forumrelaterade

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst