Måns Ulveståhl skrev:Har Håkan ett "din-BMW-mekaniker-i-nöden"-telefonnummer att lämna ut till samtliga?
Love Lyckelin Bergman skrev:Tack för er snabba feedback! Vilket strålande forum för en ny och oerfaren BMW-ägare.
"Ut och kör" och "lämna in hojen till hösten" var väl ungefär de mest positiva råd jag kunde hoppas på att få i nuläget.
För att besvara din fråga, Håkan, så uppstår ingen pöl på garagegolvet, inte heller har jag upplevt att kopplingen slirat ännu. Det är bara det lilla som syns på bilden som skvallrar om att något är otätt. Vad som är ett stort eller litet läckage är ju svårt för en novis som jag att avgöra, så det var skönt att höra att du tycker att det verkar vara litet. Jag antar att det värsta som kan hända om jag fortsätter köra med det är att man till slut tvingas byta hela kopplingen när man väl lämnar in den, och merkostnaden för det kanske är försumbar när man väl har betalat någon för att skruva isär/ihop allting?
Love Lyckelin Bergman skrev:För att citera en arbetskamrat som kör Ural: om man inte kan se att det har läckt olja någonstans efter en åktur så betyder det att oljan är slut, DÅ har man problem".
Love Lyckelin Bergman skrev:Tack för er snabba feedback! Vilket strålande forum för en ny och oerfaren BMW-ägare.
"Ut och kör" och "lämna in hojen till hösten" var väl ungefär de mest positiva råd jag kunde hoppas på att få i nuläget.
För att besvara din fråga, Håkan, så uppstår ingen pöl på garagegolvet, inte heller har jag upplevt att kopplingen slirat ännu. Det är bara det lilla som syns på bilden som skvallrar om att något är otätt. Vad som är ett stort eller litet läckage är ju svårt för en novis som jag att avgöra, så det var skönt att höra att du tycker att det verkar vara litet. Jag antar att det värsta som kan hända om jag fortsätter köra med det är att man till slut tvingas byta hela kopplingen när man väl lämnar in den, och merkostnaden för det kanske är försumbar när man väl har betalat någon för att skruva isär/ihop allting?
För att citera en arbetskamrat som kör Ural: om man inte kan se att det har läckt olja någonstans efter en åktur så betyder det att oljan är slut, DÅ har man problem".
Håkan skrev:Kom förbi nån gång med din MC så kan jag lägga nån minut på lite tips, handpåläggning osv.
Du hittar väl?
Love Lyckelin Bergman skrev:För att citera en arbetskamrat som kör Ural: om man inte kan se att det har läckt olja någonstans efter en åktur så betyder det att oljan är slut, DÅ har man problem".
Håkan skrev:Jaja... men BMW och Ural spelar i helt skilda divisioner.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst