En elastisk fråga.

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

En elastisk fråga.

Inläggav Mimmi » 2007-02-28/17:08

Hej!

Hur skall jag justera in fjädringen på Gullan? Instruktionsboken ger inte så mycket hjälp i frågan tyvärr.
Är det samma procedur som när man justerar in en Öhlinsfjädring; dvs mäta nerhäng osv... Jag vill helst ha ett och samma läge alltid, så att jag kan glömma bort allt vad justering av fjädringen heter.

För min del gillar jag inte när sådana här saker är justerbara. Jag är inte intresserad av att hålla på och provköra, ändra, prova, ändra, och så vidare. Vilket som är bäst inställning tycker jag är ofantligt svårt att veta, det finns ju inga fasta parametrar att gå efter. Jag vill helt enkelt bara att det skall fungera bra utan att behöva tänka på det hela. Kanske det är annat för de av Er som ser MC-körning som en konst, och hela tiden håller på att experimentera med allt, från körställning till inställning av mc:n som sådan.
Glädjen i mc-körning för mig ligger bara i att vara ute och åka/köra, och då vill jag ha det bekvämt. Själva framförandetekniken är inget självändamål för mig.
Marie-Louise Grückner
Nie die goldene Mitte,
immer volles Risiko!

Användarvisningsbild
Mimmi
 
Inlägg: 6452
Blev medlem: 2004-09-15/01:00

Inläggav Lime » 2007-03-01/08:24

Alla hojar är förinställda för en viss typa av förare. Normalföraren på en tyngre hoj brukar vara 74 kg. Alltså får du skruva lite baserat på den vikten.

Men annars är det som normalt med nerhäng, fritt häng o.s.v. men med lite större marginaler.
Ove "Lime" Lindström
Lime
 
Inlägg: 1011
Blev medlem: 2004-01-29/01:00

Inläggav .Z. » 2007-03-01/08:47

Lime;7887 skrev:Alla hojar är förinställda för en viss typa av förare. Normalföraren på en tyngre hoj brukar vara 74 kg. Alltså får du skruva lite baserat på den vikten.

Vet inte om GSA-förare av hävd är tyngre men i min instruktionsbok så är grundinställningen för en person på 85 kg ;)

//Larsa
.Z.
 
Inlägg: 267
Blev medlem: 2006-07-04/19:56


Återgå till R boxermodeller

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst