Varning - oseriöst elbolag

Här kan du placera bytes- skänkesannonser och liknande saker. Inga diskussioner här. Skriv PM om du vill annonsören något.
Kategoriregler
HKategoriregler
Här gäller självklart dom vanliga reglerna plus: - Endast säljes- eller köpesämnen resp bytes etc. - Varje trådrubrik ska innehålla namn på det man vill sälja/köpa/byta - Pris ska finnas med i annonsen. - Varan ska ha anknytning till motorcyklar, företrädesvis BMW - Inga diskussioner mer än om varorna som annonseras får ske. - Om ni vill en enskild person nånting skicka ett PM - Ta bort tråden när varan sålts/köpts eller skriv *AVSLUTAD* i rubriken på första inlägget samt tryck på den lilla ”utropsteckensymbolen" så tar en moderator bor tråden.- Endast privatpersoner tillåts annonsera - Om man vill länka till annan annonsplats skall det även finnas en komplett beskrivning här. Annonser med enbart länk eller bristfällig beskrivning raderas.

Varning - oseriöst elbolag

Inläggav Bror Gårdelöf » 2022-10-19/17:47

Min elleverantör skickade idag ut en varning. Företaget Sumer har kontaktat åtskilliga av deras kunder och påstått, att de samarbetar, vilket inte är sant. En del kunder har blivit lurade att teckna någon form av "kompletteringsavtal", som i praktiken inneburit, att de tackat ja till att byta elleverantör och i förtid brutit sitt gällande avtal, vilket förstås inte är gratis.

ERGO: Tas en sådan kontakt - av Sumer eller annat bolag - gör man klokt i att dubbelkolla med redan kontrakterad leverantör. Det kan göra, att man slipper onödiga utgifter.
Användarvisningsbild
Bror Gårdelöf
 
Inlägg: 17108
Blev medlem: 2007-11-29/01:00
Ort: Linköping

Re: Varning - oseriöst elbolag

Inläggav Bror Gårdelöf » 2022-10-31/11:46

Idag ringde de mig - med ett "erbjudande". Jag påstods vara "medlem" sedan 2013, och de sade sig samarbeta med Vattenfall. Spamvarning på telefonnumret. Samtalet blev inte långt - och allt tyder på, att min elleverantörs påstående stämmer.
Användarvisningsbild
Bror Gårdelöf
 
Inlägg: 17108
Blev medlem: 2007-11-29/01:00
Ort: Linköping


Återgå till Övrigt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron