Ett inlägg i veckan är långt under din standard

Måns Ulveståhl skrev:Öka takten Mats!
Ett inlägg i veckan är långt under din standard
BmwMats skrev:Så skall en BMW skötas om....
Olof Eriksson skrev:Idag så tvättas det förfilter till min bumse. Skiten bara ramlar av.
BmwMats skrev:Olof Eriksson skrev:Idag så tvättas det förfilter till min bumse. Skiten bara ramlar av.
Förfilter ???![]()
Det ser mer ut som små tomteluvor
Micce1980 skrev:Besiktigade hojen idag, inget att anmärka på mer än att halvljuset står precis så långt ner det får så blir att kolla på det men fick snarare ett tack för besöket annars
BmwMats skrev:Micce1980 skrev:Besiktigade hojen idag, inget att anmärka på mer än att halvljuset står precis så långt ner det får så blir att kolla på det men fick snarare ett tack för besöket annars
Gott att det bara blev en muntlig anmärkning bara, om jag förstår det rätt.
Själv fick jag beskedet att dom inte ville se min motorcykel någon mer gång på bilprovet, jag vet inte hur jag skall tolka det...![]()
Tyckte dom inte om min BMW K75s ?
(Besiktningsgrabben drog iväg på bilden här nedan, kom tillbaka efter rundan och sa: "aldrig mer"...)
Micce1980 skrev:Nej precis bara en påtalning att lyset borde höjas lite
Har de inte skyddsställ hos dig.(?) På Svensk bilprovning här är de noga med att ha det i all fall. Kan tyckas som en ändå god ide även om hojen bör vara ok efter deras kontroll
BmwMats skrev:
Jo, hojen fick med beröm godkänt, som alltid under alla år.
Fram till nästa tillfälle för inställelse, så har den uppnått fyrtio år, så då blir den befriad från detta, vilket innebar att inte förrän 2099-12-31 kanske den är välkommen in på nytt, men då lever väl vare sig jag eller besiktningsgubben längre...
Magnus Brobeck skrev:BmwMats skrev:
Jo, hojen fick med beröm godkänt, som alltid under alla år.
Fram till nästa tillfälle för inställelse, så har den uppnått fyrtio år, så då blir den befriad från detta, vilket innebar att inte förrän 2099-12-31 kanske den är välkommen in på nytt, men då lever väl vare sig jag eller besiktningsgubben längre...
Säg inte det, du verkar kunna hålla liv i det mesta, långt efter dess tekniska livslängd, med lite meckande.
Med vänlig hälsning, Magnus![]()
Olof Eriksson skrev:Skulle bara lite snabbt byta en wire...
Olof Eriksson skrev:Tyckte att jag var värd två nygrillade burgare med lika många öl. Har man renoverat bromsar så har man ju sparat gissningsvis 4000 kr. Det borde nog en verkstad tagit gissar jag.
Grejen nere till höger sitter på baksidan och det sitter en identisk del på andra sidan som sitter fast i själva bromsoket. Sätter man denna emot så är det ett runt hål som bildas där man trär vajern innuti. Och utanför drar man en tätningshylsa.
BmwMats skrev:Härligt när pärlan får lite omvårdnad, även om den inte rullat så mycket i år
BmwMats skrev:Härligt att se hojarna, trevligt att det blev en fin MT07.
Ny och fin hoj ju.
Grattis
Kenneth Lundgren skrev:Mitt fantastiska skinnställ...
...Ja, riktiga män kör i skinnställ
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 1 gäst