Bror Gårdelöf skrev:Jag lider med er. Det måste ha gjort ont!
Måns Ulveståhl skrev:Två arbeta-hemifrån-kollegor på tur.
Säsongsdebut.
Tur och retur Hotell Havsbaden i Grisslehamn.
Ca 20 mil i solsken och +11 C.
Måns Ulveståhl skrev:KromslädsMats,
Visste att du skull gilla den
Norge, som i mars stängde gränserna för alla utan uppehållstillstånd, tillåter nu inresa för personer från Europeiska ekonomiska samarbetsområdet, EES. Inresan är dock villkorad med familjeanknytning.
Måns Ulveståhl skrev:Norge, som i mars stängde gränserna för alla utan uppehållstillstånd, tillåter nu inresa för personer från Europeiska ekonomiska samarbetsområdet, EES. Inresan är dock villkorad med familjeanknytning.
Norge börjar smygöppna gränsen.
Nu begränsat till familjemedlemmar enbart, men låt oss hoppas att det utökas innan säsongen är över.
Odd Arne Kjørstad skrev:Måns Ulveståhl skrev:Norge, som i mars stängde gränserna för alla utan uppehållstillstånd, tillåter nu inresa för personer från Europeiska ekonomiska samarbetsområdet, EES. Inresan är dock villkorad med familjeanknytning.
Norge börjar smygöppna gränsen.
Nu begränsat till familjemedlemmar enbart, men låt oss hoppas att det utökas innan säsongen är över.
Men så lenge kravet om 10 dagers karantene for alle som ankommer Norge fra utlandet består, så er vel denne smygöppningen verdiløs for folk flest?
Ecklesiastik skrev:Men nu finns det en flygande tegelsten i garaget igen.
Ecklesiastik skrev:Idag fick detta nyförvärv mig att le. Hade en gång en K1100RS som både jag och sambon saknar. Men nu finns det en flygande tegelsten i garaget igen.
Håkan skrev:Ecklesiastik skrev:Men nu finns det en flygande tegelsten i garaget igen.
Grattis!
En mytcket prisvärd MC! För du har väl inte betalat några astronomiska summor...
Har faktiskt aldrig ägt någon K-modell, med både K 1100 och K 75 är trevliga maskiner som jag kört mycket.
BmwMats skrev:Och en K-maskin dessutom, extra stort Grattis
Ecklesiastik skrev:Håkan skrev:Ecklesiastik skrev:Men nu finns det en flygande tegelsten i garaget igen.
Grattis!
En mytcket prisvärd MC! För du har väl inte betalat några astronomiska summor...
Har faktiskt aldrig ägt någon K-modell, med både K 1100 och K 75 är trevliga maskiner som jag kört mycket.
Tackar tackar. Nej då priset är ju ändå en av dom två stora fördelarna med dessa touringlok den andra att man slipper skruva ned 3 ton kåpor för att byta lampa . Sen ska man ju inte glömma att dom är väldigt snygga.BmwMats skrev:Och en K-maskin dessutom, extra stort Grattis
Tackar tackar. Kul att du kan gratulera trots att det är en cylinder och 10 ventiler förmycket
BmwMats skrev:Lägg gärna upp några fler bilder om du har möjlighet och vill, alltid kul att se nyförvärvet i olika vinklar och håll.
Hur mycket (eller lite) har den rullat ?
Allt under 20.000 mil är knappt inkört på en K-hoj...
BmwMats skrev:Lägg gärna upp några fler bilder om du har möjlighet och vill, alltid kul att se nyförvärvet i olika vinklar och håll.
Hur mycket (eller lite) har den rullat ?
Allt under 20.000 mil är knappt inkört på en K-hoj...
Måns Ulveståhl skrev:Håkan,
Du verkar vara personen som väcker tuppen varje morgon i stället för tvärtom
Håkan skrev:Har man en utvecklande och intressant tid som nybliven friherre, kan man ju inte ligga och dra sig halva dan.
Ecklesiastik skrev:https://www.blocket.se/annons/skaraborg/bmw_k_1200_lt/90033910
Hittade denna K1200LT för ytterst resonabla en miljion kr. Vilket kap!
BrooklynS skrev:Ord överflödiga. 24 mil fina vägar hemifrån, sedan ren njutning.
BmwMats skrev:- BrooklynS, Kvalitetstid...
- Olof Eriksson, har du myggnät runt sovsäcken ?
Har dom redan vaknat till liv hos er ?
Peter Nordlund skrev:@Olof
Tror bestämt du sover i hammock precis som jag
Bror Gårdelöf skrev:På annan tråd har jag skrivit, vad som inte fick mig att le under den nyligen timade resan till TanumStrand och Dalsland.
Vad som fick mig att le, var en självklarhet, som jag råkade upptäcka, när vi tog paus.
BMR R 1250 RT kan göra anspråk på att vara världens bästa asfalttourer. Hemresan under lördagen bjöd på temperatur kring 12 grader och lite regn. När vi stannade för lunch i Karlstad, konstaterade en färdkamrat, som kör R 1200 GS , att han var kall om pekfingrarna(!) och lite frusen - trots värmehandtag och handtagsskydd.
En annan kamrat kör Kawasaki 1400 GTR. Han hade inte frusit.
Den fjärde i gänget åker H-D Heritage Softail Classic - garanterat utan värmehandtag och varje form av vindskydd för händerna. Han var blåvit på de två yttersta delarna av samtliga fingrar - och rätt frusen i övrigt.
Själv hade jag inte ens haft en tanke på frusenhet. Kåpglaset i rätt läge och handtagsvärmen på steg 1 - 2 av fem möjliga - kombinerat med att backspeglarna dubblerar som vindskydd för händerna - hade gjort resan synnerligen njutbar.
Eller som en kompis på R 1200 RT sade för några år sedan - efter en dag i hällregn: "Inne hos mig är det varmt, torrt och skönt."
Bror Gårdelöf skrev:Det är den resandes ensak - liksom att köra om färdledaren för att påkalla behov av paus, om sådant anses föreligga.
Roger Gross skrev:Han Bror 2.0 är som färdledare hård men rättvis.
Gosar till sig på RT:n, knäpper igång farthållaren och låter milen försvinna i backspeglarna...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst