Stiligt av BMW Solna...

Stiligt av BMW Solna...

Inläggav anderssont » 2007-05-30/23:17

...att ställa upp med 9 provkörningshojar som vi tog på en skaplig Tisdagskörningstur D7. BMW har en imponerande bred av motorcykelmodeller. Provkörde bl.a. 650 Motarden...Tänk att man kan köra "stående"... fast man sitter...mycket kul.

Bild

anderssont
anderssont
 
Inlägg: 59
Blev medlem: 2001-04-27/01:00

Inläggav Temp Galnaste Dansken » 2007-05-31/01:43

JÄTTEBRA - tummen up :)

Jag fick hjälpa till med att ta den hoj som tydligen inga annan ville åka.. den nya 800 twin.. tydligen är den inte poppis för det är en helt vanlig MC (trodde ni!) inte speciellt med fancy features, inga vilda hästar och dylikt..

Lyckliga jag, fick åka hem på den - eftersom att butikken ju var stängd och det inte gick att sin egen drömhoj tillbax samma kväll.

Och nu är jag nog kär - kanske kär på riktigt - kanske på alvor..

Tyst är den, som en BMW ska vär.. Fast den mulrar och låtar twin när man ruller på lite - men, inte så grannens katt svimmar. Lite coolt när man är van vid en elektronisk 4 cylindrig.
Den är så trevlig att sitta på, faktisk såndär skitt komfortabel. Sätet är mjukt fast hårt och fast - som en go sportstol i en Merca AMG! Man sittar högt och har bra överblick i trafiken. Dock utan att man inte kan få fötterna trygtt i marken när man stannar.
Det drar ju lite på en sån där halvnaken apperat - men, det man får är en underbar känsla av att köra MC och sånt tycker jag om. och det går att köra raskt på i mottvind - länge..
Styret är inte brett, det är exakt som det ska vära för att man kan styre bra.
Balans är inbygd i standard varienten - det går ju nästen att stå still med den i flera minutter! Och den är så lätt! (ärlig talad varför ska man ha ett jobbigt liv på en stor tung skrothoj! efter i går kväll hittar jag inga vettig förklaring)
Sen kör den som en mysig dröm (om vackra kvinnor som min kollega Jukka ofta fabulerar om). Den är så lättsväng att man tror det är lögn.
Lögn trodde jag oxå det var på väg hem, när vi (en taxi framför mig och jag) hållt på att slå varandra ihjel. taxin framför mig saktade nerr till 60 vid korsningen, sen drog han på och kom nog upp i dryga 90 (som man får köra där) vart efter han resolut bromser hårt och svängar vänstra om i en havcirkel och komplett blokerar vägen när han bromsar nerr till 0.
den där jag nu är kär i fick bromsa hårt - men, fysikken lagar gills konsekvent varför jag inså att jag sku baldra rakt in i sidan på taxins chaffis - där som jag är från ett annat land..
Men den där lille Bumse, fick endast ett beskedligt hipp-flick intränad på CCS level 3 och vupti ku taxin inte ta mej!
Vilken hoj - så lättsvängd - kvick utan att vara agressiv..

Kanske jag kolla om det finns bra väskor till en sån - jag är fasigen nog lite kär..


Och det glömda jag inte - den har värdens bästa blinkers reglage..

och en sån där K1200S grandprix vill jag inte testa - för då var jag rädd att jag sku bli kär i en sån, istället för min gamla trotjänare... Nä 800 CC twin är guff-puff..
Bästa Bumse MC hälsning
Galne Dansken - Jesper Christensen
Användarvisningsbild
Temp Galnaste Dansken
 
Inlägg: 163
Blev medlem: 2004-03-21/12:00

Inläggav Marie » 2007-05-31/02:09

Galne Dansken;13655 skrev:Och det glömda jag inte - den har värdens bästa blinkers reglage..


Menar du att BMW *äntligen* börjat använda blinkersreglage enligt japansk standard???

Alla påstår att man vänjer sig, men jag retar mig fortfarande till vansinne på de idiotiska BMW-blinkersreglagen på Kalle
Marie Lennerljung
K100 RS "Röd Kalle"
Användarvisningsbild
Marie
 
Inlägg: 5650
Blev medlem: 2005-09-09/01:00

Inläggav runeo » 2007-05-31/05:58

Galne Dansken;13655 skrev:JÄTTEBRA - tummen up :)

Nä 800 CC twin är guff-puff..


Körde 600 lyckliga mil med den. Tom rolig på grus. Orkade bara inte vänta på att BMW skulle fixa transmissionen. Verkar börja åtgärdas ute i Europa nu, men enligt uppgift har BMW.se inte fått uppgraderings kit ännu.

Trivdes dock inte alls med den och den var svårsvängd, ända till dess jag fick tips från forumet, tror det var Bengt A, att höja armbågarna.

Lättälskad MC, förutom on/off i transmissionen.

hälsar
/Rune
SH300i
K1600 GTL
SR400 -82
18S-55
G3LSC-55,G80CS-66
Användarvisningsbild
runeo
 
Inlägg: 628
Blev medlem: 2004-07-09/01:00

Inläggav Stefan Tjust » 2007-06-01/08:47

Marie;13658 skrev:Menar du att BMW *äntligen* börjat använda blinkersreglage enligt japansk standard???

Alla påstår att man vänjer sig, men jag retar mig fortfarande till vansinne på de idiotiska BMW-blinkersreglagen på Kalle


Nej, jag har inte vant mig. Jag älskade dom från första början.;)

Stefan Alexander
Användarvisningsbild
Stefan Tjust
 
Inlägg: 143
Blev medlem: 2005-12-20/01:00

Ny men samma sköna blinkersreglage!

Inläggav Michael Fored » 2007-06-01/19:07

Inte bara blinkerreglagen var toppen på den modell jag körde. Jag skall få en likadan på torsdag! Den har blåa fälgar!
Fantastiskt bra av ABC:s DO och den lokala BMW-handlaren att ordna seriös provkörning på ett mycket praktiskt sätt!
R1200GS -10
Användarvisningsbild
Michael Fored
 
Inlägg: 196
Blev medlem: 2003-06-06/01:00


Återgå till Klubb- och forumrelaterade

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst