Bror Gårdelöf skrev:"Mitten är en livsfarlig position i politiken. Man blir påkörd från bägge håll."
Margaret Thatcher, citerad i Hans-Gunnar Axbergers "Statsministermordet".
Fredric Fredricson skrev: Dom fick varsin brandbil.
För länge sen när vi var jägare-samlare så var det männen som gick ut i strid när det var påkallat. ...
En man och tio kvinnor kan göra tio barn på nio månader men en kvinna med tio män är betydligt mindre produktiva.
... även om hon nu måste hålla testosteronnivån nere för att få vara med och tävla.
Jag är för trans-rättigheter men vad det gäller sport vet jag inte alls hur man skall bete sig och vad som är rätt.
Bror Gårdelöf skrev:....
Jag undrar, om jägar-samlarkulturerna krigade särskilt mycket. På den tiden var det glesare mellan människoflockarna, och de var inte så stora. För inte så länge sedan såg jag ett program om de första jordbrukskulturerna. Där påstods, att en bieffekt av dem var krig - något som alltså inte skulle ha förekommit tidigare. Men där är jag okunnig och böjer mig för expertis.
.....
Bror Gårdelöf skrev:"Bara Gud kan göra ett träd. Människan kan göra ett träd löjligt."
Tage Danielssons anatema över direktreklam. Associationen kom omedelbart, efter att vi idag, för första gången på decennier, fått en trave reklam i brevlådan. Det tog två sekunder, innan polletten trillade ner. För en tid sedan råkade sopbilsföraren backa på vår brevlåda, och igår monterade jag en ny. Det dröjer emellertid ytterligare någon vecka, innan vi får dekalerna - inklusive "Ej reklam, tack". Tills de monterats, antar jag, att vi får finna oss i att kasta ytterligare papper direkt i återvinningskassen.
Bror Gårdelöf skrev: "Krigets första offer är sanningen." Så länge jag kan minnas, har det varit självklart, att frasen myntades av Winston Churchill. Men han citerade någon grek från antiken.
Bror Gårdelöf skrev: ... monoteism - en gud, ingen annan, för hela folket. Det är ett krav, som allra tydligast formuleras i första budordet: "Du skall inga andra gudar hava jämte mig."
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst