Handtagsvärmarknappen ur funktion

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Handtagsvärmarknappen ur funktion

Inläggav BertErik » 2020-03-22/14:16

Köpte en 650 gs i höstas där inte handtagsvärmarknappen vill fungera.
Fungerade en gång i höstas och har nu under vintern glömt hur eller om jag gör rätt. Då fungerade iallafall värmen.
Den fjädrar bara tillbaka när den borde "klicka" över.
Är knappen trasig eller gör jag något fel?
BertErik
 
Inlägg: 24
Blev medlem: 2020-03-22/14:06

Re: Handtagsvärmarknappen ur funktion

Inläggav Konsument » 2020-04-03/20:58

Den knappen har jag fått demontera någon gång för att göra rent då det dammar in saker som inte här hemma där. Lyckades skaffa mig mer arbete en av gångerna då jag lastade kabeln för hårt så den lossnade i knappen.
Jag pratar årsmodell 2002 och där är det två olika värmenivåer att välja på.
Användarvisningsbild
Konsument
 
Inlägg: 1926
Blev medlem: 2002-04-29/01:00

Re: Handtagsvärmarknappen ur funktion

Inläggav BertErik » 2020-04-05/19:47

Konsument skrev:Den knappen har jag fått demontera någon gång för att göra rent då det dammar in saker som inte här hemma där. Lyckades skaffa mig mer arbete en av gångerna då jag lastade kabeln för hårt så den lossnade i knappen.
Jag pratar årsmodell 2002 och där är det två olika värmenivåer att välja på.

Tror jag bara har en värmenivå. Tack för tipset. Ska plocka isär och se om de går att rensa från trolig smuts.
BertErik
 
Inlägg: 24
Blev medlem: 2020-03-22/14:06


Återgå till F, C & G encylindriga

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst