BmwMats skrev:Härligt att se att flitens lampa lyser i garagen runt om i landet...
Roger Gross skrev:Ett tips, BrooklynS: Om man tittar på ditt foto nr 2 i raden kan man ana att abs-kabeln ligger mot huggerns bakre fäststag!? Precis vid den bakre kabelhållarens främre fästöra. Ta en tång och vinkla till kabelhållaren så att nämnda kabel inte ligger mot fästörat - kan spara både tid och pengar att fixa detta innan kabelhöljet skadats...
Vänliga hälsningar,
Roger G
Roger Gross skrev:Ett tips, BrooklynS: Om man tittar på ditt foto nr 2 i raden kan man ana att abs-kabeln ligger mot huggerns bakre fäststag!? Precis vid den bakre kabelhållarens främre fästöra. Ta en tång och vinkla till kabelhållaren så att nämnda kabel inte ligger mot fästörat - kan spara både tid och pengar att fixa detta innan kabelhöljet skadats...
Vänliga hälsningar,
Roger G
F800åkare skrev:Häftig!
F800åkare skrev:Började hojkarriären på en f800st. Det kopplat med brist på fantasi vid reggning.
BmwMats skrev:By the way... Ber om ursäkt för min okunnighet, men varför heter en innerskärm "hugger" ?
Bror Gårdelöf skrev:BmwMats skrev:By the way... Ber om ursäkt för min okunnighet, men varför heter en innerskärm "hugger" ?
Jag googlade och hittade följande på MCM:s sida:
"By closely following the contours of the rear tyre, a hugger acts as a protective shroud..."
Gissningsvis handlar det om, att en hugger monteras nära däcket - "kramas".
Bror Gårdelöf skrev:"Innerskärm" torde vara en helt adekvat benämning - men vi lever i anglicismernas tid.
Ibland är det bra. "Boxertwin" är engelska - och knappt det. Dels särskrivs det i engelskan - "boxer twin" - och dels används minst lika ofta "flat twin". Men jag förespråkar definitivt inte, att vi skall börja använda "tvåcylindrig boxarmotor" eller "platt tvåcylindrig motor"!
(Dock är en alternativ benämning på Folkabubblans och Porsches klassiska motorer "pannkaksfyra/-sexa".)
"Tvåcylindrig motor med horisontellt motstående cylindrar" är väl den närmaste någorlunda svenska benämning man kan hitta, avseende BMW:s klassiska koncept - men det blir onekligen en smula otympligt!
Bror Gårdelöf skrev: Däremot vete tusan, om jag någonsin hört Ferraris motsvarigheter benämnas "pannkakstolvor".
F800åkare skrev:Totalt har alla dessa jobb kostat den hiskeliga summan av 350kr.
F800åkare skrev:Ärligt talat så är min hoj en kymco som jag satt bmw emblem på, har inte råd med en riktig.
F800åkare skrev:Ärligt talat så är min hoj en kymco som jag satt bmw emblem på, har inte råd med en riktig.
Måns Ulveståhl skrev:F800åkare skrev:Ärligt talat så är min hoj en kymco som jag satt bmw emblem på, har inte råd med en riktig.
Är det inte så alla gör???
Måns Ulveståhl skrev:Du har väl en Volvo Kovlingen?
Klistra på Ferrarimärket
Måns Ulveståhl skrev:F800åkare skrev:Ärligt talat så är min hoj en kymco som jag satt bmw emblem på, har inte råd med en riktig.
Är det inte så alla gör???
Ecklesiastik skrev:...
när varken stålborste på borrmaskin eller etanol biter på fettet och värmning endast gjorde att man skapade en ännu hårdare glaserad yta får man bruka lut. När inte heller det funkar får man bruka kokande lut
här står jag i ståtlig majestät och försöker skruva tillbaka crashbågen
Birger Larsson skrev:Kört in nyförvärvet. (efter en rejäl kontroll runda).
Birger.
BmwMats skrev:Kul med bilder och text, roligt att följa ditt arbete med din fina hoj. Värd att vårdas !
BmwMats skrev:Åkte iväg till den "Blå Butiken" och införskaffade en däckkrängningsutrustning.
(https://www.biltema.se/bil---mc/mc/verk ... 2000022238)
BmwMats
BrooklynS skrev:
Vi gick ihop några stycken och köpte en Rabaconda inkl fem riktigt bra däcksjärn.
Igår kväll sulade vi om två hojar till sommardäck.
DO D1
(R100RS-78, R1100RS-00, R1200ST -05)
R1200GSA-15
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst