Oops! plastbit i tanken

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Oops! plastbit i tanken

Inläggav Joe Nice » 2020-06-29/20:05

Asch, vilken otursdag. Upptäckte att 5L-dunken med alkylatbensin jag haft i sidoväskan börjat läcka i värmen och fått gummilisten att svälla. Skit-Mekonomen som har förpackningar som inte klarar att hålla tätt, tänkte jag och valde att istället hälla i det i tanken som var mindre än halvfull. Då lossnar en liten bit av plastringen som sitter under gängorna och ramlar ner i tanken. Den låg och vippade på mittdelen som sticker upp ett tag, men gled ner i djupet retligt nog.

Detta har nog hänt många förr, men jag väljer att inte oroa mig. Den borde vara för stor för att åka ut i bränsleslangen och fastnar väl i bränslefiltret annars.
R1150R
Användarvisningsbild
Joe Nice
 
Inlägg: 73
Blev medlem: 2017-05-03/18:32
Ort: Dalsland

Återgå till R boxermodeller

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst