Underbar!

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Underbar!

Inläggav Mimmi » 2007-03-15/01:52

Hej!

Jag har nu varit ute en del med Gullan, och hon är helt underbar att köra:) !
Utseendet har jag väl inte riktigt förlikat mig med, men resten är jättebra!
Sedan jag nu fått motorn att gå riktigt så uppskattar jag även den. Det finns nästan inget gemensamt alls mellan Kalle och Gullan, de känns knappast ens som kusiner. Jo, blinkersreglagen förstås. Men på Gullan är de utvecklade så att jag utan några som helst problem kommer åt knapparna.
Däremot så har BMW lyckats bevara känslan från de gamla svarvarna, de tvåventilerade som jag tyckte så mycket om. Inte minst ljudet väcker gamla minnen...

Jag känner mig fullständigt hemma på henne, och allt känns så vant som om jag redan kört henne massor av mil under flera år.
På något sätt känner jag mig väldigt trygg och säker på alla sorters vägar.
I dag blev det lite grusväg, och det kommer det att bli mera av, det kan jag lova...
Utan att jag "gick in för det" så kände jag att jag körde så att hon viftade glatt på svansen i kurvorna. Så har jag inte kört med någon mc på många många år, det är minst trettio år sedan... Men SÅ KUL!!

Nu ser jag fram emot varje dag med lämpligt väder, för nu är det äntligen roligt att köra, och dessutom får jag inte alls ont!
Marie-Louise Grückner
Nie die goldene Mitte,
immer volles Risiko!

Användarvisningsbild
Mimmi
 
Inlägg: 6452
Blev medlem: 2004-09-15/01:00

Inläggav Guzzi-Leif » 2007-03-15/08:12

Då finns endast en sak att säga:
GRATTIS!
Leif Gustavsson, Karlstad. Leg tråkmåns och gubbe.
Användarvisningsbild
Guzzi-Leif
 
Inlägg: 2235
Blev medlem: 2004-07-13/01:00

Inläggav runeo » 2007-03-15/09:04

"Lyckan kommer lättare efter gediget arbete". Du är verkligen med och gör nånting, påverkar din lycka. Grattis till resultat och insikt!

Eftersom verkligheten och placeboeffekten är förväntansstyrd, så tror jag att du är inne i ett bra skede. Lycka till i din nyaste relation. Ni kommer att ha mycket roligt tillsammans.

För säkerhets skull skaffa mindre kindkuddar i din hjälm så att inte ett brett leende får allt för svårt att rymmas. Sånt kan vara nästan plågsamt!

hälsar
/Rune
SH300i
K1600 GTL
SR400 -82
18S-55
G3LSC-55,G80CS-66
Användarvisningsbild
runeo
 
Inlägg: 628
Blev medlem: 2004-07-09/01:00

Grattis!!!

Inläggav 2660158 » 2007-03-15/10:32

Ja det är som tidigare talare säger: GRATTIS!

Jag upplevde något liknande igår. Var nämligen och lämnade in min nya GSA på 100-milaservice igår och fick låna en R1200R några dagar. VILKEN HOJJ!!! Om jag ska ha någon mer hojj någon gång så ska det vara en sån... känns ungefär som att åka omkring med BARA en underbart vridstark boxermotor mellan benen. Och det bästa av allt är att man sitter "riktigt" (dvs upprätt). Rune: Jag förstår verkligen att du skaffat dig en av varje!!!
2660158
 
Inlägg: 282
Blev medlem: 2005-07-11/01:00

Inläggav runeo » 2007-03-15/11:36

boxter;8635 skrev:Rune: Jag förstår verkligen att du skaffat dig en av varje!!!


OT och inte OT!

Fick just reda på att min HP2 kommer i månadsskiftet mars/april, och då byter jag in R1200R. Men DET är med saknad. Den känns "färdig" på alla sätt. Härlig respons på ALLA sätt. Gasa, bromsa, sväng, skjutsa, kittla!

Dock så är HP2 med båda uppsättningar hjul en bra ersättning för den, men kommer att sakna det "neoklassiska" utseendet.

hälsar
/Rune
SH300i
K1600 GTL
SR400 -82
18S-55
G3LSC-55,G80CS-66
Användarvisningsbild
runeo
 
Inlägg: 628
Blev medlem: 2004-07-09/01:00

Inläggav 2660158 » 2007-03-15/11:50

Så nu kommer du att ha en R12GSA och en HP2.... å va underbart!!! Det ska jag också skaffa när jag blir stoooorrr..... :-) Håller med dig helt och fullt ang R12R!
2660158
 
Inlägg: 282
Blev medlem: 2005-07-11/01:00

Snabba kast

Inläggav surfbrother » 2007-03-16/12:06

Mimmi;8619 skrev:Hej!

Jag har nu varit ute en del med Gullan, och hon är helt underbar att köra:) !
Utseendet har jag väl inte riktigt förlikat mig med, men resten är jättebra!


Från att ha varit förtalad, oönskad och till salu till att vara underbar. Snabba kast!
Härligt med människor som kan ändra sig!

Mimmi, hoppas dina känslor för Gullan håller i sig och att skilsmässan från Kalle går bra. :)
surfbrother
 

Inläggav Thomas Weglert » 2007-03-16/20:19

surfbrother;8724 skrev:Från att ha varit förtalad, oönskad och till salu till att vara underbar. Snabba kast!
Härligt med människor som kan ändra sig!

Mimmi, hoppas dina känslor för Gullan håller i sig och att skilsmässan från Kalle går bra. :)


Detta till Mimmi!
Man måste alltid ge en hoj en chans.
Och jag är glad att jag får köra med en likasinnad när
jag kommer förbi.
Lycka till

God kväll
Thomas weglert
Användarvisningsbild
Thomas Weglert
 
Inlägg: 765
Blev medlem: 2003-06-04/01:00

Mest till Mimmi..

Inläggav Mimmi » 2007-03-17/10:48

Hej.
I början på 90 talet började förfallet på smålänska småvägar. Jag körde då en R80/7. vars fjädring inte klarade att skona min rygg. Provade en R1100GS första gången 95. Hojen var då mycket dyr å mycket ful i mina ögon. Men underbar väghållning å fjädring + skonsam för ryggen. 97 kunde jag inte hålla mig längre, det blev ett byte till en 95a GS, tanken var att jag ser inte att hojen är ful när jag sitter på den. 01 var ungarna stora, 1100 hadde 10000 mil på mätaren, så det fick bli en blåvit 1150GS sprillans ny. 1150 an var en underbar hoj, både frun å jag var överförtjusta. Våra ögon va vana vid utseendet vid detta laget, motorn stark å seg, 1 an lite för hög ja, 6an hög men go när man transporterade sig runt i 130 km. Boxerkaraktären var jag van vid sen 1972. Det blev 14962 mil utan problem, då rasade lammelcentrat.
Bytte då till en 1200GS 06. Saknar ibland 1150 styrka på lågvarv,1200gs är lite mer bushoj vars motor kommer till sin rätt över 4500 varv. Så när Gullan å du växt ihop framåt midsommar, tror jag att du förstår vad jag menar.
När du kommer hem efter en tur tycker du att det är ingen ide att ställa in henne garget, ni ska ju strax ut igen, Fniss..
Mvh. Räven
Marie-Louise Grückner
Nie die goldene Mitte,
immer volles Risiko!

Användarvisningsbild
Mimmi
 
Inlägg: 6452
Blev medlem: 2004-09-15/01:00

En GS rapport.

Inläggav Mimmi » 2007-03-17/22:32

Hej på Er!

surfbrother;8724 skrev:Från att ha varit förtalad, oönskad och till salu till att vara underbar. Snabba kast!
Härligt med människor som kan ändra sig!

Mimmi, hoppas dina känslor för Gullan håller i sig och att skilsmässan från Kalle går bra.


Ja, då måste jag vara riktigt härlig! Mina känslor gör tvära kast, och jag kan ändra mig flera gånger bara på en dag...:o :)
Men när jag väl bestämt mig, och alla känslor stämmer DÅ ändrar jag mig inte i första taget!

Jag känner att jag nu tycker mycket om Gullan också, efter veckans utfärder så känner jag mig redan så otroligt trygg och van vid henne. Jag kör redan fortare på grusväg och som jag känner det, med full kontroll än vad jag någonsin gjort med någon mc. Hon är så enormt lättkörd och välbalanserad att jag inte tror det är sant.
Skilsmässan från Kalle kommer att gå bra nu, jag vet att Marie redan blivit väldigt fäst vid honom och att han kommer att få det bra med henne.


Thomas Weglert;8750 skrev:Detta till Mimmi!
Man måste alltid ge en hoj en chans.
Och jag är glad att jag får köra med en likasinnad när
jag kommer förbi.
Lycka till

God kväll
Thomas weglert


Tack Thomas! Det skall bli jätteroligt att ta en tur med Dig när Du kommer nästa gång! Nu finns det ännu mera roliga vägar att välja på helt plötsligt, kan inte förstå det...;)

Räven;8784 skrev:Hej.
I början på 90 talet började förfallet på smålänska småvägar. Jag körde då en R80/7. vars fjädring inte klarade att skona min rygg. Provade en R1100GS första gången 95. Hojen var då mycket dyr å mycket ful i mina ögon. Men underbar väghållning å fjädring + skonsam för ryggen. 97 kunde jag inte hålla mig längre, det blev ett byte till en 95a GS, tanken var att jag ser inte att hojen är ful när jag sitter på den. 01 var ungarna stora, 1100 hadde 10000 mil på mätaren, så det fick bli en blåvit 1150GS sprillans ny. 1150 an var en underbar hoj, både frun å jag var överförtjusta. Våra ögon va vana vid utseendet vid detta laget, motorn stark å seg, 1 an lite för hög ja, 6an hög men go när man transporterade sig runt i 130 km. Boxerkaraktären var jag van vid sen 1972. Det blev 14962 mil utan problem, då rasade lammelcentrat.
Bytte då till en 1200GS 06. Saknar ibland 1150 styrka på lågvarv,1200gs är lite mer bushoj vars motor kommer till sin rätt över 4500 varv. Så när Gullan å du växt ihop framåt midsommar, tror jag att du förstår vad jag menar.
När du kommer hem efter en tur tycker du att det är ingen ide att ställa in henne garget, ni ska ju strax ut igen, Fniss..
Mvh. Räven


Räven, det var jättefint skrivet! Du har så rätt i mångt och mycket av vad Du skriver i Ditt inlägg.
Men framåt midsommar, det känns redan nästan onödigt att ställa in henne...
Tyvärr är det fortfarande lite i kyligaste laget för mig, men blir det bara lite varmare så kommer det att bli ännu mera kört, det kan Ni skriva upp!:)
Marie-Louise Grückner
Nie die goldene Mitte,
immer volles Risiko!

Användarvisningsbild
Mimmi
 
Inlägg: 6452
Blev medlem: 2004-09-15/01:00

Inläggav Marie » 2007-03-17/23:20

Mimmi;8807 skrev:Jag kör redan fortare på grusväg och som jag känner det, med full kontroll än vad jag någonsin gjort med någon mc. Hon är så enormt lättkörd och välbalanserad att jag inte tror det är sant.
Skilsmässan från Kalle kommer att gå bra nu, jag vet att Marie redan blivit väldigt fäst vid honom och att han kommer att få det bra med henne.


Och dessutom vet du ju nu att även Kalle går bättre på grusväg än du tidigare trott. I går hängde ju jag och Kalle med dig och Gullan på de grusvägar du letade upp, och ökar du inte tempot radikalt lär vi fortsätta att hänga med - för så långt var det inga problem alls.
Michelin Macadam är ju bra grusdäck - det hörs ju direkt på namnet... :D :cool:
Marie Lennerljung
K100 RS "Röd Kalle"
Användarvisningsbild
Marie
 
Inlägg: 5650
Blev medlem: 2005-09-09/01:00

Håller helt med!

Inläggav Henning L Eriksen » 2007-03-23/16:18

Hej

Jag måste bara hålla med. Är ganska ny på detta forum men efter några år med Yamaha, Kawasaki og senast en underbar fin röd Honda VFR 800 köpte jag i augusti 2006 en 1150GS. Som Mimmi säger är det kanske inte den vackaste hoj i universum, men jag tycker inte heller att den är så ful.
Men på vägen...!!! Jag har aldrig känt mig så hemma som på GS'an. Och faktiskt så tror jag aldrig at jag har kört så fort i kurvor. Det känns helt enkelt väldigt tryggt - och samtidigt fruktansvart roligt. Det fick mig att åka med till GS-meeting i Norge i september och åka på grus för första gången. Inte fullt lika vansinnigt som alla andra (110-120 km/t på små norska grusväger var lite för snabbt för mig) men jag hängde med i den långsamma gruppen, och satt där med ett jättestort skratt i det ena sekund och ett skrik det nästa. Till alla som inte var med kan jag bara säga: Åk med i år (6-9. september) - det är riktigt trevligt. Mycket trevligt folk ifrån halva Europa, mycket fint lantskap och mycket mc-åkning.

Har inte varit ute än i år, men denna helgen......

Många hälsningar,

Henning
Henning L Eriksen
 
Inlägg: 36
Blev medlem: 2006-08-23/11:44


Återgå till R boxermodeller

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 1 gäst