Gaffelben R1100 RS

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Gaffelben R1100 RS

Inläggav Magnusihöör » 2021-08-31/15:52

Hej,

Efter att ha haft ett läckande gaffelben har jag nu bytt olja, tätningar och dammskydd. RS modellerna har ju en ventil längst upp på innerröret, dessa har jag öppnat och då gaffelbenet går i botten utgår jag ifrån att all luft är borta. Det som gör mig osäker är om gaffelbenen ska bottna? Innan jag delade gaffelbenen fanns det en mjuk rörelse, men nu går de stumt i botten, men kan fjädra ut. I andra trådar har jag läst att fjädringen sker i telelevern. Vad är det som gäller?

Tacksam för svar
Magnus
Magnusihöör
 
Inlägg: 12
Blev medlem: 2020-12-15/14:41

Re: Gaffelben R1100 RS

Inläggav BrooklynS » 2021-09-04/08:10

Det sitter inga fjädrar i gaffelbenen om det är det du menar. Däremot så skall oljan i gaffelbenen bidra till dämpningen. Det blev stor skillnad på stabiliteten när jag bytte mina packboxar och hällde i ny olja.
R1200GSA-15
2xF800S-07
IBA #78874 - SMC instruktör+grus+guide
Användarvisningsbild
BrooklynS
 
Inlägg: 3716
Blev medlem: 2013-11-26/21:36
Ort: Luleå


Återgå till R boxermodeller

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron