Magnus Brobeck skrev: För att återföra till Whiskytråden så skulle jag få kväljningar om någon hällde i 40g socker per liter i min favorit Whisky och bytte smak. Lite som att byta ämne i en tråd.
Bror Gårdelöf skrev: och jag undrar, om jag inte även nämnt Lysholms Linie Aquavit. Jag anser fortfarande, att deras marknadsföringsgimmick - att akvaviten, lagrad i ekfat, färdats med fartyg jorden runt och således två gånger passerat Ekvatorn - slår det mesta.
Kovlingen skrev:Roger Gross skrev:Tveksamt om detta jobb ska rekommenderas till "en glad amatör" - finns många fallgropar...
Liknar när man skulle söka en dam i unga år . Övning ger färdighet Roger
(Våga och vinn !)
Blir jag moddad nu igen tro
HåkanH skrev:Nackdelen med spritdrycker som skjutsats jorden runt i ett fartyg, är att det är stor risk att man lätt blir
sjösjuk av att dricka av den!
Kovlingen skrev:HåkanH skrev:Nackdelen med spritdrycker som skjutsats jorden runt i ett fartyg, är att det är stor risk att man lätt blir
sjösjuk av att dricka av den!
DEN var BRAA !
lordnisse skrev:Även jag kör K1200RS fast att det skulle skjuta på rejält med hälften av pållarna ute ur stallet håller jag inte med om. Men räcker till och blir över. Motorn har bra med kraft över hela registret men saknar lite lekfullhet när man gasar på lite. Även jag kan hålla med om att det är en förbannat bra och kompetent hoj för sin ålder, grymma bromsar och stadig vid full broms, kört många modernare hojar som varit betydligt sämre. Största nackdelen är nog som tidigare skrivits att den saknar lite av lekfullheten vid kurviga vägar i lägre fart, men man får ju sällan allt, min har gått dryga 9000 mil och det enda problem jag haft är ett kärvande bromsok bak. Billig att försäkra förhållande till prestandan, bra köp tycker jag.
BmwMats skrev:lordnisse skrev:Även jag kör K1200RS fast att det skulle skjuta på rejält med hälften av pållarna ute ur stallet håller jag inte med om. Men räcker till och blir över. Motorn har bra med kraft över hela registret men saknar lite lekfullhet när man gasar på lite. Även jag kan hålla med om att det är en förbannat bra och kompetent hoj för sin ålder, grymma bromsar och stadig vid full broms, kört många modernare hojar som varit betydligt sämre. Största nackdelen är nog som tidigare skrivits att den saknar lite av lekfullheten vid kurviga vägar i lägre fart, men man får ju sällan allt, min har gått dryga 9000 mil och det enda problem jag haft är ett kärvande bromsok bak. Billig att försäkra förhållande till prestandan, bra köp tycker jag.
Trevlig recension av din knarr... Nästan så man blir lite köpsugen själv...
lordnisse skrev:Kovlingen, man vill alltid ha mera pulver i maskinen, varje gång man kör...... Men behöver man det, näää, troligen inte.
Kovlingen skrev:lordnisse skrev:Kovlingen, man vill alltid ha mera pulver i maskinen, varje gång man kör...... Men behöver man det, näää, troligen inte.
99% NEJ men händer att planeringen blir fel (för min del) och omkörningsfältet är i kortaste laget .
= Dålig planering
Kovlingen skrev:Ålderns rätt
Bror Gårdelöf skrev:En fråga till Håkan - eller vem som helst, som vet: Jag tror mig aldrig ha sett effekt- och vridmomentkurvor för vare sig den strypta eller ostrypta versionen av K 1200 RS. Har någon tillgång till dessa och kan lägga upp dem?
Bror Gårdelöf skrev:Gissningsvis förtjänar en del av ovanstående inlägg - exempelvis de om motorkaraktäristika - mycket väl en plats under "K-modeller" alternativt "Generella frågor", men moderator valde vid något tillfälle att skapa Pladdertråden, och nu har de hamnat här.
Bror Gårdelöf skrev:Gissningsvis förtjänar en del av ovanstående inlägg - exempelvis de om motorkaraktäristika - mycket väl en plats under "K-modeller" alternativt "Generella frågor", men moderator valde vid något tillfälle att skapa Pladdertråden, och nu har de hamnat här.
BmwMats skrev:Oj, då har jag fortsatt i fel tråd... Ber om ursäkt för det...
Bror Gårdelöf skrev:Jag har tvättat, strukit och plockat in min egen tvätt, sedan jag flyttade från mina föräldrar - och efter att jag bildat familj, har det i huvudsak varit min uppgift för hela hushållet.
Nu behöver jag ju inte söka efter uppgifterna, för nu har Mimmi och Kapten besvarat dem.
I den mån någon annan undrar samma sak i framtiden, och jag råkar se det, får jag väl hänvisa honom/henne till pladdertråden.
Bror Gårdelöf skrev:Hade frågan kommit "ur ingenting", skulle jag ha gjort det, men den dök upp (än en gång) i mitt huvud, efter att frågan ställts i "originaltråden" om skillnaderna mellan den strypta och ostrypta versionen av K 1200 RS. Just där och då kändes det vettigt att ställa frågan - och svar kom ju omgående.
BrooklynS skrev:Hej!
Grejen är att ingen kan hålla på att överlåta all sortering av inlägg till moderatorerna. De skall läggasrätt från början.
Sker det av misstag av en nybörjare är det en sak, men när fem personer tvingas lägga timmar på forumstädning enbart pga ovilja att rätta sig efter forumreglerna är det något helt annat.
Forumet är en klubbresurs som först och främst finns till för utbyte av information, tekniska tips, intressanta resmål osv. Eftersom det absolut finns en social aspekt så finns även OT-avdelningen - där trådämnen fortfarande skall följas, men valet av ämne är mer fritt.
Anledningen till det är överskådlighet och sökbarhet, dvs att forumet skall fortsätta vara en resurs och inte bara ett klotterplank. Tyvärr har vi medlemmar som valt att lämna forumet på grund av svårigheten att hålla sina och andras trådar rena från svammel. Synpunkter inkommer inte sällan på just detta även från aktiva forumister som ledsnat på svammel i trådar där svammel inte hör hemma.
Ett forum bygger på att deltagare skriver inlägg. Gör gärna det, men i rätt avdelning och i för ämnet avsedd tråd.
Är skrivklådan alltför stor för att kunna hålla sig till de synnerligen enkla reglerna är det kanske en bra idé att starta en blogg, som säkert inte skulle sakna publik förutsatt att verkshöjden är på någorlunda nivå.
Skickat från min iPad med Tapatalk Pro
Bror Gårdelöf skrev:Till Assar: Du har rätt. Förkortningen ifråga hade jag ingen aning om!
Bror Gårdelöf skrev:Håller med om öppet mål - och jag fick inte heller spela i något bättre lag.
Men bytet från skinn till textil hade andra skäl, där det främsta är att slippa fatta beslut om, huruvida regnstället skall på eller ej - och enligt Murphy's lag blev det ofta fel beslut "åt båda hållen".
Med åtskilliga års erfarenhet har jag dessutom konstaterat, att skinn visserligen är skönare på kroppen, men dess temperaturmässiga komforten är avsevärt mindre än textilställets. (Då avser jag inte BMW Atlantis.)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst