Tar en paus

Tar en paus

Inläggav Peter Nordlund » 2023-04-30/19:10

...från MC ägandet :|

I fredags sålde jag min hoj.

Det blev via Blocket och en mycket trevlig kvinna ifrån Sundsvall som blev som förälskad i den på direkten :D
Det var härligt att se!
Hennes make var med fastän han kör HD.... :shock:


Så nu har bytt ut profilbild och redigerat min signatur.

Detta var inte helt enkelt att sälja den bästa hoj jag haft, men å andra sidan var det under rådande omständigheter rätt beslut, det var för mycket pengar som stod stilla mer än som kändes rimligt.
Det var ingen som hindrade mig från att köra, viljan och kanske mest drivet att ge sig ut saknades.

Och då ämnet är lite svårt att tala om så försöker jag föregå med gott exempel, jag har inte mått bra på många många år och när jag för flera år sedan tog tag i det så insåg jag att förtränga jobbiga saker fungerar utmärkt...ett tag... sedan kommer det ikapp dig och när du som jag börjar rota i det så kan det bli överväldigande mycket att hantera, ungefär så är den korta versionen.

Så nu jobbar jag med det och har inte alls fattat något beslut att sluta köra hoj, jag kallar det en paus, så får vi se var jag hamnar :)

Jag stannar kvar som medlem i klubben och medlem i SMC, det känns självklart!

Kommer läsa mycket här och på Facebook men kanske inte har så mycket att dela med mig av, vi får se.

Jag hoppas att det är lite "vuxenpoäng" på detta beslut, vi får se framöver ;) :)

Kram på er!
MC: *MC Paus*
Katt: Elmo & Elvis
Användarvisningsbild
Peter Nordlund
 
Inlägg: 2297
Blev medlem: 2011-05-26/22:16
Ort: D5 - Strängnäs

Re: Tar en paus

Inläggav Magnus Brobeck » 2023-04-30/19:33

Kram på dig själv!!

Fortsätt gärna hänga här på forumet och för övrigt så är mitt, numera, knivrakande en följd av en av dina trådar.

Med vänlig hälsning, Magnus
There are two rules in life:
1. Never give out all the information.
2.
Användarvisningsbild
Magnus Brobeck
Webmaster
 
Inlägg: 2144
Blev medlem: 1994-04-06/01:00

Re: Tar en paus

Inläggav BmwMats » 2023-04-30/21:56

Peter, det var fint skrivet, det finns fler hojar i framtiden om det skulle vara så.

Vi håller kontakten på något sätt, Du är alltid välkommen att höra av Dig !
Klappa om och sköt om dom små kissekatterna ! :-)

/BmwMats
Jag tycker inte om fakta, dessa stör min argumentation...
Numera med GS
Användarvisningsbild
BmwMats
 
Inlägg: 6108
Blev medlem: 2015-05-22/17:55
Ort: P-län

Re: Tar en paus

Inläggav Sahlin » 2023-09-07/10:23

Då har vi hamnat i samma sits Peter eftersom både jag och frugan har sålt våra hojar. Anledningen är min förbannade artros som blir allt värre. Jag var nere i Normandie vid midsommar och då märkte jag ganska snabbt att det här håller inte. Hur som helst så lyckades vi ta oss runt och hem igen, och det var en helt fantastisk resa. Huruvida jag och frugan kommer att vara kvar som medlemmar här i klubben har vi inte riktigt bestämt än, men några fler motorcyklar lär det med största sannolikhet inte bli. Tråkigt, men ibland får man bita i det sura äpplet :cry:
I Sverige är lagom bäst, i alla andra länder är bäst bäst.
Användarvisningsbild
Sahlin
 
Inlägg: 314
Blev medlem: 2016-10-25/16:08
Ort: Laholm

Re: Tar en paus

Inläggav Peter Nordlund » 2023-09-07/13:16

@Sahlin
Vad tråkigt att höra att det fysiska sätter stopp för dig :cry:

Själv är jag inte särskilt gammal, men när jag började med hoj 2011 så var jag i dålig form och det märktes på hur jag kunde njuta av körningen, fick karpaltunnelsyndrom som höll på att sätta stopp helt men efter operation blev jag 100% återställd.

Normandie låter härligt, för mig som aldrig varit utanför Sverige söderut i Europa låter det väldigt exotiskt, kul att ni fick några bra minnen med er hem.

Ta hand om dig!
MC: *MC Paus*
Katt: Elmo & Elvis
Användarvisningsbild
Peter Nordlund
 
Inlägg: 2297
Blev medlem: 2011-05-26/22:16
Ort: D5 - Strängnäs

Re: Tar en paus

Inläggav BmwMats » 2023-09-07/22:37

Beklagar Stefan, tråkigt att höra...
Ja man vet aldrig hur framtiden ser ut på något sätt.
Tack för att jag (och min hustru) fick lära känna er, även åka lite tillsammans också, även om det inte var så långt :lol:

Var rädd om Er, hälsa så gott till din hustru.

Hoppas att Ni är kvar här på forumet ändå, det vore sorgligt att tappa kontakten helt.

Med vänliga hälsningar - Mats med familj
Jag tycker inte om fakta, dessa stör min argumentation...
Numera med GS
Användarvisningsbild
BmwMats
 
Inlägg: 6108
Blev medlem: 2015-05-22/17:55
Ort: P-län

Re: Tar en paus

Inläggav Sahlin » 2023-09-17/11:45

Tack @Mats och @Peter! Nu har jag åtminstone börjat min bana som pensionär, så nu har man tid att fundera på eventuella framtida sysslor. Det finns ju ett ganska kul uttryck som man kan försöka anamma: Idag har jag gjort ingenting, men jag blev inte klar så jag får fortsätta imorgon.

Nåja, vi får se vad framtiden har i sitt sköte 8-)

Ha det så gott och sköt om er!
I Sverige är lagom bäst, i alla andra länder är bäst bäst.
Användarvisningsbild
Sahlin
 
Inlägg: 314
Blev medlem: 2016-10-25/16:08
Ort: Laholm

Re: Tar en paus

Inläggav BmwMats » 2023-09-17/19:28

Sahlin skrev:Tack @Mats och @Peter! Nu har jag åtminstone börjat min bana som pensionär, så nu har man tid att fundera på eventuella framtida sysslor. Det finns ju ett ganska kul uttryck som man kan försöka anamma: Idag har jag gjort ingenting, men jag blev inte klar så jag får fortsätta imorgon.

Nåja, vi får se vad framtiden har i sitt sköte 8-)

Ha det så gott och sköt om er!


Detsamma Stefan, var rädda om Er ! :)
Jag tycker inte om fakta, dessa stör min argumentation...
Numera med GS
Användarvisningsbild
BmwMats
 
Inlägg: 6108
Blev medlem: 2015-05-22/17:55
Ort: P-län


Återgå till OT-forumet

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst