Vilken besvikelse....

Vilken besvikelse....

Inläggav 2660751 » 2007-06-07/17:07

Har inte varit inne o läst varje tråd på forumet på ett tag. Så jag tänkte, lika bra att kolla av läget lite, och vad är det folk sitter o skriver till/om varandra???? Borde man inte skämas? Här finns ju massor av påhopp o annat ordbajseri som ligger på förskolenivå. Det finns ju inte en chans att jag kan rekomendera detta forum till någon överhuvudtaget utan att jag själv kommer bli ifrågasatt!

Hoppas verkligen att folk "tänker till" innan man skriver på forumet. Det är väl meningen att vi som är på detta forum ska spegla/stå för BMW och dess motorcycklar.

Undra vad BMW tycker om "missbruket" i märkets namn?

Hade jag varit admin på detta forum hade jag gladeligen tagit en o annan i örat på detta forum.

AneR
2660751
 
Inlägg: 4
Blev medlem: 2006-12-12/01:00

Inläggav 2658996 » 2007-06-07/18:02

AneR;14173 skrev:Har inte varit inne o läst varje tråd på forumet på ett tag. Så jag tänkte, lika bra att kolla av läget lite, och vad är det folk sitter o skriver till/om varandra???? Borde man inte skämas? Här finns ju massor av påhopp o annat ordbajseri som ligger på förskolenivå. Det finns ju inte en chans att jag kan rekomendera detta forum till någon överhuvudtaget utan att jag själv kommer bli ifrågasatt!

Hoppas verkligen att folk "tänker till" innan man skriver på forumet. Det är väl meningen att vi som är på detta forum ska spegla/stå för BMW och dess motorcycklar.

Undra vad BMW tycker om "missbruket" i märkets namn?

Hade jag varit admin på detta forum hade jag gladeligen tagit en o annan i örat på detta forum.

AneR


Kan du inte vara lite konkret istället för att smutskasta ett helt forum med deltagare?
Har du något eget att bidra till med forumet än att med ditt ynka 3e inlägg gnälla?
Hur lyfter du forumet?
2658996
 
Inlägg: 144
Blev medlem: 2003-05-30/01:00

Inläggav Josef » 2007-06-07/18:28

Några enstaka individer skriver onödiga och ibland idiotiska inlägg (precis som i samhället i övrigt) men på det hela taget får man snabb bra hjälp, trevligt bemötande och en bra gemenskap.

Ser inte riktigt problemet och tror definitivt att forumet stärker BMWs ställning på marknaden.
    www.CaliforniaSuperbikeSchool.co.uk
    ----Discover the art of cornering----
Användarvisningsbild
Josef
 
Inlägg: 185
Blev medlem: 2004-04-30/23:18

Inläggav Bengt Allevad » 2007-06-07/19:55

AneR;14173 skrev:........Hoppas verkligen att folk "tänker till" innan man skriver på forumet. ......
AneR



Och vem är du att dömma så många "folk"?
Användarvisningsbild
Bengt Allevad
 
Inlägg: 1191
Blev medlem: 1996-01-03/01:00

Håll dina hästar

Inläggav Hubbiken2 » 2007-06-07/20:07

Skulle inte bidrag till inläggen och rakt bemötande av inlägg man inte gillar vara mer konstruktivt än att diffust gnälla? Att lura i bakgrunden och sedan säga att debatten är barnslig eller att den inte håller en hög intelektuell nivå, ja tuffa pix då passar inte detta dig. Oss andra passar denna debattform, för det mesta, aldeles utmärkt. :D

Jag läser fem andra forum och skriver aktivt i tre. Jag kan lova att BMW forum är väldigt lungt. Tycker man att det är stökigt här har man inte sett mkt.

/mark
Användarvisningsbild
Hubbiken2
 
Inlägg: 580
Blev medlem: 2007-04-05/01:00

Inläggav Guzzi-Leif » 2007-06-07/20:59

AneR;14173 skrev:
*SNIPP*

Hoppas verkligen att folk "tänker till" innan man skriver på forumet. Det är väl meningen att vi som är på detta forum ska spegla/stå för BMW och dess motorcycklar.

Undra vad BMW tycker om "missbruket" i märkets namn?


Vi är konsumenter av BMW motorcyklar. Av det följer, med självklarhet, att vi intar en i grunden kritisk hållning. I det fall Forum "sänker" varumärket BMW har de grävt gropen själva genom någon kvalitetsbrist.
För övrigt kan knappast ens den mest fanatiske BMW-ägaren påstå att BMW skulle hålla högre klass än andra fabrikat; det är en tillverkare i mängden helt enkelt.


AneR;14173 skrev:Hade jag varit admin på detta forum hade jag gladeligen tagit en o annan i örat på detta forum.

AneR


De olika administratörerna tar av och till individer i örat. Ofta med en positiv utgångspunkt och ibland med privata mess.
Du har i stället den dåliga smaken att fördöma hela kollektivet - inte så begåvat enligt min humbla opinion...

Till sist:
Forum är i hög grad en social inrättning som dessutom tillåter det individuella att synas. Hurra för det!
Hoppas du kommer åter ofta och skriver högkvalitativa inlägg som blir till glädje och nytta för oss alla!
Leif Gustavsson, Karlstad. Leg tråkmåns och gubbe.
Användarvisningsbild
Guzzi-Leif
 
Inlägg: 2235
Blev medlem: 2004-07-13/01:00

????????

Inläggav Roma55 » 2007-06-07/21:27

AneR;14173 skrev:Har inte varit inne o läst varje tråd på forumet på ett tag. Så jag tänkte, lika bra att kolla av läget lite, och vad är det folk sitter o skriver till/om varandra???? Borde man inte skämas? Här finns ju massor av påhopp o annat ordbajseri som ligger på förskolenivå. Det finns ju inte en chans att jag kan rekomendera detta forum till någon överhuvudtaget utan att jag själv kommer bli ifrågasatt!

Hoppas verkligen att folk "tänker till" innan man skriver på forumet. Det är väl meningen att vi som är på detta forum ska spegla/stå för BMW och dess motorcycklar.

Undra vad BMW tycker om "missbruket" i märkets namn?

Hade jag varit admin på detta forum hade jag gladeligen tagit en o annan i örat på detta forum.

AneR


Att häva ur sig så här mot mig och alla som är på detta forum var väl inte heller så genomtänkt.
Detta är i mitt tycke ett av dom bättre forum som finns på nätet där man får konstruktiv kritik av sina dumheter som alla människor begår förr eller senare.
Vilket i sin tur gör att man utvecklas som människa.
Många är dom forum där jag aldrig återkommit efter ett inlägg.

Här finns massor av kloka gubbar och gummor som bara väntar på att få hjälpa sina forumkamrater.
Är det inte så att du kanske gått in här med lite förutfattade meningar och bara sökt efter elände?

Du är i vilket fall välkommen med egna konstruktiva bidrag.
Roma55
 
Inlägg: 381
Blev medlem: 2006-05-10/13:23

Vad härligt

Inläggav 2660751 » 2007-06-07/21:33

Det stormade till direkt. Kul tycker jag, inte min mening att överhuvudtaget straffa varken admin eller kollektiv. Man ser ganska snabbt hur något som skrivs i skrivandet stund tolkas i en helt annan riktning än tänkt.

Till sist varken en sanning eller ett påstående....

"Kvinnor får lättare förkylning än männ!"


sug på den.....o tolka det rätt! kanske inte så lätt?

mvh AneR
2660751
 
Inlägg: 4
Blev medlem: 2006-12-12/01:00

Inläggav Magnus Brobeck » 2007-06-07/21:42

AneR;14200 skrev:Det stormade till direkt. Kul tycker jag, inte min mening att överhuvudtaget straffa varken admin eller kollektiv. Man ser ganska snabbt hur något som skrivs i skrivandet stund tolkas i en helt annan riktning än tänkt.

Till sist varken en sanning eller ett påstående....

"Kvinnor får lättare förkylning än männ!"


sug på den.....o tolka det rätt! kanske inte så lätt?

mvh AneR


Ja förkylnings meningen var ju kul :) och kan tolkas på minst två sätt med olika betydelse , men kan du förklara ditt första inlägg så att jag tolkar det rätt.

MVH Magnus
Magnus Brobeck
 

Inläggav PierreC » 2007-06-07/21:42

AneR;14173 skrev:Har inte varit inne o läst varje tråd på forumet på ett tag. Så jag tänkte, lika bra att kolla av läget lite, och vad är det folk sitter o skriver till/om varandra???? Borde man inte skämas? Här finns ju massor av påhopp o annat ordbajseri som ligger på förskolenivå. Det finns ju inte en chans att jag kan rekomendera detta forum till någon överhuvudtaget utan att jag själv kommer bli ifrågasatt!

Hoppas verkligen att folk "tänker till" innan man skriver på forumet. Det är väl meningen att vi som är på detta forum ska spegla/stå för BMW och dess motorcycklar.

Undra vad BMW tycker om "missbruket" i märkets namn?

Hade jag varit admin på detta forum hade jag gladeligen tagit en o annan i örat på detta forum.

AneR


Jag personligen har aldrig sett ett "märkesforum" där enbart de positiva egenskaperna framålls.... Vore ju faktiskt kul att se....

Och som andra har nämt så är ju detta forum väldigt lugnt och sansat.
PierreC
 

Inläggav Mimmi » 2007-06-08/17:07

Guzzi-Leif;14190 skrev: /klipp/För övrigt kan knappast ens den mest fanatiske BMW-ägaren påstå att BMW skulle hålla högre klass än andra fabrikat; det är en tillverkare i mängden helt enkelt.

/klipp/

Till sist:
Forum är i hög grad en social inrättning som dessutom tillåter det individuella att synas. Hurra för det!
Hoppas du kommer åter ofta och skriver högkvalitativa inlägg som blir till glädje och nytta för oss alla!


Hej!

Jo det gör det! Nämligen jag själv!:p :)

Men tyvärr håller ju BMW på allt vad de kan för att radera ut sin särart. Detta genom att bygga motorcyklar av typer som det redan går 13 av på dussinet, och som framställs lika bra och kanske bättre av andra fabrikanter. Jag tänker på de rem- och kedjedrivna F och G modellerna. Även K-modellen har de förstört genom att montera motorn på tvären, som tur är har den kardandrift fortfarande.

Nej en RIKTIG BMW har boxermotor, men även längsmotor K-modeller är att hänföra till en äkta BMW!

Däremot instämmer jag till fullo i det sista stycket i det av mig citerade inlägget!



Skulle jag vara märkesfanatiker:confused:
Nä, vem kan tro något sådant...:D
Marie-Louise Grückner
Nie die goldene Mitte,
immer volles Risiko!

Användarvisningsbild
Mimmi
 
Inlägg: 6452
Blev medlem: 2004-09-15/01:00

Inläggav ZiP » 2007-06-08/22:23

Skulle aldrig få för mig att delta i detta forum, om man inte fick dra på smilbanden då o då.

Måste allt va så jävla (får man skriva så) seriöst.

mvh. [SIZE="1"]En som inte alltid tänker efter, före.[/SIZE]
"ZiP"/R1200GS-05
Användarvisningsbild
ZiP
 
Inlägg: 38
Blev medlem: 2005-05-05/01:00

Inläggav Gunnar Elmgren » 2007-06-09/00:40

ZiP;14287 skrev:Skulle aldrig få för mig att delta i detta forum, om man inte fick dra på smilbanden då o då.

Måste allt va så jävla (får man skriva så) seriöst.

mvh. [SIZE="1"]En som inte alltid tänker efter, före.[/SIZE]


Mycket träffsäker analys! Har snabbt kommit att uppskatta detta forum, trots att jag bara varit med några månader. Härliga människor, med en enorm kunskapsbank och en uppriktig anda av att vilja hjälpas åt. Lite 'pajkastning' och tjuvslängar då och då livar bara upp, så länge glimten finns i det utdelande ögat - de få riktiga övertrampen jag sett har snabbt tagits ner på jorden och retts ut. Seriöst ska det visst vara, men det viktigaste är ju att vi har lite kul under tiden!
/// Gunnar Elmgren
R1200GS
F650GS
R90S
CRF250L
701 E
Hva M24
Användarvisningsbild
Gunnar Elmgren
 
Inlägg: 10768
Blev medlem: 2007-05-22/01:00

Inläggav Guzzi-Leif » 2007-06-09/11:03

Humor är en jävligt seriös pryl!
Barnasinne är nödvändigt för att må bra här i livet.
Trams och flams tycker jag inte om men vem är väl jag att dra gränserna för det ena eller andra...

Summa summarum: Hurra för vårt Forum!
(ta mig fan; rimmade det inte också?!)
Leif Gustavsson, Karlstad. Leg tråkmåns och gubbe.
Användarvisningsbild
Guzzi-Leif
 
Inlägg: 2235
Blev medlem: 2004-07-13/01:00

Inläggav Marie » 2007-06-09/13:33

Så här sa en gammal klok kyrkoherde jag känner:

"Det finns ingenting som är så allvarligt att man inte kan skämta om det, och det som man inte kan skämta om behöver man inte ta på allvar....."
Marie Lennerljung
K100 RS "Röd Kalle"
Användarvisningsbild
Marie
 
Inlägg: 5650
Blev medlem: 2005-09-09/01:00

Idag

Inläggav Hans Säfström » 2007-06-09/16:12

mbrobeck;14202 skrev:Ja förkylnings meningen var ju kul :) och kan tolkas på minst två sätt med olika betydelse , men kan du förklara ditt första inlägg så att jag tolkar det rätt.

MVH Magnus


känner jag mig väldigt osäker och även lite skrämd!
Magnus förstår det där med förkylningen men det gör inte jag och varför är män stavat med två m?
Att leva med hot över sig att bli "tagen i örat" kan väl också tolkas på olika sätt?

Själv skulle jag med nöje kunna "vrida om näsan" på på de som flamsar, skojar eller på något sätt inte har vett att uppföra sig på detta Forum he he
Hans Säfström
 
Inlägg: 194
Blev medlem: 2002-04-05/01:00


Återgå till Klubb- och forumrelaterade

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst