Johnny Kinnunen skrev:Behöver lite råd och tips.
Vill försöka sälja min fina gamla 1200adv-06.
Den har dock stått stilla mer eller mindre de senaste 5åren. Gått under 3000mil. Senast uppstartad hösten 2018 och körd ca 1km.
Vad är det "värsta" som kan inträffat med hojjen förutom att batteriet är dött? Det har läckt lite olja på marken under motorn framtill..
Om jag får igång hojjen med nytt batteri, räcker det med en standardsevice eller behövs nån sorts extrakontroll hos verkstad (Kenneths Göteborg?)?
lite allt möjligt kan ju hända oavsätt om man kör hojjen eller ej men rent spontant tänker jag följande. 2006 års GSAska vara utrstad med Bromsservo och isf har jag fått för mig att bromsvätskan måste bytas årsvis för att inte skapa chaos i bromssystemet med en värstafalls konsekvens att din servopump kastat in handduken. jag är osäker på vad det är för tätning på utgående axel men har läst att den tätningen kan torka sönder. Sedan så är nog generatorremmen körd eller på väg att ryka.
Så jag hade börjat med att byta samtliga vätskor, kolla så axeltätningen inte torrspruckit, byt generatorremm, nytt batteri, kolla bensinen så att du inte har lacknafta i tanken. Men om du vill sälja hojjen så kanske detta är lite overkill...