Oljeläckage handbroms cylinder

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Oljeläckage handbroms cylinder

Inläggav smilla7 » 2020-06-27/17:53

Hej, upptäckte att min bromscylinder läcker lite där kolven går in.
Har en r850r 1995a, någon som vet om det någon orings historia innanför kolven som man kan byta ut eller det är mer avancerat än så?
Tack för mig/Jocke
smilla7
 
Inlägg: 6
Blev medlem: 2018-04-25/17:34

Re: Oljeläckage handbroms cylinder

Inläggav BmwMats » 2020-06-27/19:02

Hej Jocke !

Har i och för sig aldrig skruvat på sådan ny maskin, men jag kan ju aldrig tänka mig att BMW har anställt någon raketforskare för att konstruera bromssystem till våra cyklar, så rimligtvis finns det inga O-ringar i huvudbromscylindern vid handbromsen, dock är det troligtvis vanliga tätningsringar som sitter två-och-två i bromscylindern uppe vid handtaget.

Det borde finnas renoveringssatser för dessa moderna hojar, men har du aldrig gjort liknande ingrepp själv, så bör du nog låta någon mekaniker göra jobbet, då små smutspartiklar, eller ännu värre - felmonterade tätningar monteras, då har du kanske broms när du åker första turen efter reparation, men när du väl behöver bromsarna så får du bortfall om det inte gjorts riktigt.

Det finns dom här på forumet som är riktigt duktiga på dessa nyare modeller, så jag föreslår att du avvaktar lite, så kanske du får bättre svar på artikelnummer och liknande för renoveringssatserna.

Mvh BmwMats
Jag tycker inte om fakta, dessa stör min argumentation...
Numera med GS
Användarvisningsbild
BmwMats
 
Inlägg: 6103
Blev medlem: 2015-05-22/17:55
Ort: P-län


Återgå till R boxermodeller

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst