Få på växellåda på motorn R1150RT -03

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Få på växellåda på motorn R1150RT -03

Inläggav Dag Wassberg » 2022-03-06/13:20

Hej.
Nu ska allt ihop igen och jag fastnade direkt när jag ska skjuta på växellådan på motorn. Jag får inte drivaxeln att gå in i splainsen på lamellen. Jag har använt styrpinnar vid demonaget och centreringspinne då jag monterade kopplingspaketet. Har tagit loss kopplingen igen för att testa lamellsplainsen på växellådan och det funkar utmärkt. Jag vrider på växellådans utgångsaxel medans jag skjuter på men helt utan framgång. Är det någon som har ett tips hur man ska göra? Tacksam för alla tips och förslag.
Hls/Dagge
Dag Wassberg
 
Inlägg: 7
Blev medlem: 2022-02-20/11:43

Re: Få på växellåda på motorn R1150RT -03

Inläggav Perra_II63 » 2022-03-06/18:16

Dag Wassberg skrev:Jag vrider på växellådans utgångsaxel medans jag skjuter på men helt utan framgång. Är det någon som har ett tips hur man ska göra? Tacksam för alla tips och förslag.
Hls/Dagge


Visst har du i en växel när du vrider på utgående axel? Har du friläget i så står ingående axeln stilla då du rör utgående axel.
//Perra
Åker R 1250 GS A 2021
Perra_II63
 
Inlägg: 656
Blev medlem: 2009-04-24/12:29


Återgå till R boxermodeller

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst