D3n servicemanual jag har nåmner inget, men går de att justera eller är det byte enbart då de glappar?
Har en kompis hoj här för bromsvätskebyte samt däckbyte, fann då att lagren glappar med klockande ljud, rörelsen på hjulet är någon millimeter.
Ecklesiastik skrev:håller med föregående talare.
Men om du ska byta så kan jag tipsa om följande https://www.motorworks.co.uk/vlive/Shop/Parts.php?T=6&Q=TRA11093&search=SEARCH så får din kompis en urtagbar smörjnippel så slipper han demontera när han ska smörja upp sitt lager. Jag hade en likadan på min R1150GS och var mycket nöjd och när lagret på min K1100LT kommer bli trött kommer det ersättas med ett likadant.
Bengt Allevad skrev:Som tillfällig åtgärd går de att sätta an men knappast i längden.
Nålarna ger djupa spår i lagerbanan eftersom lagret knappt rör sig. Blir hårt belastat i nästan samma läge hela tiden.
Värm ordentligt när du lossar.
BMW har använt starkaste !!! Locktiten och högt ådragningsmoment !!! och svinggängan och plungen är aluminium!!! av något slag.
Låt eget omdöme avgöra, om du skall använda gänglåsning vid återmontering.
När jag hade hojar med denna tveksamma paraleverlagring myntade jag uttrycket för mig själv:
"Lev med dina paraleverlager"; alltså ta isär, smörj med molybdenfett och justera, typ var 1000 mil.
F800åkare skrev:Men just de du länkar står att de är till 2002 år, den jag mekar är en 2004, passar det iaf?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst