Kopplingshandtag

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Kopplingshandtag

Inläggav Henning L Eriksen » 2007-03-23/16:25

Hej

Jag har ett problem med kopplingshandtaget på min 1150 GS. Jag har små händer vilket betyder att jag med BMWs kopplingshandtagsarm och värmehandtag har svårt att nå. Detta betyder att jag får väldigt ont i händerna när jag åker. Finns det någon som har haft samma problem eller bara någon som vet hur man löser detta?

Tacksam för svar

Hälsningar,

Henning
(vågar knappt att säga det men jag har en Tomtom Rider...)
Henning L Eriksen
 
Inlägg: 36
Blev medlem: 2006-08-23/11:44

Inläggav Bengt Allevad » 2007-03-23/17:21

Snälla Dansken;9124 skrev:Hej

Jag har ett problem med kopplingshandtaget på min 1150 GS. Jag har små händer vilket betyder att jag med BMWs kopplingshandtagsarm och värmehandtag har svårt att nå. Detta betyder att jag får väldigt ont i händerna när jag åker. Finns det någon som har haft samma problem eller bara någon som vet hur man löser detta?

Tacksam för svar

Hälsningar,

Henning
(vågar knappt att säga det men jag har en Tomtom Rider...)


Hej Henning och välkommen.:)

Du menar altså att den ställbarhet som finns i handtaget inte räcker.

Du kan säkert modifiera mekanismen så att läge 1 gör, att kopplingshandtaget hamnar ytterligare närmare gummihandtaget men se upp så att urkopplingsvägen räcker.

Dock farligare med ett bromshandtag som går i botten utan att det bromsar.:eek:
Användarvisningsbild
Bengt Allevad
 
Inlägg: 1191
Blev medlem: 1996-01-03/01:00

Inläggav Guzzi-Leif » 2007-03-23/22:58

Se bara till att du inte får nollspel i mekanismen.
Dålig funktion samt risk för svarvning av kopplingsstång och förstört "urtrampningslager" i så fall.
Leif Gustavsson, Karlstad. Leg tråkmåns och gubbe.
Användarvisningsbild
Guzzi-Leif
 
Inlägg: 2235
Blev medlem: 2004-07-13/01:00


Återgå till R boxermodeller

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst