Servicebulletiner?

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Servicebulletiner?

Inläggav YoungGrasshopper » 2019-11-03/20:06

Hej!
Hur gör ni andra som också bara servar GS'en hemmavid med de servicebulletiner som BMW utfärdar? Iom att motorcykeln aldrig servas via en certifierad verkstad så går man ju också miste om de uppdateringar som BMW trycker ut.
Finns det någon smidig websida där man kan skriva in sitt chassinummer eller årtalsmodell för att se om man är uppdaterad rent av?
BMW R1200GS från 2009
Användarvisningsbild
YoungGrasshopper
 
Inlägg: 48
Blev medlem: 2018-07-28/12:59

Re: Servicebulletiner?

Inläggav Håkan » 2019-11-03/21:41

Servar alltid själv. Jag brukar fråga vänner jag har inom BMW sfären efter sådant.

Sen råkar det vara så här att "min" årgång (R1200GS 2012) har enligt utsago inte haft några uppdateringar, den kan ha varit färdigutprovad... Så för mig är det ett ickeproblem.
mvh
Håkan Runfeldt
Lådö, straxt utanför Enköping
Ombud Classic sektionen
Användarvisningsbild
Håkan
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 1985-08-01/01:00
Ort: Lådö

Re: Servicebulletiner?

Inläggav Falken » 2019-11-04/08:44

SnabelAir skrev:Hej!
Hur gör ni andra som också bara servar GS'en hemmavid med de servicebulletiner som BMW utfärdar? Iom att motorcykeln aldrig servas via en certifierad verkstad så går man ju också miste om de uppdateringar som BMW trycker ut.
Finns det någon smidig websida där man kan skriva in sitt chassinummer eller årtalsmodell för att se om man är uppdaterad rent av?

Är du intresserad av om det finns några aktuella kampanjer/återkallelser osv på din hoj så kan du ringa till en BMW MC-verkstad och uppge ditt regnummer. Så brukar jag göra när jag blivit med (en för mig ny) hoj.
R1200GS Rallye-12
Användarvisningsbild
Falken
 
Inlägg: 256
Blev medlem: 2018-07-30/22:42
Ort: Stockholm

Re: Servicebulletiner?

Inläggav YoungGrasshopper » 2019-11-04/13:07

Okejdå, det var en bra idé att ringa till dem och kontrollera! Tack för bra svar!
BMW R1200GS från 2009
Användarvisningsbild
YoungGrasshopper
 
Inlägg: 48
Blev medlem: 2018-07-28/12:59


Återgå till R boxermodeller

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron