K1100LT Radio..

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

K1100LT Radio..

Inläggav Libom » 2013-09-24/20:56

Hej..
Tacksam för tips om hur jag får loss plastlocket som radiokassetten sitter fast i..
Har lossat sidoskyddet där bränsemätaren är monterad.. men plastfacket som sitter fastskruvad under vänster högtalare sitter fastskruvad under plåtlocket som sen radiokasseten är nersänkt i.. de två skruvarna syns men är ej åtkomliga.. möjligen den yttersta om jag trycker ner "plåtlocket" men detta "plåtlock" måste ha en spärr någonstanns.. Tänkte se om ngn sladd är loss, V-högtalare fungerar ej..
Tack så länge..
Bo Mårtensson
Malmö
Libom
 
Inlägg: 74
Blev medlem: 2013-08-27/17:46

Re: K1100LT Radio..

Inläggav Håkan » 2013-09-24/21:19

Hej.
Minns inte exakt, men jag har för mig att det är två hål, c:a 3-4 mm stora, på ovansidan av radion.
Stoppa in en tunn mejsel i varje hål så ska radion gå att lyfta ur.

Kenneth, här på forumet kan nog svara dig mer exakt.
mvh
Håkan Runfeldt
Lådö, straxt utanför Enköping
Ombud Classic sektionen
Användarvisningsbild
Håkan
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 1985-08-01/01:00
Ort: Lådö

Re: K1100LT Radio..

Inläggav Marie » 2013-09-24/23:02

Håkan skrev:Hej.
Minns inte exakt, men jag har för mig att det är två hål, c:a 3-4 mm stora, på ovansidan av radion.
Stoppa in en tunn mejsel i varje hål så ska radion gå att lyfta ur.

Kenneth, här på forumet kan nog svara dig mer exakt.


Fast jag har för mig att det handlar om tre hål...
Ett utanför vardera kortsidan av radion, och ett vid ena långsidan.
Jag skall försöka komma ihåg att gå ut i morgon och kolla på Mimmis "Wolfgang", så att mitt minne inte bedrar mig. Genom hålen kan man precis som Håkan skriver medelst en smal skruvmejsel lätta på en spärr vid vardera hålet och på detta sätt lyfta ut hela den kassett som själva radion sitter i. Därmed kommer man även åt kablagen bakom/under kassetten.
Marie Lennerljung
K100 RS "Röd Kalle"
Användarvisningsbild
Marie
 
Inlägg: 5650
Blev medlem: 2005-09-09/01:00

Re: K1100LT Radio..

Inläggav Inge K. » 2013-09-24/23:09

Marie skrev: Fast jag har för mig att det handlar om tre hål...
Ett utanför vardera kortsidan av radion, och ett vid ena långsidan.


Du husker helt korrekt, Marie.

Låseklips.JPG


Mvh. Inge K.
Användarvisningsbild
Inge K.
 
Inlägg: 685
Blev medlem: 2008-10-07/00:43

Re: K1100LT Radio..

Inläggav Libom » 2013-09-26/08:26

Vänner..
Tack ska ni ha.. det fungerade utmärkt. Ni lyfte min dag.. (och jag kunde lyfta ut kassetten)..
Mvh
Bo Mårtensson
Malmö
Libom
 
Inlägg: 74
Blev medlem: 2013-08-27/17:46

Re: K1100LT Radio..

Inläggav Kovlingen » 2013-09-26/08:40

Ett rejält lyft skulle man kunna säja :D
R1200R
Användarvisningsbild
Kovlingen
 
Inlägg: 16847
Blev medlem: 2009-04-15/22:49
Ort: D3 Nära Sundsvall

Re: K1100LT Radio..

Inläggav Libom » 2013-09-26/21:08

Exaktamundo..!
Dock visade sig projektet ngt överarbetat.. Felet satt i inställningen bak-fram.. När balans och bak/fram var rätt inställt var det ljud i alla fyra.. vilket jag naturligtvis kom på först när jag hade alla sladdar uppe... Spotyfy fungerar utmärkt med kassetten från Kjell och Company.. Sätter fast Iphone-hållaren från Biltema med kardborrband på vänster prylfack.. Kan t.o.m ladda när jag kör..
Utmärkt hoj K1100LT.. har allt man behöver. Kör väl en månad till i höstsolen och njuter av dofter och färger..
Mvh
Bo Mårtensson
Libom
 
Inlägg: 74
Blev medlem: 2013-08-27/17:46

Re: K1100LT Radio..

Inläggav Albert » 2019-08-01/14:02

...köpte mig en tegelsten... K1100LT/SE... I vänstra handskfacket där sitter en radio... den är tyst...
Fanns inga värmehandtag... tog hem en sats från MW, men har inte klurat ut var sockerbiten skall anslutas... (finns ingen anslutning...)...
Vill ha el-speglarna. BMW svarar; ja visst!... tills de börjar söka på att beställa dem... "artikeln har utgått"...

Så - hur får man igång radion?
Finns en kod: 2613 inskriven i fordonsboken.
Kan detta vara koden?
I vilket läge skall koden knappas in?
...radion går inte att dra ur stöldkassetten... (rostat fast?)...
Kör Försiktigt!
BMW_MC_Boxer_Sverige yahoo
Albert
Användarvisningsbild
Albert
 
Inlägg: 1025
Blev medlem: 1991-01-17/01:00

Re: K1100LT Radio..

Inläggav knutk » 2019-08-07/18:17

Albert skrev:......

Så - hur får man igång radion?
Finns en kod: 2613 inskriven i fordonsboken.
Kan detta vara koden?
I vilket läge skall koden knappas in?
...radion går inte att dra ur stöldkassetten... (rostat fast?)...


Hadde denne sykkelen for mange år siden.
Med forbehold synes jeg å erindre at man trykket inn koden ved å benytte tallene på radioens preset program-taster, dvs Skru på radio, og trykk på hhv. 2 6 1 3.
knutk
 
Inlägg: 207
Blev medlem: 2010-11-26/10:34

Re: K1100LT Radio..

Inläggav Albert » 2019-08-08/11:21

Tack för svar, tips och råd :-)

Hittade någon stans på nätet, gissningsvis var det BMW MOA, att det varierar mellan olika serier av Clarion radio om man skulle trycka in Band eller ST.
När jag tröck in ST så nollades äntligen displayen, och radion accepterade koden :D

...se'n var det det där med ljud... hm... i princip nästan ljudlös... knappt så ens en av de starkaste stationerna kunde hittas... o kräver nästan full volym för att man ens skall höra ett viskande ljud...

Tidigare ägare har bytt motorn till rutan... så:
a) antennen sitter inte inkopplad under rutan
b) antennens jordning är inte ansluten

Joker:
c) radion har jag misslyckats lossa från stöldkasseten (som är helt lös) => rost och oxid... kan drabbat anslutningen av antennen mellan radion och stöldkassetten...

Supporten från BMW AG... :lol: ...vilket skämt!

Fortsättning följer...
Kör Försiktigt!
BMW_MC_Boxer_Sverige yahoo
Albert
Användarvisningsbild
Albert
 
Inlägg: 1025
Blev medlem: 1991-01-17/01:00


Återgå till K radmotorer

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst