ECU programmering

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

ECU programmering

Inläggav Stanley Bjärkeblad » 2021-09-13/19:03

Hej! Är ny här, och har en 1250gsa -21. Undrar om det är nån som vet ifall man skickar iväg original ECU:n för optimering hos Lang i Tyskland, om man kan behålla original avgassystem och ändå få ut mer effekt, då jag är nöjd med ljudet! Om inte ska man byta ljuddämpare och grenrör också? Mvh Stanley
Stanley Bjärkeblad
 
Inlägg: 6
Blev medlem: 2021-09-13/17:31

Re: ECU programmering

Inläggav Roger Gross » 2021-09-13/22:10

Betr omprogrammering av ECU:n kan du prata med Markus Lang och berätta vad du vill ha för resultat. Båda mina R1250 är fixade av Lang Power Solutions och med mycket bra resultat. I inget läge når du någon effekt/vridmomentfördel med att ersätta originalljuddämparen med en tillbehörsdito. OM du byter hela systemet och tar bort katalysatorn är det ett annat läge.
I min beställning till Markus var prioritet på mellanvarvsvrid och mjukare motorgång nummer 1. Toppeffekten är tillräcklig som den är även om omprogrammeringen ger cirka plus 5 - 10 % beroende på vilket avgassystem som används.
Hälsa Markus från mig!
Mvh,
Roger G
PS RS2E är en annan kompetent firma som är speciaister på BMW:s ECU
Roger Gross
 
Inlägg: 2058
Blev medlem: 1987-01-01/01:00

Re: ECU programmering

Inläggav Stanley Bjärkeblad » 2021-09-14/04:33

Tack för snabbt och utförligt svar!
Stanley Bjärkeblad
 
Inlägg: 6
Blev medlem: 2021-09-13/17:31


Återgå till R boxermodeller

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst