Nån som spelar datorspel

Nån som spelar datorspel

Inläggav Knut Natt och Dag » 2013-01-23/21:48

Jag undrar hur många som spelar datorspel och vad ni spelar? Är det bara folk i vissa åldrar som spelar eller gör man det gammal som ung?

Själv är jag 54 och har spelat datorspel och PS3 och XBOX (är väl samma sak egentligen) sedan jag slutade röka vid 49 års ålder. Ville hålla fingrarna sysselsatta och har inte kunat sluta sedan dess ;-)

Just nu har jag återupptäckt GTAIV som ju har hur sköna gatumiljöer som helst - det finns en ny karaktär att spela i Liberty City - Johnny som är med i det kriminella MC-gänget Lost MC.
Helsingborg och Onsala (D15 men också D14)
R1200RT
KLE 500
Användarvisningsbild
Knut Natt och Dag
 
Inlägg: 538
Blev medlem: 2012-07-17/10:33

Re: Nån som spelar datorspel

Inläggav Peter Nordlund » 2013-01-24/17:48

Skulle säga att lyssna på musik är nummer ett men som nummer två kommer spel, och då mest på PC sedan barnsben, tillhör ju den generationen som växt upp med datorer i skolan, ABC 80 var nog den första i åk7 sedan min första egna en Vic64->Amig500->PC
kör också xbox men ganska begränsat då jag föredrar mus+tangentbord istället för joystick.

Ang spel så var jag en inbiten MMORPG (Massively Multiplayer Online Roleplaying Game) men det har jag på senare år fallit ifrån då det inte just nu känns lika roligt, och tar så mycket tid i anspråk.
Just nu spelar jag Portal 2 som jag rekommenderar alla som gillar charmiga pusselspel, samt Borderlands 2 och Xcom Enemy Unknown och Slutligen Planetside 2 som jag älskar!
Jag kommer alltid att älska spel även om jag fyller 46 i år :)
MC: *MC Paus*
Katt: Elmo & Elvis
Användarvisningsbild
Peter Nordlund
 
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2011-05-26/22:16
Ort: D5 - Strängnäs

Re: Nån som spelar datorspel

Inläggav Fredrik J » 2013-01-24/19:23

Nu är ju jag bara barnet med mina 40år, men en hel del spelande har det framför allt varit, inte så mycket de sista åren annat än Bioshock 1&2 som nog tillhör mina favoriter framför allt estetsikt, men när det begav sig spelade jag en hel del av orginal Call of Duty & United offensive lite halvseriöst. Överlägset mest tid har jag nog dock lagt på de gamla klassikerna Diablo 2 och Heroes of might and magic 2&3, det var tider det när man var bekymmerslös student och kunde sitta uppe hela nätterna :)

Funkar ju bra med spel under vintermånaderna så att man inte fördriver tiden med att längta ihjäl sig eller beställa massa tillbehör till hojen.
R1250GSA '20
R1200GSA '10 Såld
R1200R '07 Såld.
D10 Göteborg
Användarvisningsbild
Fredrik J
 
Inlägg: 733
Blev medlem: 2009-11-07/11:20

Re: Nån som spelar datorspel

Inläggav Lars Arvidsson » 2013-01-24/21:08

Gta IV, Max payne III å alla rallyspel jag kan komma över :)
Lars i Vedum Grusinstruktör +motorsportentusiast
Användarvisningsbild
Lars Arvidsson
 
Inlägg: 269
Blev medlem: 2008-01-10/01:00

Re: Nån som spelar datorspel

Inläggav Knut Natt och Dag » 2013-01-24/21:36

Bilar är cool, Forza på XBOX och Live for Speed på datorn. Däremot tycker jag att GT5 suger rejält. Gillar rally också och önskar att Colin McRae kunde bli ett riktigt rallyspel utan de töntiga banorna som jag antar finns där för att kidsen ska tycka det är kul. WRC funkar inte riktigt grafiskt även om SS är sköna i WRC 3 och känslan är rätt ok.

Spelar också COD men tröttnar lite på det. Är inte tillräckligt snabb vare sig i huvudet eller fingrarna för att hänga med i multiplayer där. Går lite bättre i Battlefield BC.

Gillar verkligen GTA IV som jag tycker har blivit ännu bättre än förr - är det bara jag som tycker att de förfinat både stan med dess belysning och stämning och bilarnas karaktär och finish sedan första versionen som ju kom för fem år sedan?

Flyger lite FSX också och gillar riktigt detaljerade och snygga modeller (PMDG). Tyvärr äter FSX processorkraft och grafikminne så det lägger av rätt vad det är trots schysst speldator med bra grafik och i7-processor.

Men - Vår, Sommar och Höst = hojåkning
Helsingborg och Onsala (D15 men också D14)
R1200RT
KLE 500
Användarvisningsbild
Knut Natt och Dag
 
Inlägg: 538
Blev medlem: 2012-07-17/10:33

Re: Nån som spelar datorspel

Inläggav GrahamBarlow » 2020-03-29/10:29

Jag tror att alla i den unga generationen och barnen spelar dataspel och jag också. Jag spelar vanligtvis Fifa 20, Call of Duty, Age of Mythology och många andra spel. Jag älskar att spela spel på dator och online och spendera min fritid.
Användarvisningsbild
GrahamBarlow
 
Inlägg: 1
Blev medlem: 2020-03-28/17:16


Återgå till OT-forumet

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst