BmwMats skrev:Tidningen BUMSEN kom ju idag...
Kovlingen skrev:BmwMats skrev:Tidningen BUMSEN kom ju idag...
Bara till nördarna
Vi andra får väl vänta ett par dagar
BmwMats skrev:Kovlingen skrev:BmwMats skrev:Tidningen BUMSEN kom ju idag...
Bara till nördarna
Vi andra får väl vänta ett par dagar
Bror Gårdelöf skrev: En av ingredienserna var "dildolie", vilket framkallade glada leenden, innan vi kom på, vad som avsågs.
Kovlingen skrev:BmwMats skrev:Tidningen BUMSEN kom ju idag...
Bara till nördarna
Vi andra får väl vänta ett par dagar
BmwMats skrev:Tidningen BUMSEN kom ju idag...
Sidorna 38-39 kan ju mer än väl rekommenderas...
Snyggt bygge !!!
BmwMats skrev:Sidan 48 gav mig lite huvudbry gällande tyngdpunkt, men ack så intressant att läsa.
Tack för denna ögonöppnare !
Fredric Fredricson skrev:BmwMats skrev:Sidan 48 gav mig lite huvudbry gällande tyngdpunkt, men ack så intressant att läsa.
Tack för denna ögonöppnare !
Jag blev själv lite förvånad. Jag trodde detta var allmänna kunskaper bland hojåkare att massan bör vara centrerad (och inte långt ner) för att man startar en sväng genom att rotera hojen kring en längsgående axel och inte genom att bara luta den åt ett håll.
Det här kan vara svårt att känna, för rörelserna är ganska subtila, men om du åker när det är blött ute så syns det rätt tydligt i spåren från hojen framför. Fast då bör det vara på en bana och inte i trafiken. Och bakom nån som vågar svänga fast det är blött.
Olof Eriksson skrev:Jag var helt inne på att låg tyngdpunkt var viktigt. Men vi kanske också har två olika infallsvinklar här. Om vi utgår från en boxer bumse.
På grus så anses en R12X0 GS/GSA vara otroligt lätt manövrerad trotts sin storlek p.g.a. av den låga tyngdpunkten. Har själv haft en F800 GS men min nuvarande R1200 GSA är då minst lika smidig att köra på grusvägar/hårdare stigar.
Men det är ju inte samma sak som kurvtagning i +100 km/h på asfalt! Som Brors krönika berör.
Ni som har mer koll än jag. Hur mycket påverkar teleleveln vid kurvtagning i högre fart? Vi har ju en ny RS utan telelevel och fortfarande en GS med den.
Per Lidforss skrev:Menar du Fredrik att man vid ingång i kurva med telelever inte kan nypa till med frambromsen och därigenom vässa till försprånget för lättare/kvickare initial styrrespons? ....
Kovlingen skrev:Tja ca. 35 mil i LITET kyligt väderläge . (Igår)
Sundsvall - Dockstabaren , Nordingrås rastplats och vidare mot Sandöbron .
Mot Kramfors och en burgare .
Ena kompisen åkte hemåt till Umeå . Jag och min andra drog hemåt
via Sollefteå ,Graninge . vag 331 och ,, Jag det var ju igår .
Får väl duga i en för övrigt värdelös sommar (eller om det var gubben)
Olof Eriksson skrev:Men allvarligt i går var det inte kyligt Jag svettades ju som en gris i mitt mc-ställ
Kovlingen skrev:Olof Eriksson skrev:Men allvarligt i går var det inte kyligt Jag svettades ju som en gris i mitt mc-ställ
Kl.5 var det ca. +2 . Hela 8 grader vid 9-tiden .
12 - 13 plus som bäst innan det blev svalare .
Varmt var det fasiken INTE
Javisst ja . Du har ju vindskydd liknande glasdörren på ICA Supermarket i Matfors
Olof Eriksson skrev:Just nu rekar jag inför årsträffen.
Måns Ulveståhl skrev:Olof Eriksson skrev:Just nu rekar jag inför årsträffen.
Två-tre olika 30 mila-rundor på asfalt kan du sätta upp på önskelistan
BmwMats skrev::lol:
Måns Ulveståhl skrev:BmwMats skrev::lol:
DragraceMats,
Vi pratar inte om raka asfaltsvägar....
Bror Gårdelöf skrev:Man vet aldrig. Hon är en ny bekantskap för mig denna kväll.
Skall hon bedömas utifrån fotot, är nog hennes metod utrangerad.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst