Fälg med annan djup än den som sitter på min Scarver

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Fälg med annan djup än den som sitter på min Scarver

Inläggav MAEB72 » 2020-02-15/11:09

Hej
Jag vill byta däck upptäckte vid balanseringen att fälgen var skadad. Köpte en begagnad från eBay. När jag skulle ersätta den, fann jag att dimensionerna inte var desamma som min ursprungliga. Det var 4 mm djupare. Det är från juli 2004. originalet, eller den som sitter på redan, tillverkad januari 2001. Specifikationen på baksidan är densamma men med en skillnad. Det är "HL 2050 1a" på originalen och "HL 2054 1" på den nya från 2004. Den nya är 4 mm djupare och kommer förmodligen att orsaka att min Scarver inte går rakt fram utan att den spårar.
Nu ber jag om mer information om detta ämne. Hur gör jag för att lösa problemet. Kan det finnas någon form av bricka som tillägg till fälgen, eller?
Tack så mycket för tips och info
Ha en bra helg
Bilagor
IMG_20200215_082256.jpg
Användarvisningsbild
MAEB72
 
Inlägg: 1
Blev medlem: 2020-02-15/10:45

Återgå till F, C & G encylindriga

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst