K75 * passar ngn annan insprutare?

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

K75 * passar ngn annan insprutare?

Inläggav Hans-Örjan » 2019-09-08/10:21

Hej.

jag får inte igång en gammal K75'a jag jobbar med, och lurar på om det kan bero på igenbeckade 'insprutare', dvs 'fuel injectors'. Eftersom dessa är dyra nya, och även ganska dyra begagnade (tull, frakt å så moms på alltihop...) tänkte jag att hey.. en insprutare kanske är en insprutare...

Alltså: frågan är om jag kan hitta motsvarande insputare på någon bil? Skrotarna är ju välfyllda, så att hitta denna bil torde vara en smal sak.
.
Hans-Örjan
Vallentuna
K75 1987
K75C 1986 (ren.proj)
Hans-Örjan
 
Inlägg: 19
Blev medlem: 2011-04-13/06:50

Re: K75 * passar ngn annan insprutare?

Inläggav knutk » 2019-10-19/09:31

knutk
 
Inlägg: 207
Blev medlem: 2010-11-26/10:34

Re: K75 * passar ngn annan insprutare?

Inläggav Håkan » 2019-10-19/09:42

Hans-Örjan skrev: Eftersom dessa är dyra nya, och även ganska dyra begagnade (tull, ...

Tull??? Hur kan du betala tull på Tyska delar? Köper du delarna via någon mellanhand (som skall sko sig) på andra sidan jorden? :o

Hans-Örjan skrev:Alltså: frågan är om jag kan hitta motsvarande insputare på någon bil? Skrotarna är ju välfyllda, så att hitta denna bil torde vara en smal sak.

Jag tror säkert att det är samma på flera (tyska) bilar. Det är väl bara att ta med en insprutare till bilskroten och fråga. :?
mvh
Håkan Runfeldt
Lådö, straxt utanför Enköping
Ombud Classic sektionen
Användarvisningsbild
Håkan
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 1985-08-01/01:00
Ort: Lådö


Återgå till K radmotorer

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst