Dokumentation till K75/100 + R 4 ventiler

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Dokumentation till K75/100 + R 4 ventiler

Inläggav lem » 2006-11-17/23:20

Hej!
Jag har nu kopierat upp följande (Auktoriserade BMW verkstäders interna dok)

- BMW Diagnos bruksanvisning K75/100 (flödesschema för bränsle/tändning med värden på alla givare. ca 15 sidor)
- Översiktliga systemskisser K75 motor etc (ca 10 sidor, utbild mtrl)
- Stromlaufpläne K1100RS/LT ca 30 sidor
- Schaltpläne K100 ca 3 sidor
- BMW Diagnos ABS II ca 10 sidor, R & K 4ventilare
- BMW Diagnos Motronic MA2.2 R 4 ventiler och K 4 ventiler

Finns det ngn som kan scanna materialet så man kan lägga ut det?

Hälsningar/Lars
Användarvisningsbild
lem
 
Inlägg: 353
Blev medlem: 2005-01-19/23:03

Inläggav Guzzi-Leif » 2006-11-17/23:22

lem;2219 skrev:Hej!
Jag har nu kopierat upp följande (Auktoriserade BMW verkstäders interna dok)

- BMW Diagnos bruksanvisning K75/100 (flödesschema för bränsle/tändning med värden på alla givare. ca 15 sidor)
- Översiktliga systemskisser K75 motor etc (ca 10 sidor, utbild mtrl)
- Stromlaufpläne K1100RS/LT ca 30 sidor
- Schaltpläne K100 ca 3 sidor
- BMW Diagnos ABS II ca 10 sidor, R & K 4ventilare
- BMW Diagnos Motronic MA2.2 R 4 ventiler och K 4 ventiler

Finns det ngn som kan scanna materialet så man kan lägga ut det?

Hälsningar/Lars


Om du accepterar att jag finns på snigelmailavstånd och kan tänka dig att sända per postdiligens, kan jag scanna med fullt tillräcklig kvalitet.
Tid finns också lite mer just prexist nu då jag, som det så vackert heter, är "mellan jobb" (varför tror ni annars jag ligger i inläggstoppen ;)

För övrigt ser jag det som symptomatiskt för den goda stämningen här att en fåcylinderfreak kan tänka sig stödja multicylindermaffian... :-)
Leif Gustavsson, Karlstad. Leg tråkmåns och gubbe.
Användarvisningsbild
Guzzi-Leif
 
Inlägg: 2235
Blev medlem: 2004-07-13/01:00

Inläggav Gabbe » 2006-11-17/23:28

OK, ser att forumryttaren Guzzi-Leif redan har hunnit smita in ett inlägg. (oväntat?!)
Kan inte påstå att jag har massor av tid, men till en så ädel sak kan man alltid avsätta tid ändå. Täby är ju en bit att frakta pappren, men om du inte hittar någon i huvudstadstrakten så finns även jag som alternativ.

Det blir inga problem med att lägga sån info till nedladdning? Copyright m.m.
F650GS - För känslan/R1100RS - Boxer, BMW's signum/K1200RS - Med mer kraft.
Gabbe
 
Inlägg: 460
Blev medlem: 2007-03-12/01:00

Scanna original

Inläggav lem » 2006-11-18/17:31

Gabbe;2222 skrev:Det blir inga problem med att lägga sån info till nedladdning? Copyright m.m.


Hej Guzzi-Leif!
Kan Du maila mig Din adress så skickar jag över originalen (de är i bäst kvalité) till lem(snabela)telia.com.
Hälsningar/Lars

Hej Gabbe!
Det är gulande dokumentation av historiskt värde från 1986 som jag betvivlar att BMW har några synpunkter på att det räddas vidare. Denna typ av dokumentation är förutsättningen för att klara av att köra "halvgamla" hojar som K75-87, K100 och K11LT-94. Skulle BMW säga ngt får klubben agera (se inlägg till årsmöte där man skall kräva systemdokumention vid nyköp)!

De är ganska avancerade (bränsleinsp, ABS, Hallgiv för tändning, luftmängsmätare etc) men äldre än 10 år och kräver dokumentation för svårare felavhjälpning. Åtgärder på en normal verkstad när värdet av hojen är 15 kkr är inte vettigt! För gamla R69 etc har man ju byggt upp en enorm kompetensbank men det är fler "normalt händiga" som kan hantera dess teknik.

Hälsningar/Lars
Användarvisningsbild
lem
 
Inlägg: 353
Blev medlem: 2005-01-19/23:03

Inläggav Gabbe » 2006-11-19/01:29

Det låter bra för oss alla.
Jag ser fram emot att få ta del av den gyllene skatten.
F650GS - För känslan/R1100RS - Boxer, BMW's signum/K1200RS - Med mer kraft.
Gabbe
 
Inlägg: 460
Blev medlem: 2007-03-12/01:00


Återgå till K radmotorer

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst