Elpriset

Elpriset

Inläggav Måns Ulveståhl » 2021-10-11/20:41

Just nu ligger det rörliga elpriset på ca 126 öre/kWh (Stockholm) med alla pålagda skatter och moms - ca 140% upp sedan januari.
Anledningen vet jag, men undviker att diskutera då det inkluderar politik utan konsekvenstänk.

Eftersom jag tillhör en nybildad bostadsrättsförening, vilken fortfarande har ett rörligt elpris så är kostnaden kännbar.
Nu har jag fått uppdraget att bla sluta avtal med nuvarande, eller ny eleleverantör för BRF:s räkning.
Något som blir delikat då elpriset kommer att fortsätta öka under kommande vintermånader, men inte lockar att binda sig till något fast elpris under en längre tidsperiod pga nuvarande rekordnivå.

Är det någon här som använder sig av Fortum och deras s.k. portfolio management?
Denna riktar sig främst till större BRF:er och företag.
Aktiv management med mix av rörligt och fast pris för en grupp bestående av större kunder.
R1250RS
Användarvisningsbild
Måns Ulveståhl
 
Inlägg: 3746
Blev medlem: 2016-07-27/18:46
Ort: Stockholm/Malmö

Re: Elpriset

Inläggav GSven » 2021-10-13/20:16

Måns Ulveståhl skrev:Just nu ligger det rörliga elpriset på ca 126 öre/kWh (Stockholm) med alla pålagda skatter och moms .......
Nu har jag fått uppdraget att bla sluta avtal med nuvarande, eller ny eleleverantör för BRF:s räkning.
Något som blir delikat då elpriset kommer att fortsätta öka under kommande vintermånader,....

Är det någon här som använder sig av Fortum och deras s.k. portfolio management?
Denna riktar sig främst till större BRF:er och företag.
Aktiv management med mix av rörligt och fast pris för en grupp bestående av större kunder.


Nej, inte erfarenhet av Fortum. Däremot dalakraft.se, som levererar i hela landet. Jag har motsvarande produkt för privathus, Dala Elfond, finns för företag och stora organisationer också.
Tag kontakt och se vad de kan erbjuda, ibland är det viktigt träffa avtal före 1 november.
Sven
Sven Erik
R 1250 GS -22
GSven
 
Inlägg: 251
Blev medlem: 2015-06-16/20:45

Re: Elpriset

Inläggav Måns Ulveståhl » 2021-10-15/15:56

GSven,

Jag missade tyvärr Dala, men det blev Vattenfall.
Det blir att prova på, och se om resultatet motsvarar förväntningarna.
R1250RS
Användarvisningsbild
Måns Ulveståhl
 
Inlägg: 3746
Blev medlem: 2016-07-27/18:46
Ort: Stockholm/Malmö


Återgå till OT-forumet

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst