Står i begrepp att uppgradera (dvs. byta) bättre hälftens nuvarande hoj, en fin F650GS, jubileumsmodellen årsmodell 2010 (vilken i så fall blir till salu inom kort). Vi kör mest asfalt, men bangar inte för en grusväg där den dyker upp. Kommer förmodligen att köra mer grus framöver då asfaltsvägarna i närområdet för länge sedan är utforskade...
Men då hon idag har BMW:s sänkta sadel är en fråga om 750-modellens chassi på något sätt upplevs som högre än den gamla 650-modellen? Eller funkar det lika bra där med den sänkta sadeln (som man ju kan välja istället för orginal-diton). En första provkörning var väldigt positiv med lite mer pulver och framförallt bättre bottendrag, men finns det någon här som gjort samma resa och kan dela med sig av erfarenheter och intryck?
Likaså, det slutar ju (som alltid) inte med bara hojen & väskorna, det finns ju en mängd paket & tillbehör att välja mellan. Ger "Performance"-paketet valuta för pengarna jämfört med "Touring"-paketet? Är TFT-skärmen och dess info så pass mycket bättre än det enklare instrumentklustret?
Tacksam för info & intryck från de som kör den nya F750GS-modellen!