Utflykt Karlstad, 5/8

Utflykt Karlstad, 5/8

Inläggav Guzzi-Leif » 2007-08-03/06:32

Finns intresse för synnerligen opretentiös, kort utflykt på söndag eftermiddag, 5/8?
Landar i så fall vid min stuga med möjlighet till bad, bärplock, grillning, fika och allmänt tjöt.
Jag återkommer under dagen om intresse finns.
Leif Gustavsson, Karlstad. Leg tråkmåns och gubbe.
Användarvisningsbild
Guzzi-Leif
 
Inlägg: 2235
Blev medlem: 2004-07-13/01:00

Inläggav T. S. » 2007-08-03/08:18

Det låter mycket trevligt. Jag ska visserligen på Sälenträffen i helgen men Söndag e.m. är jag ju hemma igen. Får jag ihop tiderna kommer jag gärna.
Thomas Säwe
Användarvisningsbild
T. S.
 
Inlägg: 304
Blev medlem: 1985-08-01/01:00

utflyckt

Inläggav Hans Säfström » 2007-08-03/08:28

Trevligt initsiativ!
Kommer på söndag till Karlstad för att åka på
Gälleråsen på måndag.

Vore trivsamt att råka guzzi och andra forumaktiva.
Kommer gärna.
Hans Säfström
 
Inlägg: 194
Blev medlem: 2002-04-05/01:00

Inläggav Guzzi-Leif » 2007-08-03/09:13

Skoj!
Tillräckligt underlag för att vi ska köra tycker jag.

Samling på parkeringen vid Skattkärrs Konsum kl 1400 (försent för någon?) på söndag 5/8. Enkel kartskiss utdelas för några få mils färd på närmast perfekta mc-vägar (åtminstone enligt min smak) via Molkom till min stuga. Cirka fyra mil asfalt och fem km fin grusväg i grundalternativet men variant med längre slinga medförs också. Körning enskilt eller tillsammans beroende på tycke och smak.

Vid resmålet står jag alltså med glödande grill, solsken, utedass, roddbåt, badplats, vacker natur och en kopp kaffe. Övrigt (grillbart, eventuella badkläder för den som är lagd åt det hållet, dryck, fiskeredskap, hyfsat humör, etc.) ordnar var och en själv.

Jag kommer väl att vara framme vid stugan vid 15-hugget så vill någon ansluta direkt kan jag maila kartskiss.

Välkomna, alla ni som vill!
Leif Gustavsson, Karlstad. Leg tråkmåns och gubbe.
Användarvisningsbild
Guzzi-Leif
 
Inlägg: 2235
Blev medlem: 2004-07-13/01:00

Inläggav T. S. » 2007-08-03/09:16

Kan du maila mej en kartskiss vore det fint. Jag borde kunna vara i Skattkärr kl 14 men är inte riktigt säker.
Thomas Säwe
Användarvisningsbild
T. S.
 
Inlägg: 304
Blev medlem: 1985-08-01/01:00

Inläggav Guzzi-Leif » 2007-08-03/09:27

Kartskisser kan sändas tidigast framåt kvällen men då kommer de alldeles säkert till beställande kamrater.
Vad jag ska göra till dess? Arbeta, prova ny hjälm samt tömma utedasset inför söndagen :D
Leif Gustavsson, Karlstad. Leg tråkmåns och gubbe.
Användarvisningsbild
Guzzi-Leif
 
Inlägg: 2235
Blev medlem: 2004-07-13/01:00

Inläggav Stefan Tjust » 2007-08-03/11:14

Trevligt initiativ! :D
Kul att träffa några forumsjälar "IRL". Frugan och jag tackar för din inbjudan och kommer gärna med! Hon kör visserligen Kawasaki numera men det kanske finns nåt busksly vid stugan som hon kan parkera bakom?;)

Stefan
Användarvisningsbild
Stefan Tjust
 
Inlägg: 143
Blev medlem: 2005-12-20/01:00

Inläggav Guzzi-Leif » 2007-08-03/11:23

Alexander;17727 skrev:Trevligt initiativ! :D
Kul att träffa några forumsjälar "IRL". Frugan och jag tackar för din inbjudan och kommer gärna med! Hon kör visserligen Kawasaki numera men det kanske finns nåt busksly vid stugan som hon kan parkera bakom?;)

Stefan


Kawasaki utgör absolut inget hinder för deltagande!
Hälsa frun att den ska få en hedersplats i solen.
Leif Gustavsson, Karlstad. Leg tråkmåns och gubbe.
Användarvisningsbild
Guzzi-Leif
 
Inlägg: 2235
Blev medlem: 2004-07-13/01:00

Inläggav Stefan Tjust » 2007-08-03/11:29

Tack, det kommer hon att gilla.

Stefan
Användarvisningsbild
Stefan Tjust
 
Inlägg: 143
Blev medlem: 2005-12-20/01:00

Inläggav Bengt Allevad » 2007-08-03/16:29

Kommer också, tack.
Användarvisningsbild
Bengt Allevad
 
Inlägg: 1191
Blev medlem: 1996-01-03/01:00

Inläggav Guzzi-Leif » 2007-08-03/17:54

Bengt Allevad;17741 skrev:Kommer också, tack.


Varmt välkommen, broder!
Leif Gustavsson, Karlstad. Leg tråkmåns och gubbe.
Användarvisningsbild
Guzzi-Leif
 
Inlägg: 2235
Blev medlem: 2004-07-13/01:00

Obs!

Inläggav Guzzi-Leif » 2007-08-03/18:09

Ni som vill ha en skiss mailad måste maila mig så jag får er mailadress (många "mail" blev det...). Jag klarar inte att sända med en bilaga genom Forums mailfunktion.

Och:
Föranmälan är inte obligatorisk; i detta lilla format kan vi köra med drop in.
Leif Gustavsson, Karlstad. Leg tråkmåns och gubbe.
Användarvisningsbild
Guzzi-Leif
 
Inlägg: 2235
Blev medlem: 2004-07-13/01:00

Inläggav Temp Galnaste Dansken » 2007-08-03/20:46

Bengt Allevad;17741 skrev:Kommer också, tack.


Eftersom jag inte vett än om jag ska observera på SMC Stockholms kurs på söndagen, finns risken ju att även jag oxå är i trakterna - och det sku vär mycket trevligt att träffas - då hänger jag gärna på..

Bengt - jag har ditt mobil nummer så jag SMS´ar ell. ringer om jag får till det..

Mycket bra initiativ Guzzi-Leif :)
Bästa Bumse MC hälsning
Galne Dansken - Jesper Christensen
Användarvisningsbild
Temp Galnaste Dansken
 
Inlägg: 163
Blev medlem: 2004-03-21/12:00

Inläggav Guzzi-Leif » 2007-08-03/20:53

Galne Dansken;17751 skrev:Eftersom jag inte vett än om jag ska observera på SMC Stockholms kurs på söndagen, finns risken ju att även jag oxå är i trakterna - och det sku vär mycket trevligt att träffas - då hänger jag gärna på..

Bengt - jag har ditt mobil nummer så jag SMS´ar ell. ringer om jag får till det..

Mycket bra initiativ Guzzi-Leif :)


Skoj!
Stressa inte men om du hinner vore det skitroligt!
Leif Gustavsson, Karlstad. Leg tråkmåns och gubbe.
Användarvisningsbild
Guzzi-Leif
 
Inlägg: 2235
Blev medlem: 2004-07-13/01:00

Inläggav Guzzi-Leif » 2007-08-04/10:27

Solskenet verkar säkerställt.
Vägarna är i bra skick.
Måhända hinner badvattnet upp på rätt sida 20-strecket också (är ganska exakt 20 nu).

Välkomna alla som vill, hinner och kan!

(om drottningen kan lyfta sig, må väl också jag?!)
Leif Gustavsson, Karlstad. Leg tråkmåns och gubbe.
Användarvisningsbild
Guzzi-Leif
 
Inlägg: 2235
Blev medlem: 2004-07-13/01:00

Inläggav Thomas Jansson » 2007-08-04/19:24

Kul initaitiv - skall åka söderut under em (Falköping för övernattning sedan Lidköping och Touratech för att prova ut aluväskor till min ögobnsten G/S) men varför inte ta vägen över Molkom?

Att bada & grilla samt lite tjöt med erfarna BMWíster är ju inte helt fel....

Jag försöker komma till Skattkärr 14.00 men vist får du gärna skicka en kartskiss ifall jag inte klarar av att passa tiden. Till min personlighet är jag lite av en erimit och att passa tider är lite ovant, dessutom är vi ju värmlänningar.....;)

Mvh
Thomas
info@jatek.nu
Thomas Jansson
 
Inlägg: 625
Blev medlem: 2007-06-17/11:56

Inläggav Guzzi-Leif » 2007-08-04/21:22

Thomas Jansson;17801 skrev:Kul initaitiv - skall åka söderut under em (Falköping för övernattning sedan Lidköping och Touratech för att prova ut aluväskor till min ögobnsten G/S) men varför inte ta vägen över Molkom?

Att bada & grilla samt lite tjöt med erfarna BMWíster är ju inte helt fel....

Jag försöker komma till Skattkärr 14.00 men vist får du gärna skicka en kartskiss ifall jag inte klarar av att passa tiden. Till min personlighet är jag lite av en erimit och att passa tider är lite ovant, dessutom är vi ju värmlänningar.....;)

Mvh
Thomas
info@jatek.nu


Mail på väg till dig, broder.
Välkommen!
Leif Gustavsson, Karlstad. Leg tråkmåns och gubbe.
Användarvisningsbild
Guzzi-Leif
 
Inlägg: 2235
Blev medlem: 2004-07-13/01:00

Rapport

Inläggav Guzzi-Leif » 2007-08-05/22:58

Fem ytterst trevliga Forum-figurer kom med varsin mc.

Tyvärr hade solen kört vilse och vinden följt oss till resmålet men i övrigt blev det ett mycket bra möte med lugn körning (jag åkte först juh), grillning och en väldig massa intressanta diskussioner.

Tack ni som kom!
och
Välkommen åter när ni vill!

PS: Bilder finns men jag frågade inte om de kunde publiceras så jag behåller dem i min dator tills vidare. DS
Leif Gustavsson, Karlstad. Leg tråkmåns och gubbe.
Användarvisningsbild
Guzzi-Leif
 
Inlägg: 2235
Blev medlem: 2004-07-13/01:00

Inläggav Stefan Tjust » 2007-08-06/09:40

Åsa och jag tackar Leif för gästfriheten! Vi uppskattade utflykten mycket och trivdes gott med alla som var där.
OK från vår sida med bildpublicering.
Jag vill också lägga in en mild protest till rättstavningsledare Hans S! Jag kan stava till initsiativ...iniativ...ini..äsch.......;)

Mvh Stefan & Åsa
Användarvisningsbild
Stefan Tjust
 
Inlägg: 143
Blev medlem: 2005-12-20/01:00

Inläggav Thomas Jansson » 2007-08-06/20:24

Jo tack - det var trevligt.

Själv fortsatte jag ju några mil söder om Falköping för att idag uppsöka Lidköping och Touratech.

De har dock likt teater och annan kulturverksamhet stängt på måndagar så det blev inga lådor - det var ju lite snöpligt.

Jag tror jag investerar i en TIG-svets och smider ihop lådorna själv...
Thomas Jansson
 
Inlägg: 625
Blev medlem: 2007-06-17/11:56

Inläggav Guzzi-Leif » 2007-08-06/22:50

Thomas Jansson;17916 skrev:Jo tack - det var trevligt.

Själv fortsatte jag ju några mil söder om Falköping för att idag uppsöka Lidköping och Touratech.

De har dock likt teater och annan kulturverksamhet stängt på måndagar så det blev inga lådor - det var ju lite snöpligt.

Jag tror jag investerar i en TIG-svets och smider ihop lådorna själv...


Det var väl snöpligt!

Svetsa åstad du! Enda risken är väl att det blir en heltidssyssla när omgivningen får se resultatet och vill beställa av dig....

För övrigt är vi nu några stycken som vet vem som har Sveriges i särklass vackraste externa bränslefilterhållare - ujujuj vilken snits, Hans S!
Leif Gustavsson, Karlstad. Leg tråkmåns och gubbe.
Användarvisningsbild
Guzzi-Leif
 
Inlägg: 2235
Blev medlem: 2004-07-13/01:00

Inläggav Thomas Jansson » 2007-08-07/09:13

Guzzi-Leif;17927 skrev:
Svetsa åstad du! Enda risken är väl att det blir en heltidssyssla när omgivningen får se resultatet och vill beställa av dig....


Jag gjorde faktiskt egna väskor i glasfiber på 70-talet.

Det lutar nog åt att jag slöjdar ihop de första i stålplåt - de skall ju sitta på G/S och där kan den ökade vikten jämfört med alu kanske t o m vara till fördel med tanke på vinterkörningen.

Funktion och hållfasthet är inga problem att åstadkomma - däremot så kan det vara problem med finish.

Men för de som vill ha packväskor som ser ut som de har gått jorden runt redan som nya kan det ju kanske finnas en marknad....

Såg för en tid sedan en Djepr sidovagn som hade brevlådor i plåt som packväskor - t o m adresserna satt kvar (olika på de båda lådorna) - alla sätt är ju bra utom de dåliga....
Thomas Jansson
 
Inlägg: 625
Blev medlem: 2007-06-17/11:56

Guzziland

Inläggav Hans Säfström » 2007-08-07/22:58

Hej allesammans!

Tänk att bara ta några kliv från farstukvisten så är man i sjön om man så önskar! Sagolik miljö!
Vad mycket trevligt folk man träffar på i MC leden och vad mycket teknik-
intresse det finns.

Min hållare av bränslefilteret är jag väldigt glad över ,
Själva idén att flytta ut det kommer naturligtvis från "oraklet från Trångsund" Bengt Allevad...vem annars?
Min insats blev att designa och rita hållaren och via min duktiga smed låta
tillverka en prototyp . Den blev ju ganska grovt tillyxad men det räckte för att en kompis till Bengt kunde medhelst svarv få det till det smycke som det faktiskt blev.
Jag brukar få frågor om filterhållaren och jag är alltid noga med att påpeka att min insats i sammanhanget varit ganska blygsam och utan goda kamrater så hade det nog bara hamnat på ett papper.

Apropå stavning av inisiativ så kanske Lime också stavat rätt, det är inget lätt ord minsann och jag hade hoppats att Mari skulle kolla lite med rödpennan och visa lite var skåpet skall stå. .:D
Kanonvägar Leif,
det tyckte min gula Bumse också när vi passade på att slita lite på den fina asfalten.

Heders och tack allesammans för en trevlig träff i
Värmlandskogen!

Hasse
Hans Säfström
 
Inlägg: 194
Blev medlem: 2002-04-05/01:00

Inläggav Hans Säfström » 2007-08-08/08:46

Guzzi-Leif;17865 skrev:Fem ytterst trevliga Forum-figurer kom med varsin mc.

Tyvärr hade solen kört vilse och vinden följt oss till resmålet men i övrigt blev det ett mycket bra möte med lugn körning (jag åkte först juh), grillning och en väldig massa intressanta diskussioner.

Tack ni som kom!
och
Välkommen åter när ni vill!

PS: Bilder finns men jag frågade inte om de kunde publiceras så jag behåller dem i min dator tills vidare. DS


Jodå om man nu fastnat på någon bild så är
det bara att löpa linan ut.
"Lägg ut" som han sa Bo Holmström reportern vid Norrmalmstorg ni vet.
Hans Säfström
 
Inlägg: 194
Blev medlem: 2002-04-05/01:00

Inläggav T. S. » 2007-08-08/11:21

Guzzi-Leif;17865 skrev:Fem ytterst trevliga Forum-figurer kom med varsin mc.
PS: Bilder finns men jag frågade inte om de kunde publiceras så jag behåller dem i min dator tills vidare. DS


JAg sällar mej till mängden och tackar för en trevlig träff.
Mitt utseende är inte mycket att göra åt (möjligen skulle en kam göra underverk). så kör på med bilderna.
Thomas Säwe
Användarvisningsbild
T. S.
 
Inlägg: 304
Blev medlem: 1985-08-01/01:00

Bilder

Inläggav Guzzi-Leif » 2007-08-08/15:41

Bild

Bild

Bild
Leif Gustavsson, Karlstad. Leg tråkmåns och gubbe.
Användarvisningsbild
Guzzi-Leif
 
Inlägg: 2235
Blev medlem: 2004-07-13/01:00

Bilder

Inläggav Guzzi-Leif » 2007-08-08/15:41

Bild

Bild

Natur, grillat och mc-tjöt levererat enligt löfte!
Leif Gustavsson, Karlstad. Leg tråkmåns och gubbe.
Användarvisningsbild
Guzzi-Leif
 
Inlägg: 2235
Blev medlem: 2004-07-13/01:00


Återgå till Klubb- och forumrelaterade

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst