R11gs

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Kalas!

Inläggav gösser » 2007-01-20/18:29

Jag återkommer men först ska jag äta och därefter en härlig bastu. ´S'en
får vi se hur det blir.....

Lars


Mimmi;5743 skrev:... Stibix. Min GS gjordes ägarbytet på medan jag var där, de gör det direkt i bilregistret. jag nämnde att jag hört att det krånglt meddet i et fall, och Björn erkände utan omsvep att det var så. Enligt honom så trodde han att en anställd gjort det, och den andre trodde att Björn gjort det... så kan det gå närinte haspen är på!:)

Men för min del så tycker jag att Björn är mycket bra och lätt att ha att göra med. Nytt bakdäck monterades utan något gnäll, jag sade bara att det är så slitet att jag vill ha ett nytt, inga problem alls med det!

Dessutom har den firman två fördelar till, man får gärna provköra hur mycket som helst, i vilket busväder det än råkar vara, samt sist men inte minst så finns man som kund där! Man blir uppmärksammad, utan att det känns påträngande. Det är helt enkelt väldigt lätt att vara kund på STIBIX!:)
Just detta med att inte bli uppmärksammad är nog vanligare för oss tjejer. Det märks i vissa mc-affärer en väldig skillnad i bemötandet av killar och tjejer. De hemskaste firmorna är de där man måste vara gammal kompis med chefen/ägaren för att någon skall bry sig om en... där sitter kompisgänget helt upptagna av varann inne på kontoret och pratar utan att bry sig om nykomlingar/presumtiva kunder. Men den inställningen drabbar även karlar har jag förstått.
Användarvisningsbild
gösser
 
Inlägg: 476
Blev medlem: 2005-08-30/01:00

Inläggav Peppen » 2007-01-20/23:48

Marie;5640 skrev:...och dessutom så HAR jag också provkört GS. Jag var igår också ute och körde GS som synes på fotot.
Idag fick jag dessutom det stora förtroendet att köra hem Mimmis nya hoj från Borås. Jag gillar GS ganska skarpt, frånsett en enda liten detalj. MOTORN
Där vidhåller jag att den
1) Låter inte som en motor, brummar och knattrar.
2) Ruskar på sig som en våt hund hela tiden.

Varför kan man inte ersätta antikviteten med en riktig K-motor???


Tja...det kan ju bero på att det inte blir en R-motorcykel då!
Nästan så man trodde du kunde klura ut det själv!

Mvh

Peter Gustafsson
Peppen
 
Inlägg: 10
Blev medlem: 2005-10-31/18:28

Grattis

Inläggav Roma55 » 2007-01-20/23:55

Den är ju grymt snygg. Just en GS var väl en av dom första BMW-hojar tillsammans med K75 som jag kört. Blev totalt såld, sen dess (tror det var 1984) har jag bestämt att en BMW skall det bli förr eller senare. Det blev ganska mycket senare.

Grattis igen
Ronnie
Roma55
 
Inlägg: 381
Blev medlem: 2006-05-10/13:23

Raderat, kopierat och flytta från Nya köp/sälj. oRO, oOT, eg

Inläggav runeo » 2007-02-20/08:04

Gabbe;7427 skrev:Trippel-OT:

Det visar bara hur skönt och viktigt det är med riktiga vänner!


Det visar också hur viktigt det är att man är sin egen riktige vän också. Alltså vågar tillåta sig att ha valt/gjort fel, och sen ställa tillrätta.

Det korta, kärnfulla är: Vill du ha rätt eller vill du vara lycklig? Nån har valt lyckan!

Nu är det bara att satsa på rätt fjäder och dämpare till Kalle och sedan styrhöjare.

Grattis
/Rune
SH300i
K1600 GTL
SR400 -82
18S-55
G3LSC-55,G80CS-66
Användarvisningsbild
runeo
 
Inlägg: 628
Blev medlem: 2004-07-09/01:00

Föregående

Återgå till R boxermodeller

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst