läckage slutväxel

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

läckage slutväxel

Inläggav Phontabiker » 2020-09-27/09:10

Läckage packbox slutväxeln

Noterade att jag hade lite olja i gummibälgen häromdagen i tänkte att nu behöver jag byta P- Boxar , torkade rent allt, såg ingen olja uppe i svingarmen så tveksamt till om p boxen på utgående axel växellåda läcker Var sen ute några mil igår, noterade vid kontroll ingen olja i bälgen vid hemkomst, mycket märkligt ??? Kan mitt byte av olja för två veckor sedan vara anledning till att det slutar läcka, jag tappade i mineral och innan hade den gamla ägaren bytt till syntet straxt innan jag tog över hojen, kanske tätar mineral bättre, Nån som har erfarenhet ;)
Phontabiker
 
Inlägg: 90
Blev medlem: 2020-08-16/17:59

Re: läckage slutväxel

Inläggav CG Arvidsson » 2020-09-27/10:38

Vilken BMW-modell handlar det om ?
Användarvisningsbild
CG Arvidsson
 
Inlägg: 1549
Blev medlem: 1987-04-23/01:00

Re: läckage slutväxel

Inläggav Phontabiker » 2020-09-27/10:57

CG Arvidsson skrev:Vilken BMW-modell handlar det om ?


R1100RT 1996 9900 mil

Körde nu knappt 10 mil samt öppnade upp bälgen återigen , helt torrt , mycket märkligt , fullt i slutväxeln, kan der vara så att den nya oljan mjukat upp tätningen, det är vad jag gissar på, gammal olja som låg i gummibälgen häromdagen.
Phontabiker
 
Inlägg: 90
Blev medlem: 2020-08-16/17:59


Återgå till R boxermodeller

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 1 gäst