Hagen, vad menar du ??

Hagen, vad menar du ??

Inläggav Pippi » 2007-05-15/22:11

Jag var en av de som undertecknat insändaren i senaste Bumsen om "Arbeta Ideellt- eller grädde på moset."
Och jag blev så fruktansvärt öpprörd och bestört över svaret " Hagen kompletterar". Det står : Självklart har det alltid funnits kostnader i tidigare redax, förutom tryck och distrubition och i tidigare styrelse i form av.....
Nu tänker jag dock inte ta upp allt detta här, för insändarna vet precis vad jag åsyftar eller har minnet plötsligt blivit väldigt kort?
Men vid lämpligt tillfälle kan man ju alltid redovisa allt sådant, slut citat.

Vad menar du, vad är det som man kan redovisa senare, hur har du mage att påstå att vi i den gamla Bumseredaktionen skulle ha andra kostnader som vi glömt bort för att minnet är kort.
De enda gånger i livet jag har blivit arg är när människor jag tycker om och respekterar blir orättvist behandlade. Och det har skett nu.
Vi i gamla Bumseredaktionen gjorde tidningen helt på idell basis, inte en krona har vi begärt i utlägg för vårt arbete. Vi hade våra egna datorer, kameror, jag har inte ens begärt reseersättning från alla våra tidningsmöten eller för telefonsamtal som ringts.
Jag högaktar Kurth, Claes och Kenneth för allt arbete de har lagt ned och jag är stolt över min insats. Jag hade klubbkännedom, visste vilka filurer som fanns ute i distrikten och jag uppmuntrade medlemmarna att våga skriva sina egna berättelser, att det inte var så märkvärdigt.

Så vad är det för något du ska redovisa vid ett senare tillfälle ?

Jag vet att jag egentligen skulle ha svarat med en insändare till nästa nummer ,men jag kan inte vänta så länge, jag vill vara stolt över klubben och vårt arbete jag vill inte kvävas av en massa skitsnack.

Eva Carlsson " Pippi "
Pippi
 
Inlägg: 22
Blev medlem: 2004-05-02/20:24

Inläggav Magnus Brobeck » 2007-05-16/10:59

Pippi;12597 skrev:*SNIPP*
Så vad är det för något du ska redovisa vid ett senare tillfälle ?

*SNIPP*

Eva Carlsson " Pippi "


Jag tycker att vi hade en bra klubbtidning med förra redaktionen och jag var imponerad av att nummer 1 under nya redax (se där, jag läser det mesta ;-) ) kunde överträffa detta. Det var bra jobbat och jag tyckte att det var väl inte mycket att orda om kostnaden.
Det kom ungefär samma debatt i SMC när vår allas "Galne Jesper Dansk" blev generalsekreterare där. Jag tycker att, med hänvisning till all den positiva uppmärksamhet som vi har fått som MC kollektiv i TV och hos vägverket att det har varit värt varenda krona. Det blir skillnad med rätt kvinna/man på rätt plats.

Häromdagen kom så nummer 2 och det var OK men inte på samma nivå som första (är min åsikt).

Vad som däremot stack ut som riktigt dåligt var "ankdammsdebatten" på de första sidorna, inte så mycket för att det luftades lite känslor om kostnadsupplägget, utan för att det fördes i en ton av käbbel och där det slängdes anklagelser och den stora syndaren var i mitt tycke chefredaktören av alla.

Jag skrev detta för att visa att jag i grunden var positiv till att betala 250.000:- för tjänsten men att den inställningen naggades i kanten i och med chefredaktörsinlägget i senaste nummret.

Jag instämmer därför med Pippi och säger

"Tala ur skägget Hagen, håll dig till det som är fakta och sprid inte en massa osämja genom att skriva lite halvtaffliga anklagelser som sen inte substantieras."
Detta är en ideel förening och det som håller oss samman är sämjan och kamratskapen, knäcker vi dessa grundvärden så är BMW Mc klubben ointressant att vara med i.

Tack för ordet.

Magnus
Magnus Brobeck
 


Återgå till Klubb- och forumrelaterade

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst