Lackering sidoväskor

Här kan du placera bytes- skänkesannonser och liknande saker. Inga diskussioner här. Skriv PM om du vill annonsören något.
Kategoriregler
HKategoriregler
Här gäller självklart dom vanliga reglerna plus: - Endast säljes- eller köpesämnen resp bytes etc. - Varje trådrubrik ska innehålla namn på det man vill sälja/köpa/byta - Pris ska finnas med i annonsen. - Varan ska ha anknytning till motorcyklar, företrädesvis BMW - Inga diskussioner mer än om varorna som annonseras får ske. - Om ni vill en enskild person nånting skicka ett PM - Ta bort tråden när varan sålts/köpts eller skriv *AVSLUTAD* i rubriken på första inlägget samt tryck på den lilla ”utropsteckensymbolen" så tar en moderator bor tråden.- Endast privatpersoner tillåts annonsera - Om man vill länka till annan annonsplats skall det även finnas en komplett beskrivning här. Annonser med enbart länk eller bristfällig beskrivning raderas.

Lackering sidoväskor

Inläggav Peter Rydholm » 2021-10-15/09:58

Hej!

Jag har repiga sidoväskor till min r1200rt i den klassiska röda färgen och undrar om någon utmed vätterbygden har erfarenheter av att lackera sådana och kan ge tips om bra erfarenheter i så fall.

Skicka gärna ett sms till +46707254886
Peter Rydholm
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 2020-05-01/03:32

Re: Lackering sidoväskor

Inläggav Kovlingen » 2021-10-30/15:30

Förlåt men mina repor skiter jag i . Verkligheten med begagnat :cry:
1; alt Jobba på det oskadade
2 alt : Glöm det eller köp nytt
R1200R
Användarvisningsbild
Kovlingen
 
Inlägg: 16847
Blev medlem: 2009-04-15/22:49
Ort: D3 Nära Sundsvall

Re: Lackering sidoväskor

Inläggav Bror Gårdelöf » 2021-10-30/15:53

Jag har ingen erfarenhet av att lacka själv. När Aprilians högra sidoväska och dito sidokåpa behövde åtgärdas 2005, lämnade jag det till ett proffs - och blev mycket nöjd.

Hur du än gör: Efter omlackering är en god idé att foliera de blanka ovansidorna och övre delen av sidorna.
Själva knicken mellan ovansida och sida förblir då oskyddad. Det löste jag med vanlig svart eltejp, som är så flexibel, att den är lätt att sätta dit på fri hand.

Därefter slipper du bekymret med, att stövlar/byxor repar väskorna.
Användarvisningsbild
Bror Gårdelöf
 
Inlägg: 17103
Blev medlem: 2007-11-29/01:00
Ort: Linköping


Återgå till Övrigt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst